چهارشنبه 10 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از يورش به منازل اهل سنت در شهرستان سقز، به همراه اسامی ۱۰ بازداشتی، هرانا

خبرگزاری هرانا – آنچه در پی می آيد گزارشی مختصر از حمله نيروهای گارد ويژه، اطلاعاتی، انتظامی و لباس شخصی به مردم سنی شهرستان سقز و پيروان علامه مفتی زاده (مکتب قران) است که تا کنون دست کم ۱۰ تن از شهروندان سنی مذهب توسط اين نهادها بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز پنج شنبه و جمعه شب مورخ ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه نيروهای گارد ويژه،اطلاعاتی،انتظامی و لباس شخصی با مردمی که برای شرکت در مراسم مذهبی رمضان ويژه مناطق سنی نشين، که در منازل شخصی پيروان احمد مفتی زاده (مکتب قران)، در حال برگزاری بود؛ با ضربات باتوم و مشت و لگد حمله ور شده و شش نفر را دستگير و به محل های نامعلومی منقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين در ساعت ۱۴ روز پنج شنبه مورخ ۲۸ مرداد ماه نيروهای اطلاعاتی بدون مجوزقانونی وارد حريم خصوصی ومنازل شخصی افراد شده و وسايل خصوصی وشخصی ازجمله: سی دی ،کتاب ،جزوه، عکس، سندساختمانی، کارت ملی،دفترچه خدمات درمانی ،شناسنامه وسند ماشين و ...بازداشت شدگان را با خود بردند.

سپس در سی ام مرداد ماه نيروهای اطلاعاتی و امنيتی مجددا به منازل بازداشت شدگان يورش برده و چهار تن ديگر را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

در ادامه يورش ها و برای سومين بار از ساعت۱۷ تا ۲۳ ، دستکم هزار تن از نيروهای گارد ويژه، لباس شخصی، راهنمای و رانندگی وحتی پليس ضد شورش زنان، منازل مسکونی مردم را محاصره کرده، و با ايجاد رعب وحشت برای زنان و کودکان و افراد بی دفاع، بطرف ساختمانهای مسکونی، حمله ور شده وشروع به شکستن شيشه ها ودرب ورودی منازل کردند.

در چهارم شهريور ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ برای چندمين بار محل برگزاری مراسم مذهبی محاصره شده و از اجرای آن جلوگيری شد.

اسامی باز داشت شدگان روز پنج شنبه ۲۸ مرداد ماه به قرار زير است: ۱- ناصر زمانيان کارمند بانک ملی۲- محمد جمال هبکی دبير شيمی دبيرستانهای سقز۳- سالار توفيق پور۴- مختار محمدی۵- ابوبکر عشقی.۶- جمال مرادی

اسامی افراد بازداشت شدگان روز شنبه ۳۰ مرداد ماه به قرار زير است: ۱- علی اسماعيلی کارمند باز نشسته اداره غلّه ۲- مهندس محمد طاهر سلطانی اردلان۳- مصطفی محمدی کارمند بازنشسته اداره کار۴- حامد جلالی دبير شيمی دبيرستانهای سقز.

گفتنی است در رمضان سال ۱۳۸۶ هم بيش از ۶۰۰ نفر از پيروان علامه مفتی زاده در مناطق مختلف کردستان به جرم سنی بودن بازداشت و از اجرای مراسمهای دينی انها جلوگيری شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016