یکشنبه 7 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مگردولتی ها نمی گوینددولت امام زمانند؟ پس کدام ستادمی تواند در کارش خلل ایجادکند؟، مردم سالاری

از آن روزي که محمود احمدي نژاد در مجلس شوراي اسلا مي اعلا م کرد اسامي مفسدان اقتصادي را در جيب کت خود دارد سالها مي گذرد اما نه تنها اسامي هيچ يک از آن مفسدان اقتصادي اعلا م نشده، بلکه پس از آن نيز، هرچند وقت يکبار شاهد طرح مسائلي مبهم از سوي دولتمردان هستيم که هيچگاه مستندات و شواهدي در مورد آن اعلا م نمي شود.

در اين زمينه بارها از ستادها و گروه هاي پنهان که براي ضربه زدن به دولت تشکيل شده اند سخن به ميان آمده اما هيچگاه اين امر اثبات نشده است. درآخرين نمونه از طرح اين مسايل آقاي احمدي نژاد اعلا م کرد که «عده اي براي ضربه زدن به هدفمند کردن يارانه ها ستاد تشکيل داده اند». پيش از آن هم مرتضي تمدن استاندار تهران اعلا م کرده بود کساني که مقابل اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها به صورت سازمان يافته مخالفت مي کنند همان افرادي هستند که منافعشان به خطر افتاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته همانگونه که ذکر شد اين نخستين بار نيست که رئيس جمهور از ستادهاي پنهان و افراد نا مشخص که قصد ضربه زدن به دولت و مردم را دارند سخن مي گويد و شايد آخرين بارهم نباشد اما نکته اينجاست که اين سخنان با چه هدفي مطرح مي شود؟ به راستي چه کساني ستاد تشکيل داده اند تا به طرح هدفمند کردن يارانه ها ضربه بزنند؟چرا کسي به غير از دولتمردان اين ستادها را نمي شناسد و چرا شواهد روشني دال بروجود آن در دست نيست؟اگر هم منظور رئيس جمهور،همان چيزي باشد که استاندار تهران هم مطرح کرده، بايد پرسيد کدام مخالفت ها با طرح هدفمند کردن يارانه ها جزو مخالفت هاي افرادي است که منافعشان با اين طرح به خطر افتاده است؟بعيد است کسي در کشور ما با هدفمند کردن يارانه ها مخالف باشد و اين موضوع در دولتها و مجالس گذشته هم مورد توجه قرار داشته است.اما انتقادهايي در مورد چگونگي اجراي اين طرح مطرح مي شود که نشان مي دهد حتي طيف حاميان دولت نيز با روش اجراي اين طرح توسط دولت موافق نيستند و البته اين به معناي مخالفت با کليت طرح نيست. بنابراين تاکنون هر انتقادي در مورد طرح هدفمند کردن يارانه ها مطرح شده،نه در مورد کليت آن بلکه در انتقاد از روش اجراي اين طرح است و مشخص نيست منظور دولتمردان از کساني که منافعشان به خطرافتاده و به همين دليل با هدفمند کردن يارانه ها به مخالفت برخاسته اند چه گروه هايي است.البته تجربه نشان داده که رئيس جمهور، هيچگاه اين ستادهاي پنهان را معرفي نمي کند و به همين دليل نبايد انتظار داشت که مردم از ماهيت اين ستادها آگاه شوند; کما اين که هنوز پس از چند سال، اسامي مفسدان اقتصادي از جيب کت رئيس جمهور خارج نشده است.

اما مردم حق دارند بدانند که چه کساني ستاد تشکيل داده اند تا مردم را از دستيابي به حق خود محروم کنند؟ البته نکته ديگري که در اين زمينه بايد مورد توجه قرار گيرد سخنان اخير دو وزير کابينه است به تازگي وزير اقتصاد دولت دهم گفته، اين دولت، دولت امام زمان است و روز گذشته وزير کشور هم گفت که اين دولت به اندازه هشت برابر دولت هاي قبلي کارکرده است. به راستي وقتي دولتي به زعم يک وزير،دولت امام زمان(عج) باشد و به زعم وزير ديگري به اندازه هشت برابر دولت هاي قبلي کارکرده باشد، آيا هيچ ستادي مي تواند در کار آن خلل ايجاد کند؟!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016