شنبه 20 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملي ايران به پاپ رهبر مسیحیان جهان

به گزارش سحام نیوز متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله ‌الرحمن الرحیم

« قَالَ رَسُولِ اللَّه: أشْهَدُ أنّ َعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ روح الله وَ کَلِمَتُهُ أَلْقاها إِلي مَرْيمَ البتول الطيبة الحصينة فَحَمْلت بَِعِيسَى ، فَخَلقهِ مِنْ رُوحِهِ و نَفْخَةٌ کَما خَلقَ آدَمَ بِيَدِهْ »

«قسمتی از نامه مبارک پيامبر اسلام(ص) به نجاشی اصحم، پادشاه مسیحی حبشه: .. شهادت مى‏دهم که عیسی پسر مریم روحی است از جانب خدا و کلمه‌ای است که خداوند او را در وجود مریم قرار داد. مریمی که زاهد و پاک و پاکدامن است. خداوند با همان نیرویی که آدم را بدون پدر و مادر آفرید، عیسی را نیز بدون پدر، از رحم مادرش به وجود آورد..»

حضور محترم عاليجناب پاپ بنديكت شانزدهم،

رهبر مسيحيان جهان



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با سلام؛

عاليجناب!

متاسفانه با خبر شديم كليسايي در ايالت فلوريداي آمريكا به جاي آنكه بر اساس آموزههاي حضرت عيسي(ع) و دين مسيح، منادي صلح و آرامش باشد، و مردمان را به زندگی با عزت و صلح و دوستي دعوت نمايد، و مروج آموزههاي متعالي انساني- الهي باشد، در اقدامی عجیب و مشکوک مردم جهان را به سوزاندن كتاب آسماني مسلمانان در سالگرد حادثه ننگين 11 سپتامبر دعوت نموده است. حادثهاي كه علاوه بر آسيب ديدگان واقعه و خانوادههاي آنان فارغ از هر دين و مسلكي، موجبات تالم و تاثر هر انسان معتقد به خداوند را فراهم ساخت.

عاليجناب!

چنان كه جنابعالی بيش از همه آگاهيد، تصميم نابخردانه‌ي آقای تری جونز کشیش کلیسای کوچکی در ايالت فلوريدای امريکا، جهان را در آستانه‌ي چالش مذهبي نويني قرار داده است: چالشي كه نتيجه‌ي آن، تنها مي‌تواند افزايش خشونت و تضادهاي مذهبي باشد. پارادکس هايی ناميمون كه همزيستی مسالمت آميز پيروان اديان الهی را که اوج کمال انسانی را تداعی می سازد، مورد هجمه قرار دهد.

عاليجناب!

این كشيش امريكايي، هدف خود را از سوزاندن قرآن، مبارزه با خشونت دانسته است؛ اما چنان كه ناگفته پيداست، سوزاندن كتاب مقدس، نه تنها خشم بنيادگراها را برخواهد انگیخت بلکه خشم تمام امت اسلامی را به همراه خواهد داشت. بنابراین جهان در آستانه ی جنگ تمدن های مذهبی پیش خواهد رفت که اینبار به دلیل حماقت و نادانی یک فرد، امت ها و پیروان ادیان الهی دوشادوش بنیادگراها و افراطیون مذهبی قرار خواهند گرفت! و این خود زنگ خطری جدی برای صلح ناپایدار جهانی است.

عاليجناب!

مستحضريد كه تنش‌هاي مذهبي ـ اجتماعي ـ سياسي، به سادگي و در طول تنها يك ساعت، يك روز يا يك هفته آغاز مي‌شوند، اما گرفتاری ها و صدمات جبران ناپذیر آنها، دهه‌ها به طول مي‌انجامند، چهره‌هاي سرشناس، دوستداران صلح بشری، بزرگان و علمای ادیان الهی و قامت‌هاي ارجمندي را به ميانجي‌گري‌هاي بي‌نتيجه وامي‌دارند، و نهايتاً خون بي‌گناهان است كه بي‌وقفه بر زمين مي‌ريزد.

اينك اين فرصت، در دستان شماست كه به عنوان عالي‌ترين مرجع مسيحيان جهان، در برابر آن تصمیم نابخردانه و لحظه ای بايستيد و جهان را از تنش تازه‌ي پردامنه‌اي برهانيد. جان‌هاي بي‌گناه، خون‌هاي پاك و مردمان مومن و معتقد به خدای واحد چشم به دستان بازدارنده، زبان موعظه‌گر و چشمان آينده‌بين شما دوخته‌اند.

Blessed are the peacemakers: for they shall be called the children of God.

خوشا به حال آنان كه براي برقراري صلح مي‌كوشند، زيرا ايشان فرزندان خداوند ناميده خواهند شد.

عهد جديد، انجيل ماتيوس، باب پنجم، آيه‌ي نهم.
با احترام و آرزوی طول عمر و سلامتی شما

سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملي ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016