یکشنبه 21 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه دانشگاه دورهام به آیت‌الله خامنه‌ای در مورد احسان عبده تبریزی، بی بی سی

دانشگاه دورهام بریتانیا در نامه ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، خواهان اعمال نفوذ او برای رسیدگی سریع و عادلانه به پرونده یک دانشجوی زندانی این دانشگاه در ایران شد.

پروفسور آنتونی فورستر، یکی از مقامات ارشد آموزشی دانشگاه دورهام در این نامه نسبت به اتهامات وارد شده به احسان عبده تبریزی و وضعیت نگهداری او در زندان ابراز نگرانی کرده است.

آقای عبده تبریزی دانشجوی دوره دکترا در دانشگاه دورهام است که سال گذشته در سفری به ایران و در پی حوادث روز عاشورای تهران بازداشت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفارت ایران در لندن حدود سه ماه پیش و در پاسخ به نامه یکی از استادان دانشگاه اسکس بریتانیا، اتهام آقای عبده تبریزی را "اقدام علیه امنیت ملی و ایجاد ناآرامی در حوادث روز عاشورا" اعلام کرده بود.

اما پروفسور فورستر در نامه به آقای خامنه ای که تاریخ سوم سپتامبر را دارد، به نقل از اعضای خانواده آقای عبده تبریزی نوشته که دادگاه هنوز این اتهامات را تأیید نکرده است.

در این نامه آمده است: "در نامه سفارت ایران اعلام شده بود که این پرونده به زودی رسیدگی خواهد شد، اما دانشگاه دورهام از اینکه سرنوشت پرونده با گذشت حدود دو ماه و نیم از آن زمان هنوز روشن نشده نگران است".

آقای فورستر از طولانی شدن دوره بازداشت آقای عبده تبریزی و ناروشن ماندن اتهامات او انتقاد کرده و از آقای خامنه ای خواسته که "به خاطر عدالت" از قدرتش برای تضمین رسیدگی هر چه سریعتر و عادلانه تر به این پرونده استفاده کند تا آقای عبده تبریزی بتواند تحصیل خود را در دوره مقتضی به پایان برساند.

احسان عبده تبریزی، دانشجوی دوره دکترا در موسسه مطالعات اسلامی و خاورمیانه دانشگاه دورهام، سال گذشته برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرد.

گذرنامه او به محض ورود به فرودگاه امام خمینی تهران توقیف شد و خود او هم پس از چند روز و در پی حوادث روز عاشورا بازداشت شد.

بر اساس گزارش ها، خانواده آقای عبده تبریزی در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۸۸ و بعد از گذشت حدود چهار ماه از دستگیری او، موفق شدند با او در زندان ملاقات کنند.

در آن زمان مشخص شد که آقای عبده تبریزی ۵۰ روز در سلول انفرادی زندانی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016