سه شنبه 9 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعزام خالد حردانی به بيمارستان و توصيه پزشکان مبنی بر مداوای وی در بيرون از زندان، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: خالد حردانی، زندانی بند چهار زندان گوهردشت کرج، که به دليل انجام چندين مورد اعتصاب غذا، تحت شکنجه قرار گرفتن و نيز شرايط نامناسب زندان، در شرايط بد جسمی به سر می برد، صبح امروز سه شنبه، جهت انجام آزمايشات و معاينه به بيمارستان حضرت رسول اعزام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پزشکان متخصص اين بيمارستان، با بررسی آزمايشات صورت گرفته به درمان اين زندانی در خارج از زندان تاکيد کردند. به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، زندانی سياسی، خالد حردانی صبح امروز سه شنبه جهت انجام آزمايشات و معاينه پزشکی به بيمارستان حضرت رسول اعزام و با انجام معاينه و آزمايش آندوسکوپی، و تشخيص عفونت شديد، پزشکان اين بيمارستان اعلام کردند که اين زندانی با توجه به محدوديت های غذايی، دارويی و پزشکی زندان، می بايستی در خارج از زندان و زير نظر پزشک متخصص مورد درمان قرار گيرد.

همچنين در نامه ای از جانب اين بيمارستان به دکتر صداقت پرشک متخصص زندان گوهردشت، به عدم امکان معالجه اين زندانی در داخل زندان تاکيد شده است، که به علت عدم حضور مسئولين اين زندان و تعطيلی روز چهارشنبه، اين زندانی تا روز پنج شنبه می بايستی در انتظار بررسی نامه بيمارستان توسط مسئولان زندان بماند.

حردانی که از خونريزی شديد معده و مشکلات کليوی رنج می برد، در چندين مورد درخواست مداوای بيرون از زندان را کرده بود که اين درخواست هر بار از جانب قاضی ناظر بر زندان و دادستانی تهران رد شده و از انتقال وی به بيمارستان ممانعت به عمل آمده بود، که اين بار اما برای انجام آزمايشات اوليه به بيمارستان منتقل گرديد.

لارم به يادآوری است که انتقال حردانی به بيمارستان و درمان کامل وی، همچنان منوط به موافقت رادمند، قاضی ناظر بر زندان و دادستانی تهران می باشد.هردانی که در سال ۱۳۸۵ و برای بار دوم از زندان اوين به زندان رجائی شهر کرج تبعيد شده است، به دليل فعاليت حقوق بشری در داخل زندان چندين بار مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به همين اتهام حکم زندان دريافت کرده است.

زندان رجايی شهر کرج، با جمعيتی بسيار بيش از ظرفيت خود، چندی است که با ورود بی رويه زندانيان جديد روبروست. ورود بی رويه زندانيان جديد، بدون توجه به ظرفيت اين زندان، و نبود فضای حداقلی متناسب با تعداد زندانيان حاضر و فقدان امکانات اوليه بهداشتی و رفاهی از جمله مواردی است که موجب به خطر افتادن سلامت زندانيان محبوس در آن گرديده است.

بنا به گزارش های رسيده به کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، در حال حاضر، و با توجه به لغو مرخصی زندانيان جرايم مالی، که پيش از اين به سادگی به ايشان اعطا می شد، و افزايش تعداد ورودی های زندان ها در چند ماهه اخير، مشکل افزايش تعداد زندانيان و کمبود فضای مناسب گريبانگير ساير زندان های کشور نيز گرديده است، تا جايی که برخی اخبار حاکی از آن است که مسئولان زندان قزل حصار، در پی کمبود جا، اقدام به نصب چادر در محوطه زندان برای اسکان زندانيان کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016