جمعه 5 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله نيروهای امنيتی به شرکت کنندگان در مراسم خاوران، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" يورش وحشيانه نيروهای سرکوبگر به خانواده ها و جوانان و دستگيری تعدادی از آنها که در حال حرکت بسوی آرامگاه زندانيان سياسی قتل عام شده سال ۶۷ بودند .

از صبح امروز جمعه ۵ شهريور ماه به رسم هميشگی خانواده های زندانيان سياسی قتل عام شده سال ۶۷ اولين جمعه شهريورماه هر سال را بر آرامگاه عزيزان خود گرد هم می آيند و مراسم ساگرد آنها را برگزار می کنند. تعدادی زيادی از خانواده ها و مردم از ساعت ۰۹:۰۰ صبح عازم گورستان خاوران بودند تا مراسم بيست و دومين سالگرد جانباختگان راه آزادی را برگزار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای سرکوبگر از صبح زود و از يک کيلومتری مسير ورود به خاوران را با خودروهای خود بسته بودند وماشينهای که عازم آرامگاه شهدای راه آزادی بودند متوقف می کردند و با برخوردی وحشيانه آنها را باز می گرداندند. حوالی ساعت ۱۱:۰۰ نيروهای سرکوبگر به تعدادی از جوانان که عازم آنجا بودند يورش بردند و ضمن ضرب وشتم وحشيانه آنها را دستگير کردند.

دستگيريها جوانان حدود يک کيلومتری آرامگاه شهدای راه آزادی صورت ميگرفت و بنابه گفته شاهدان عينی حداقل در اين نقطه ۵ دختر جوان و يکی از آقايون از ماشين بيرون کشيده شدند و وحشيانه مورد ضرب وشتم قرار گرفتند.کسانی که دستگيرمی شدند مدارک شناسائی و تلفن های همراه آنها بلافاصله ضبط می شد و آنها را به وانهای مستقر در آنجا هدايت می کردند.

تعداد نيروهای سرکوبگر نيروی انتظامی و لباس شخصی به صدها نفر می رسيد. آنها با دو جرثقيل مسير را سد کرده بودند و برای ايجاد رعب و وحشت جوانان را از ماشين با ضرب وشتم بيرون می کشيدند .

در طی مسير ده ها خودروی نيروی انتظامی و مامورين وزارت اطلاعات پارک شده بود.

عليرغم حضور گسترده نيروهای سرکوبگر و بازگرداند اجباری تعداد زيادی از خودرهای خانواده ها و مردم تهران که عازم خاوران بودند. ولی تعدادی از خانواده ها و مردم خود را به آرامگاه شهدای قتل عام زندانيان سياسی ۶۷ رساندند.

هنوز از نحوه برگزاری و رفتار نيروهای سرکوبگر با خانواده ها و مردم در آرامگاه گزارشی بدست ما نرسيده است ولی از مسافتهای دور شاهد حضور آنها بوده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016