جمعه 5 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخن (آلمان): "فراموش نخواهيم کرد!" مراسم سالگرد کشتار ۶۷، شنبه ۴ سپتامبر

«فراموش نخواهيم کرد»، عنوان مراسم امسال کانون ره‌آورد به‌مناسبت بيست و دومين سالگرد کشتار زندانيان سياسی ايران است.

به رسم هر سال کانون ره‌آورد در شهر آخن آلمان مراسم بزرگداشت زندانيان سياسی ايران را که در تابستان ۱۳۶۷ توسط جمهوری اسلامی ايران قتل عام شدند، برگزار می‌کند.

تلاش ما بر آن است که کشتار سال ۶۷ به مثابه يک فاجعه بزرگ ملی در تاريخ کشورمان ثبت گردد.

در مراسم امسال کانون خانم لادن برومند، مورخ، فعال حقوق بشر و رئيس بخش پژوهش بنياد برومند از پاريس و آقای جهانگير اسماعيلی‌پور زندانی سياسی و نويسنده کتاب «عادل آباد، رنج ماندگار» سخنرانی خواهند کرد.

همچنين در اين مراسم فيلم و اسلايد نمايش داده می‌شود و از ميهمانان پذيرايی خواهد شد.

محل برنامه :
Martin Luther Haus
Martin Luther str 16
52062 Aachen
شنبه ۴ سپتامبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۹

در زير، ابتدا پوستر مراسم و جزئيات برنامه را بينيد و سپس بيانيه کانون را بخوانيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيانيه کانون ره‌آورد
به ياد جان‌باختگان سال۶۷ گرد هم آييم!

هم ميهنان

حکومت جمهوری اسلامی ايران از بدو استقرار خود و در تداوم حاکميت‌اش تا امروز شيوه ارعاب و سرکوب و حذف مخالف را با خشن‌ترين شيوه‌ها به پيش برده است.

حاکمان ايران در اين راه به هيچ قانونی حتی به قوانين ناقص و تبعيض‌آميز و عقب‌مانده مصوب خود نيز پای‌بند نبوده و نيستنند. حکومت اسلامی ايران در راه حذف دگرانديشان و سرکوب هرگونه آزادی‌خواهی، به جنايات بسياری دست زده است که حافظه‌ی تاريخی مردم ما درگوشه و کنار اين سرزمين پهناور هيچ‌گاه آن‌ها را از ياد نخواهد برد.

مردم ما هيچ‌گاه اعدام‌های دهه‌ی ۶۰ را فراموش نمی‌کنند، همان‌طورکه اعدام‌های قبل و بعد از اين سال‌ها وهمان‌طور ترور مخالفين در ايران و خارج از ايران را.

اما در تابستان سال ۶۷ حکومت، جنايت ضدانسانی را به اوج خود رساند. زندانيان اسير که هنوز محاکمه نشده و يا محکوم به چند سال زندان شده بودند؛ زنان و مردانی که در شرايط غير انسانی و تحت شکنجه‌های روحی و جسمی شديدی به‌سر می‌بردند به‌دستور مستقيم آيت‌الله خمينی به کام مرگ سپرده شدند.

بيش از ۴هزار زندانی طی تابستان ۶۷ به دار آويخته شدند. مخفيانه بدون اطلاع قبلی، بدون وکيل، بدون دادگاه و بدون هيات منصفه.

سرکوب و کشتار در ايران همچنان ادامه دارد. به گفته خود مقامات حکومتی زندان‌های ايران بيش از ۶ برابر ظرفيت خود زندانی دارند. همه زندانيان، مخصوصا زندانيان سياسی در ايران در وضعيت بسيار دشواری به‌سر می‌برند. با همه امکانات‌مان بايد مانع تجديد جنايت تازه‌ای از جانب حکومت اسلامی ايران شويم.

ما با اعلام انزجارعميق نسبت به کشتار زندانيان سياسی دهه‌ی ۶۰ به‌ويژه کشتار دسته‌جمعی آنان در سال ۶۷، اين کشتار را جنايت عليه بشريت می‌شناسيم.

ما از همه وجدان‌های بيدار می‌خواهيم که در افشای هرچه وسيع‌تر اين جنايات ما و ديگر فعالان حقوق بشر را ياری رسانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016