گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان![]()
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! شرط نخست مذاكره ايران؛ اعلام موضع غرب در قبال بمبهاي اتمي رژيمصهيونيستي، ایلنااحمدي نژاد شرط اول مذاكره با كشورهاي غربي را اظهار نظر صريح اين كشورها در مورد موضوع بمبهاي اتمي رژيم صهيونيستي عنوان كرد و گفت: «موافق يا مخالف بودن كشورهاي غربي با اين مسئله بر شرايط مذاكرات تاثيرگذار است. » به گزارش ايلنا، «محمود احمدي نژاد» در حاشيه اجلاس سران دي هشت با حضور در کنفرانس خبري به سوالات نمايندگان رسانههاي بين المللي پاسخ گفت. رييس جمهور دراين نشست در پاسخ به سوالي درباره قطعنامه اخير قدرتهاي غربي عليه ملت ايران اظهار داشت: «ايران کشوري بزرگ با امکانات وسيع و کم نظيراست. بيش از اينکه ايران به صادرکنندگان قطعنامه احتياج داشته باشد آنها به ايران نيازمند هستند. در دورهاي که جهان به سمت ارتباطات آزاد حرکت ميکند ، تحريم يک اقدام شکست خورده است.» احمدي نژاد گفت: «زورگويان را بايد با استفاده از فرهنگ و تمدن، ادب کرد. ايران بزرگترين تمدن جهاني را در اختيار دارد، تمدن و فرهنگي که متعلق به همه ملتهاست. امروز ملت ايران در کنار همه ملتهاي آزاده جهان در يک جبهه متحد قرار دارند و همگي بدنبال حاکميت عدالت ،صلح و احترام در مناسبات جهاني هستيم.» رئيسجمهوري در پاسخ به سوالي درباره احتمال ادامه گفتوگوها خاطرنشان کرد: «ملت ايران همواره بدنبال منطق، تعامل و گفت و گو بوده است اما آنها به جاي گفتوگو از تهديد و سلاح براي اظهارنظرشان استفاده ميکنند. زماني که قطعنامه اخير منتشر شد ايران در حال گفت و گو بود. آنها خيال ميکنند با اعمال زور و تهديد ميتوانند از ملت ايران امتياز بگيرند در حاليکه کاملا در اشتباه هستند.» وي تصريح کرد: «همه بايد بدانند که امروز ديگر دوران اعمال استانداردهاي دوگانه پذيرفتني نيست و دولتهاي زورگو چارهاي جز تبعيت از حق و عدالت ندارند.» رئيس جمهوري در پاسخ به اين سوال که با توجه به افزايش روز افزون محبوبيت شما در بين ملتها، فکر نميکنيد که در سفرهاي بسياري که به کشور هاي خارجي انجام ميدهيد زندگي شما به مخاطره بيافتد، اظهار داشت: «مبارزه براي عدالت و محبت يک مبارزه تاريخي است .تحمل سختي لازمه تلاش براي فراگير شدن دوستي و عدالت است. کساني که براي عشق،عدالت و صلح تلاش ميکنند جز خدا از کسي نمي ترسند و احمدي نژاد قطرهاي از اقيانوس ملتهاست؛ احمدي نژاد سخن ملتها را بيان ميکند، ملتهاي آزاده امروز بيدارند و در ميان ملتها ،صدها ميليون شجاع تر از احمدي نژاد وجود دارد.» وي افزود: «در مسير برپايي دوستي و محبت، شخص مهم نيست مهم اين است که انديشه يگانه پرستي زنده شود. غربيها فکر مي کردند با رفتن امام خميني (ره) راه او نيز تمام خواهد شد اما امروز راه امام قوي تر از گذشته ادامه دارد. ما سربازان امام هستيم اگر کسي تصور ميکند محمود احمدي نژاد محبوب شده به دليل محبوب شدن عدالت و ايستادگي در مقابل قدرتهاي زورگو است .کساني که بدنبال رسالت مهمي در دنيا هستنداز کسي نميترسند اين وعده خداوند است بنابراين ما نگراني و ترسي نداريم. مخالفت آنها نشانه ترس شان است. تهديد دشمن موجب تقويت ما ميشود ما اصلا نگران خود نيستيم بلکه نگران آنها هستيم که به درههاي ضدبشري سقوط خواهند کرد.» رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره همکاري اعضاي گروه دي هشت، اظهار داشت: «ثروتي که کشورهاي غربي انباشته کردهاند از جيب ساير ملتها است آنها صدها سال منابع و ثروت ملت آفريقا را غارت کردند و درباره فرهنگ غني اين سرزمين دروغ مي گويند تا همچنان به غارت خود ادامه دهند. امروز توسعه و تقويت همکاري بين کشورهاي مستقل براي خروج از وابستگي ضروري است . بايد به دنبال ايجاد نظمي جديد و عادلانه در جهان تلاش و حرکت کرد.» وي افزود: «جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اين بي ادبيها، در اولين اقدام زمان مذاکرات را دو ماه عقب انداخت تا آنها را تنبيه کند که ياد بگيرند چگونه با ملت بزرگ ايران حرف بزنند و از منطق عادلانه تبعيت کنند.» رييس جمهور گفت: «اين شرايط تضميني براي رسيدن به نتيجه است چرا كه ميخواهيم كارها براساس اصول انجام شود. متاسفانه آنها زياد دروغ ميگويند و نميتوان به حرفهاي آنها اعتماد كرد از اين رو آنها بايد مواضعشان را در خصوص اين شرايط، سريعا اعلام كنند. ايران آماده گفتوگو است و منتظريم آنها نظرشان را درباره شرايط ايران اعلام كنند.» احمدي نژاد در پاسخ به اينكه آيا ايران حاضر است در جريان مذاكرات، فعاليتهاي هستهاي خود را قطع كند، گفت: «برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران کاملا صلح آميز بوده و اهداف انساني دارد و جز برنامههاي بزرگ كشور به حساب ميآيد که هيچ گاه و تحت هيچ شرايطي متوقف نخواهد شد.» رييس جمهور گفت: «کشورهاي زورگو در حاليکه خودشان سلاح و بمب اتم در اختيار دارند با منطق زور مي خواهند ساير ملتها را از استفاده صلح آميز هستهاي محروم کنند اما بدون ترديد منطق روشن ملت ايران بر قدرت آنها غلبه خواهد کرد. ملت ايران از قطعنامه ها نگراني ندارد و معتقديم کساني بايد نگران باشند که فاقد نگرش انساني هستند.» Copyright: gooya.com 2016
|
||||||