دوشنبه 15 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محروميت رسول بداغی از حقوق اوليه يک زندانی در زندان رجايی شهر کرج، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- رسول بداغی فعال سياسی و عضو کانون صنفی معلمان که در بند شش زندان رجايی شهر در بازداشت به سر می برد، از سوی مامورين زندان تحت فشار بوده و بارها تهديد به شکنجه فيزيکی شده است.

اين در حالی است که از رسيدن داروها ، عينک مطالعه و برخی از کتاب های غير ممنوع به اين عضو شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران، جلوگيری به عمل آمده، و استفاده ايشان از تلفن بسيار محدود شده است. همچنين خانواده وی تهديد شده اند که اگر از اين پس اخبار مربوط به شکنجه رسول بداغی منتشر شود، از ملاقات آنان با وی جلوگيری به عمل خواهند آورد و يا تعداد ملاقات کنندگان را محدود خواهند کرد.

اين فعال سياسی و صنفی چندی پيش از سوی شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی صلواتی به اتهام های حضور در تجمعات به قصد بر هم زدن امنيت ملی و تبليغ عليه نظام، به ۶ سال زندان و ۵ سال محروميت از شرکت در احزاب محکوم شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پايگاه خبری ادوار نيوز در تاريخ ۸ خرداد گزارش داده بود که "دو تن از مسئولان زندان رجايی شهر به نام‌های مستعار شيخ و دايی قاسم ، رسول بداغی را به محلی از زندان برده، دستهای او را از پشت بسته و پس از بستن وی به ميله، اقدام به ضرب و شتم شديد وی نموده اند. علت اين اقدام مسئولان زندان، اعتراض اين زندانی به وضعيت نا مناسب زندان رجايی شهر و مشکلات ايجاد شده برای وی بوده است. عوامل اين ضرب و شتم در پاسخ به اعتراض زندانيان با هل دادن و فحاشی اقدام به متفرق نمودن آنها کرده و در اعلام نموده اند: از آنجا که اين فرد، سياسی است بايد مورد آزار و شکنجه بيشتری قرار گيرد."

لازم به ذکر است که چندی پيش، رسول بداغی در نامه ای به شرح اتهامات خود از سوی دادگاه پرداخته که در پايگاه خبری نشريه پيام دانشجو منتشر شده بود.

موارد اتهامات ذکر شده در اين نامه به شرح زير است:

الف ) اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم عليه امنيت، از طريق همکاری و همراهی مجرمانه با ساير متهمان از قبيل اعضای هیأت مديرع کانون صنفی معلمان ايران و ساير همفکران خود در داخل و خارج از کشور و رسانه های بيگانه .

ب ) فعاليت تبليغی عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران از طريق شرکت در تجمعات غير قانونی، نشر مطالب موهن و مجرمانه در فضای اينترنت و از طريق ايميل، انتشار بيانيه های مجرمانه عليه نظام و انجام مصاحبه با رسانه ای بيگانه در جهت تبليغ عليه نظام و ارکان انقلاب اسلامی و موارد ديگر .

۱ - تصميم داشت نامه ی عمر بن خطاب به يزدگر سوم و جواب يزدگرد سوم به عمر بن خطاب را که حاوی مطالبی در جهت مخدوش کردن چهره ی نظام اسلام و مسلمانان توزيع نمايد، که ممانعت شد . ( در جلسه شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان کشور در کرمانشاه )

۲ - ايجاد و مديريت چندين ديدارگاه اينترنتی و سوء استفاده و برداشت سايت های ضد انقلاب از اخبار کذب اين سايت ها

۳ مديريت ديدارگاه اينترنتی کانون صنفی معلمان ايران : www.moalleman۱.com

۴ - حضور در جلسه شورای هماهنگی کانون های صنفی کشور در تاريخ ۲۶/۰۶/۱۳۸۷ در درون ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان

۵ - حضور در تجمع ۱۳/۰۲/۱۳۸۸ جلوی وزارت آموزش و پرورش و دستگيری وی توسط پليس

۶ - منهم ضمن انتشار بيانيه ی دعوت به تجمع غير قانونی و اعتصاب در ارديبهشت ماه ۱۳۸۸ از طريق وبلاگ، پيام کوتاه تلفنی و تبليغ لفظی

۷ - اصرار بر استمرار اقدامات غير قانونی ( اعتصاب، جمع غير قانونی و ... ) با استناد به کوتاهی وزارت کشور در تمديد فعاليت کانون صنفی معلمان ايران

۸ - ارتباط گسترده با رسانه های بيگانه از جمله راديو آمريکا، شبکه VOA، راديو آلمان، راديو فرانسه و راديو فردا و بيانيه تحريک اميز و ارسال اخبار مختلف اعتراضات اقشار مختلف به خصوص فرهنگيان به رسانه های بيگانه

۹ - حضور در جلسات ملی مذهبی ها و تأثير پذيری از تفکرات تقی رحمانی و ايجاد وبلاگی به نام ايشان

۱۰ - عضويت در تشکل غير قانونی مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران به سرپرستی شيرين عبادی به عنوان مسئول کميته معلمان

۱۱ - حمايت از متهمين امنيتی دستگير شده و محکوم نمودن اقدام دستگاه های امنيتی و قضايی به دليل دستگيری هاشم خواستار ( از تشکيلات نهضت آزادی ايران در صحنه اغتشاشات )، عليرضا فيروزی ( دانشجوی دانشگاه زنجان )، اميرحسين کاظمی ( فعال نهضت آزادی ايران )، جعفر ابراهيمی ( معلم دستگير شده ) و فرزاد کمانگر ( معلم کردستانی )

۱۲ - تهيه نشريه الکترونيکی به نام کانون صنفی معلمان ايران به صورت ماهيانه و انتشار و بزرگ نمايی کاستی های و اعتراضات فرهنگيان

۱۳ - ارتباط با تشکل ضد انقلاب جبهه متحد دانشجويی و حزب ! شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران و شخص حشمت الله طبرزدی و ثبت نام خود به عنوان يکی از حاميان سند همبستگی و اصرار بر ادامه ارتباط با گروه ياد شده فوق ( يکی از تهيه کنندگان سند موصوف محمد ملکی بوده که اکنون در زندان می باشد . از اصول اين گروه جدايی دين از سياست ، تغيير قانون اساسی ، برابری حقوق زن و مرد ، نفی هر گونه خشونت و شکنجه و ... می باشد .

۱۴ - ارتباط با سايت انترنتی موسوم به خبرنامه امير کبير و ارسال خبر اعتراضات معلمان به آنها .

۱۵ - حضور در جلسات و ديدار با کشته شدگان ! حوادث پس از انتخابات و زير سوال بردن نظام در سايت .

۱۶ - حضور متهم در راهپيمايی های غير قانونی و اغتشاشات، تصوير برداری از اعتراضات مردمی، گر چه هدف خاصی نداشته است .

۱۷ - ارتباط با گروهک منافقين سازمان مجاهدين خلق ايران و همکاری با آنان در جهت عملی ساختن دستورات وارده و سر پل سازمان منافقين سازمان مجاهدين خلق ايران و همچنين ارايه ی اخبار داخل کشور به گروهک مورد اشاره از طريق ...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016