دوشنبه 4 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمعی از مسيحيان در مشهد بازداشت شدند، هرانا

خبرگزاری هرانا - جمعی از مسيحيان ساکن مشهد در يک برنامه ريزی از پيش تعيين شده توسط نيروهای امنيتی اطلاعات مشهد بازداشت شدند که از سرنوشت دو تن از آنان تاکنون خبری در دست نيست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، از شهرستان مشهد مرکز استان خراسان رضوی ، در روز پنج شنبه ۱۷ تيرماه تعداد ۱۵ تن از نوکيشان مسيحی آن شهر که در حال عزيمت به شهرستان بجنورد از توابع استان به منظور ديدار و مشارکت با برخی مسيحيان آن شهر بودند در يک برنامه ريزی از پيش تعيين شده توسط نيروهای امنيتی اداره کل اطلاعات خراسان بازداشت شدند .


به گفته منابع مطلع، گويا ماموران اطلاعات در مورد اين سفر از قبل آگاه بوده اند بطوری که وقتی اين افراد در يک اتوبوس سوار شدند و حرکت کردند ، دقايقی بعد در بين راه ماموران امنيتی ضمن دستور توقف به راننده اتوبوس کليه سرنشينان مسيحی آنرا که از قبل شناسايی کرده بودند را بازداشت نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش همچنين می افزايد، کليه اين ۱۵ نفر پس از دستگيری به بازداشتگاه اداره کل اطلاعات خراسان منتقل ميشوند . در آنجا به بطور مداوم و به مدت يک هفته تحت بازجوئی شديدی بوده اند و فشار زيادی به آنها وارد شده است . پس از گذشت يک هفته سرانجام ۱۳نفر از آنان با امضای تعهد نامه و ساير فرمهائی که در اينگونه موارد به اجبار بايد آنها را امضاء کنند بطور موقت آزاد ميشوند .

۲ نفر ديگر از بازداشت شدگان مسيحی به اسامی رضا ( استيفان) ۴۸ ساله و احسان بهروز ۲۳ ساله که حاضر به امضای تعهد نامه و فرمهای مذکور نشدند همچنان در بازداشت باقی مانده اند .

گزارشات حاکی از آن است که "احسان بهروز" در همان روز بازداشت حوالی ساعت ۸ شب بهمراه سه تن از ماموران اطلاعات به محل سکونتش در خيابان نخ ريسی مشهد مراجعه ميکنند و ماموران امنيتی پس از بازرسی و تفتيش منزل وی کليه لوازم شخصی ، کامپيوتر ، کتب و نشريات ايشان را ضبط و با خود می برند. از زمانی که آقای بهروز به همراه ماموران و وسايل ضبط شده از منزل خارج شده است خانواده وی تا کنون اطلاع دقيقی از آنچه بر او گذشته است ندارند . در طی اين مدت او فقط دوبار در تماسهای تلفنی کوتاهی که با خانواده اش گرفته است اعلام کرده که سالم ميباشد . احسان بهروز دانشجو و از اعضای کليساهای خانگی مشهد ميباشد .
اين منابع گزارش دادند که رضا ( استيفان ) متاهل و دارای ۲ فرزند می باشد و خانواده های اين بازداشت شدگان مسيحی به شدت نگران وضعيت آنها هستند . اين در حالی است که گفته می شود هر دو آنان همچنان در بازداشتگاه اطلاعات مشهد بسر می برند و برای آنان در شعبه ۹۰۱ دادگاه انقلاب واقع در خيابان کوهسنگی تشکيل پرونده شده است . تاکنون هيچ گونه خبری از تفهيم اتهام و انتخاب وکيل برای آنان نيست و مشخص نشده تا چه زمانی بايد در بازداشت و بلا تکليفی بسر ببرند .
اين بازداشت ها و فشار ها بر مسيحيان در مشهد در حالی صورت ميگيرد که "علی گلچين" زندانی مسيحی ساکن ورامين که همچنان پس از گذشت قريب ۸۰ روز در زندان انفرادی اوين بسر می برد.
لازم به ذکر است بازداشت شدگان مسيحی در سالجاری که عموما از نومسيحيان هستند و تاکنون بطور موقت در شهرهای مختلف کشور تا زمان تشکيل دادگاه با وثيقه آزاد شده اند، همچنان در انتظار روز محاکمه بسر می برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016