جمعه 18 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه ملی ايران - آمريکا و اروپا به مناسبت بزرگداشت ۱۸ ام تير و نقض پيوسته حقوق بشر در ايران

ماده ۳ اعلاميه جهانی حقوق بشر:
هرکس حق زندگی، آزادی و امنيت شخصی دارد.


هم ميهنان آزاده
ده سال از خيزش دانشجويی ۱۸ تير می گذرد و هنوز هم اين رخداد بر تارک جنبش دانشجويی پرافتخار ايران ميدرخشد. دانشجويان آگاه و ميهندوست ايران در اين روز نيز پيشتازی خود را در مبارزه با استبداد حاکميت ارتجاعی جمهوری اسلامی بنمايش گذاشتند و در دفاع از حقوق شهروندی مردم ايران بپا خاستند و با جان خود بهای بزرگی برای آزادی ميهنشان پرداختند.
افزون بر اين ۱۸تير آغاز تحول بزرگی در جنبش دانشجويی پس از بهمن ۵۷ بود. از آن روز ببعد دانشجويان مبارز، دشمن آزادی و پيشرفت اجتماعی ملت ايران يعنی نظام جمهوری اسلامی ايران را نشان گرفتند و در برابرشان سردمداران اين نظام هم از هيچ پليدی و جنايتی برای تحديد و سرکوب جنبش دانشجويی فروگذار نشدند. کشتار کوی دانشگاه در ۲۵ خرداد۱۳۸۸ يکی از فرازهای اقدامات ضد بشری دولت کودتا عليه دانشجويان برای پيشگيری از گسترش جنبش دانشجويی و سرکوب بی رحمانه آن بود که هنوز هم در اشکال گوناگون ولی با برنامه ادامه دارد. هم اکنون بر شانه های جنبش دانشجويی شايد بزرگترين فشار در تاريخ پرحادثه اش سنگينی ميکند. فشاری طاقت فرسا، فشاری که ده ها قربانی و صدها زندانی داشته و هنوز هم پايانی ندارد. ولی دانشجويان خوشبختانه ديگر تنها نيستند. هزاران زن و مرد جوان ايرانی يکسال در جنگی نابرابر عليه مزدوران بسيج و سپاه خيابان را آوردگاه نموده و با دلاوری بی نظير خود چهره ديگری جز متعصبين ريشو و چرکين به جهانيان معرفی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيمای ايرانيانی شجاع، آزاد، آگاه و روزآمد.
برای مقابله با شيرزنان و جوانمردان پيکارجو مدافعين حاکميت زر و زور و تزوير گريزی جز کشتار و جنايت سبعانه در خيابان ها، در کهريزک ها و گودالهای دهشتناک تاريک و نمور نداشتند و هنوز هم ندارند. روزی نيست که چند نفر را بعناوين مختلف اعدام نکنند. آنها حتی به نوجوانان هم رحم نمی کنند. به بهانه های گوناگون خون ميريزند و جو جامعه را مدام خشن وخون آلود نگه ميدارند که مايه ترس معترضين به اين استبداد قرون وسطايی گردد. فجايعی که آفريده اند بقدری بزرگند که خود مجبور شده اند دو مزدور بی نام را بعنوان جنايتکار، مخفيانه "محاکمه" کرده و آنها را محکوم نمايند.

هموطنان گرامی
جبهه ملی ايران قويا بر اين باور است که همانگونه که بوضوح ديده ميشود سرکوب و کشتار نتيجه مطلوبی برای آنها ببار نياورده و جنبش اجتماعی مردم روز بروز گسترده تر شده و ابعاد فراوانی پيدا کرده و برعکس مشکلات و تضادهای خودشان فزونی يافته است. لذا بايد تا کاملا دير نشده تغيير سياست بدهند؛ زندانيان سياسی را آزاد کرده، تمام احکام و بطور کلی مجازات اعدام و قصاص را لغو نموده، حکومت و دولت را به نمايندگان واقعی مردم محول نمايند.
جبهه ملی ايران خواستار اعلام نام و محاکمه آمران جنايات بويژه يک سال گذشته است. هدف انتقام گيری نيست بلکه آغاز و جااندازی فرهنگ و روشی متمدنانه در مقابله با پليديها، بی قانونيها، خشونت و خونريزيست. ما همانطور که خواهان لغو همه احکام اعدام بويژه احکام اعدام عليه هموطنان کرد خود هستيم، هرگونه "مبارزه" خشونت آميز و مسلحانه را مردود و مخل در روند جنبش سبز و دموکراتيک جاری مردم ايران ميدانيم.
ايرانيان آزاده، در شرايط کنونی که فشارهای خانمان برانداز از درون و برون کيان کشور را در معرض خطر نابودی قرار داده است تنها صفوف فشرده و همبسته بيشترين شماست که ميتواند کارساز باشد. هموطن دريغ است که ايران ويران شود.

پاينده ايران
پويا و پابرجا باد مبارزات مردم ايران برای احقاق حقوق شهروندی، حاکميت ملی و دمکراسی

جبهه ملی ايران - اروپا
جبهه ملی ايران - آمريکا

۱۷ تيرماه ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016