چهارشنبه 23 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری دومين جلسه دادگاه اکبر کرمی، همسر دکتر کرمی: هيچ‌گاه همسرم را اين‌گونه نحيف، افسرده، رنجور و بيمار نديده‌ام، رهانا

اشاعه فساد و فحشا از طريق تبليغ و درج مقالات، توهين به رئيس جمهور و نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی از جمله اتهاماتی که دکتر کرمی در دادگاه در مقابل آن‌ها به دفاع از خود پرداخته است.

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
اولين جلسه دادگاه دوم دکتر اکبر کرمی نويسنده، پژوهشگر مسايل دينی و فعال حقوق بشر روز سه‌شنبه در حالی در محل دادگاه عمومی شهر قم برگزار شد که شيرين فيروزی همسر دکتر کرمی وضعيت «جسمی و روحی همسرش را وخيم و به شدت نگران کننده اعلام کرده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم فيروزی برای رهانا نوشته است: «در تمام طول زندگی مشترکش هيچ گاه همسرش را اين گونه نحيف، افسرده، رنجور و بيمار نديده است. آثار بيماری و خستگی روحی ناشی از فشار های وارده بر همسرش آنچنان در چهره و ظهر او مشهود بوده است که خانواده دکتر کرمی با مشاهده او در زمان ورود به دادگاه متاثر شده، به گونه‌ای مجبور به انتقال مادر وی از دادگاه شدند.

اشاعه فساد و فحشا از طريق تبليغ و درج مقالات، توهين به رئيس جمهور و نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی از جمله اتهاماتی که دکتر کرمی در دادگاه در مقابل آن‌ها به دفاع از خود پرداخته است.

اين دومين پرونده قضايی است که پس از دستگيری دکتر اکبر کرمی از تاريخ سوم آذر ماه ۸۸ و پس از گذراندن ماه‌ها بازداشت و بودن در سلول انفرادی مورد رسيدگی قرار می‌گيرد.

پيش‌تر دادگاه انقلاب قم دکتر کرمی را به دليل انتشار مقاله‌های در زمينه‌های دموکراسی و حقوق بشر و به دليل مصابحه با رسانه‌ها به اتهام تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و اهانت به رهبری به سه سال حبس، پرداخت دو ميليون ريال جزای نقدی و امحاء هارد رايانه‌اش محکوم کرده است.

اعضای خانواده کرمی که پيش تر برخی از آن‌ها به دليل پيگيری وضعيت دکتر کرمی بازداشت و به اشکال مختلف تهديد شده‌اند خواستار آزادی بی قيد و شرط دکتر کرمی يا موافقت با مرخصی وی شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016