شنبه 16 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل سابق صندوق تامين اجتماعی: رئيس جمهور را برای برکناری من تحت فشار قرار دادند، مهر

مديرعامل سابق صندوق تامين اجتماعی در پاسخ به اينکه آيا برکناری شما با هماهنگی رئيس جمهور انجام شد گفت: بالاخره رئيس‌جمهور را برای برکناری من تحت فشار قرار دادند.
به گزارش خبرنگار مهر، علی ذبيحی روز شنبه در حاشيه مراسم توديع خود در جمع خبرنگاران افزود: زمانی که مجلس لايحه دوفوريتی تصويب کرده و اساسنامه سازمان تغيير می‌کند و سپس هيئت امنای تامين اجتماعی به آن شيوه چيده شده و فشارهای سياسی از کانالهای مختلف وارد می‌شود، طبيعی است که رئيس جمهور هم نمی‌خواهد در مملکت و در اين سازمان مردمی چالش ايجاد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: شايد رئيس جمهور من را دوست داشت و خواست تا از اين همه فشار نجاتم دهد.

رسيدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی موجود در تامين اجتماعی بستگی به سياستهای جديد، مديريت جديد صندوق و حساسيت دستگاههای ذيربط دارد.

مديرعامل سابق صندوق تامين اجتماعی در مورد تعداد پرونده‌های تشکيل شده مفاسد اقتصادی سازمان تامين اجتماعی تصريح کرد: واقعيت اين است که فرصت نکردم تا تمامی اين پرونده‌ها را بررسی کنم. اين در حالی است که در معاونتهای مختلف گزارشها و پرونده‌های مختلفی در اين مورد پيش می‌آمد، اما اجازه دهيد تا دستگاههای ذيصلاح با وارد شدن به اين موضوع آن را بررسی کنند چرا که به محض اعلام اسامی متهم می‌شويد.

وی در مورد هيئت تحقيق و تفحص صندوق تامين اجتماعی گفت: آن گونه که اعضای اين هيئت در رسانه‌ها مطرح کردند، هدف آنها ايجاد فشار برای برکناری من از سمتم در سازمان بود، حال که من نيستم از اين به بعد، گذشته و مديريتهای گذشته سازمان را بررسی کنند.

ذبيحی با بيان اينکه من از تغيير و تحولات خبر داشتم، به وجود اخبار و شايعاتی که همواره از طريق رسانه‌ها در اين باره منتشر می‌شد اشاره کرد و گفت: همواره اين برنامه دنبال می‌شد و من نيز آماده بودم و هميشه نيز اعلام می‌کردم معلوم نيست فردا من در صندوق تامين اجتماعی باشم يا خير.

سمت دولتی قبول نمی کنم

مديرعامل سابق تامين اجتماعی در مورد پستهای پيشنهادی دولتی به وی اظهار داشت: سمتهای دولتی به من پيشنهاد شده اما قبول نکردم، اين در حالی است که پيشنهاد استاندار مرکزی در حد شايعه بوده و آن را رد می‌کنم. به دليل آنکه فردی دانشگاهی هستم به دانشگاه می روم.

ذبيحی در ادامه بزرگترين اقدام انجام شده در دوران مديريتش را تغيير سمت و سوی سازمان از حالت بحرانی به حالت عادی و ايجاد شرايط نسبتا مناسب برای آن ذکر کرد و گفت: اين بدان معنا نيست که تمامی مشکلات سازمان حل شد، بلکه تنها از بحران نجات يافت و اين همچون مسکنی برای صندوق بود و اگر به صندوق توجه نشود ممکن است در سال‌های آتی بحران مجددا افزايش يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016