دوشنبه 22 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان بازرگانی مازندران: برنج‌هايی که از آن ها به نام برنج ايرانی ياد می‌شود تماماً وارداتی است، ايلنا

مصوبات ابلاغ شده توسط وزير در رسانه ملی و برخی سازمان‌ها بطور کامل اجرا نمی‌شود بطوری که ادارات و سازمان‌های دولتی و نهادهای وابسته کماکان درصدد خريد برنج خارجی هستند.


ايلنا: رييس سازمان بازرگانی استان مازندران از خريد تضمينی ۹ هزار تن برنج به ارزش حدود ۹ ميليارد تومان از شاليکاران خبر داد.
به گزارش ايلنا، عباسعلی وفايی‌نژاد گفت: يکی از دغدغه‌های کشاورزان اجرايی شدن قيمت جديد خريد تضمينی برنج بود که پس از ابلاغ آن در هفته جاری، مقدمات اجرايی شدن آن نيز فراهم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گرمای ماه‌های اخير را يکی از بزرگترين معضلات کشاورزان دانست و ادامه داد: گرمای هوا موجب پايين آمدن کيفيت محصول شده و با تاثير مستقيم در دانه‌بندی برنج، درصد شکستگی را افزايش داده است.
وفايی‌نژاد افزود: در سال‌های پيش در صورت بروز چنين مشکلاتی وزارت بازرگانی ميزان شکستگی مورد پذيرش را از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزايش می‌داد که با توجه به بروز مجدد اين معضل، کشاورزان در انتظار تصميم وزارتخانه در اين زمينه هستند.
وی‌، عدم امکان ذخيره‌سازی، سو‌استفاده واسطه‌ها و افزايش هزينه‌های حمل و نقل را از جمله مشکلات کشاورزان پس از برگشت محموله ارسالی به مراکز خريد دانست و گفت: با توجه به سياست‌های وزارت بازرگانی مبنی بر حمايت از حقوق توليدکنندگان و مصرف‌کنندگان اين انتظار می‌رود تا طی روزهای آتی در اين مورد نيز تصميمات مقتضی صورت گيرد.
وی در ادامه ضمن انتقاد از تبليغات گسترده برنج‌های خارجی از رسانه ملی‌، ادامه داد: بر‌اساس تحقيقات صورت گرفته برنج‌هايی که از آنها به نام برنج ايرانی ياد می‌شود تماماً وارداتی است.
به گفته وی، مصوبات ابلاغ شده توسط وزير در رسانه ملی و برخی سازمان‌ها بطور کامل اجرا نمی‌شود بطوری که ادارات و سازمان‌های دولتی و نهادهای وابسته کماکان درصدد خريد برنج خارجی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016