چهارشنبه 3 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز نگرانی "خانه‌ آزادی" از "خطر اعدام" برای شيوا نظر‌آهاری، راديو فردا

سازمان مدافع دموکراسی فريدم‌هاوس (خانه آزادی) روز سه‌شنبه در بيانيه‌ای نسبت به «خطر اعدام» برای شيوا نظرآهاری که به «محاربه» متهم شده است ابرازی نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری او شد.

اين سازمان که مقر اصلی آن در واشينگتن است، روز سه‌شنبه، ۲ شهريورماه، ضمن ابراز نگرانی از طرح اين اتهام و همچنين اظهارات رجا‌نيوز، وب‌سايت حامی محمود احمدی‌نژاد، مبنی بر متهم کردن خانم نظر‌آهاری به «فعاليت برای سازمان مجاهدين خلق» اعلام کرد که اتهام دخيل بودن در عمليات تروريستی معمولا در جمهوری اسلامی با مجازات اعدام همراه است و تأکيد کرد که خانم نظر‌آهاری هيچ‌گاه در فعاليت‌های خشونت‌آميز شرکت نکرده و انگيزه‌های خشونت‌آميز نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم پائولا شريفر، يکی از مديران اين سازمان، نيز ضمن ابراز نگرانی از احتمال اعدام شيوا نظرآهاری به دليل اين اتهامات، از دولت ايران خواست تا خانم نظر‌آهاری را از اتهامات وارده تبرئه کرده و او را بدون آزار و اذيت فوراً آزاد کنند.

شيوا نظرآهاری به دنبال ناآرامی‌های سال گذشته و يک روز پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران بازداشت و پس از بيش سه ماه زندان، با قرار وثيقه آزاد شد.

وی بار ديگر در آذرماه سال گذشته، هنگامی که قصد شرکت در مراسم درگذشت آيت‌الله حسينعلی منتظری در قم را داشت بازداشت شد و به گفته وکيلش به محاربه، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و تبليغ عليه جمهوری اسلامی متهم شد، اتهاماتی که شخص وی آنها را رد کرده است.

قرار بر اين است که دادگاه شيوا نظرآهاری در تاريخ ۱۳ شهريورماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شود.

وکيل سه آمريکايی دربند: موکلانم شش ماه است بازجويی نشده‌اند

از ديگر سو، مسعود شفيعی، وکيل سه آمريکايی که در تاريخ ۹ مرداد سال ۸۸ به اتهام ورود غيرمجاز به خاک ايران، در منطقه مرزی ايران و عراق بازداشت شدند، روز سه‌شنبه به کمپين بين‌المللی حقوق بشر گفت که سه موکلش ۶ ماه است که بازجويی نشده‌اند و اين درحالی است که مقامات قضايی اعلام کرده‌اند تحقيقات بر روی اين پرونده همچنان ادامه دارد.

وی همچنين با اعلام اين‌که سارا شورد، يکی از اين سه نفر، از «بيماری حاد زنانه» رنج می‌برد گفت که از مقامات ايرانی خواسته‌ است تا زمان دادگاه، خانم شورد به سفارت سوئيس منتقل شود که اين درخواست توسط مقامات قضايی ايران رد شده است.

آقای شفيعی در اين گفت‌وگو از نوشتن نامه‌ای برای دادستان تهران نيز خبر داد و تصريح کرد که در اين نامه اعلام کرده است در صورت بروز هر حادثه ناگواری برای سارا شورد، مسئولين پرونده بايد پاسخ‌گو باشند.

وی علاوه بر اين اتهام «جاسوسی» را که از سوی مقامات قضايی عليه اين سه آمريکايی مطرح شده‌ است رد کرد و افزود که با «فرض محال» اگر اتهام جاسوسی هم مطرح باشد، مجازات آن «حداقل يک سال حبس است».

وکيل اين پرونده در ادامه با اشاره به اين‌ که اين پرونده از حالت قضايی خارج شده و جنبه سياسی به خود گرفته است‌ افزود: «چون آب و رنگ قضايی در اين پرونده نمی‌بينم، هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016