یکشنبه 28 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: اگر سکينه محمدی محکوم هم شده، می‌تواند اعتراض کند، حکمی صادر نشده است، چطور می‌تواند، انتشار خبر سنگسار واقعی باشد، ايلنا

ايلنا : رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه ماموران آژانس با انتشار اطلاعات هسته‌ای ايران تخلف کردند، گفت : ماموران گزارش‌های خلاف واقع منتشر کردند تا جايی که موجب سياسی‌شدن پرونده ايران شد.
به گزارش ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود به نيويورک در مصاحبه اختصاصی با شبکه ای‌بی‌اس امريکا که در محل اقامتش صورت گرفت، در پاسخ به سئوالی درباره گزارش اخير آژانس و اخراج ماموران آن اظهار داشت‌: اگر مامور آژانس از وظايف خود تخطی کند اساسنامه آژانس اين اجازه را داده است تا حضور مامور متخلف ممنوع شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه ماموران آژانس با انتشار اطلاعات هسته‌ای ايران تخلف کردند، گفت : ماموران گزارش‌های خلاف واقع منتشر کردند تا جايی که موجب سياسی‌شدن پرونده ايران شد.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه آژانس در گزارش اخير خود به هيچ بندی استناد نمی‌کند و فقط به دنبال کلی گويی است،گفت : اظهارات مدير کل اژانس بايد قانونی و مستند باشد .
وی افزود : بسياری از کشورها از جمله امريکا فعاليت غير‌صلح آميز هسته‌ای دارند، ولی هيچ رفت‌و‌آمد و گزارشی در اين‌باره داده نمی‌شود.
احمدی‌نژاد تاکيد کرد‌:‌ آژانس اعتبار خود را با اعمال نفوذها و گزارش‌های ناعادلانه مخدوش کرده است .
وی در پاسخ به سئوالی درباره تحريم‌ها نيز گفت : اين تحريم‌ها برای ملت اهميتی ندارد زيرا آنان بيشتر خود را تحريم کردند و اين کار،اقدامی غيرعادلانه در‌معادلات جهانی است.
رئيس‌جمهورهمچنين با تاکيد بر اينکه آنان به ملت ايران جفا و توهين کرده‌اند، گفت: يقين داريم که با اين تصميم غلط آنان ، پيشرفت اقتصادی ايران بيشتر خواهد شد، زيرا مردم ايران به خوبی می‌داند چگونه تهديدها را به فرصت تبديل کند.
احمدی نژاد تصريح کرد: وقتی اروپائی‌ها رابطه خود را قطع می‌کنند، اين اروپائی‌ها هستند که ضرر می‌کنند، زيرا ما سی سال است که بخوبی ياد گرفته‌ايم چگونه نيازهای خود را رفع کنيم.
وی با بيان‌ اينکه نود و پنج درصد اقتصاد ايران در داخل توليد و مصرف می‌شود و‌تنها بخش ناچيزی از آن نياز به مبادلات دارد، تصريح کرد: اين چه روشی است که عده‌ای برای اداره دنيا، هرجا که احساس ضعف و کمبود می کنند، قلدرانه و با توسل به زور، از اختياراتی مانند وتو استفاده می‌کنند.
احمدی‌نژاد گفت: آنان بايد بدانند دوره اين روش‌ها به پايان رسيده است، زيرا ملت ايران زير‌بار هيچ حرف يا عمل غير منطقی نمی‌رود.
وی افزود: آنها اگر فکر می‌کنند اين اقدامات می‌توانند در مسير پيشرفت ملت ايران اثر منفی بگذارند، حتما در اشتباهند.
رئيس‌جمهوردر ادامه اين مصاحبه خبری در پاسخ به سئوالی درباره پرونده سکينه محمدی آشتيانی نيز گفت: چرا موضوع يک ايرانی به اين ميزان برای مسئولان آمريکائی مهم می‌شود؟ اين خانم به هيچ وجه به سنگسار محکوم نشده است، خبری که در رسانه‌های امريکايی منتشر شده کاملاً جعلی است و اين تاثير همان چيزی است که متاسفانه دولتمردان آمريکائی به دنبال خبر منفی و غير‌واقعی از ايران هستند.
وی با بيان اينکه پرونده اين خانم در دستگاه قضائی کشور در حال پيگيری است ، تصريح‌کرد: اگر اين فرد محکوم هم شده باشد، می‌تواند با اعتراض، مراحل چهارگانه تجديد نظر‌خواهی را طی کند، بنابراين وقتی حکمی صادر نشده است، چطور می‌تواند، انتشار خبر سنگسار واقعی باشد.
وی افزود: يک شخص در آلمان با انتشار خبرهای کذب در اين باره، سروصدايی ايجاد کرد و اين موضوعی بر عليه ايران شد.
احمدی‌نژاد اين قبيل برخوردهای غيرواقعی را غلط و حساسيت نابجا به آن را نيز اشتباه خواند و گفت: در مقابل کسانی که در عراق يک ميليون نفر و در افغانستان بيش از يکصد هزار نفر را کشتند، امروز طرفدار خانمی شده‌اند که بر اساس خبر جعلی، طرفدار حقوق بشر می‌شود.
وی با بيان اينکه اين روش‌ها در اين دوره شکست خورده است، تاکيد کرد: ما به رو‌شهای دولت آمريکا در افغانستان در عراق مخالف و معترض هستيم.
رئيس‌جمهور گفت: ما در دولت حتی علاقه‌مند نيستيم که يک نفر مجازات و حتی تنبيه شود، ولی در امريکا افراد به راحتی با سم و وسايل الکترويکی مجازات و کشته می‌شوند.
وی افزود‌: در ايران قوه قضائيه مستقل و زير‌نظر دولت نيست.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سئوالی درباره مسائل داخلی ايران نيز گفت: ملت رشيد ايران در سی سال گذشته با يکديگر متحد است و اين اتحاد در سخنان امام و رهبری همواره متبلور شده است.
وی افزود: ايران جامعه‌ای آزاد است و هرکس حق اظهار‌نظر دارد، بنابراين جامعه‌ای چند صدايی است، برخلاف جامعه آمريکا که به تک‌صدايی عادت کرده است.
رئيس‌جمهور‌درباره مباحث اخير در موضوع گفت‌وگوهای ايران و آمريکا نيز گفت: اين من بودم که از اوباما برای گفت‌وگو دعوت کردم، حتی به وی نامه نوشتم، اما پاسخی دريافت نکردم و حتی اعلام آمادگی کردم برای صبحت با وی در حضور ديگران در سازمان ملل متحد و در تازه‌ترين اقدام نيز سارا شورد آزاد شد، اما پاسخ چندانی دريافت نشد.
احمدی‌نژاد در پايان تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران همواره آمادگی گفت‌وگو و مذاکره را در شرايط عادلانه دارد.
وی با بيان اينکه ايران به همه قوانين اژانس احترام گذاشته و همه فعاليت‌ها با دوربين‌ها کنترل می‌شود،گفت : حتی جابه‌جايی مواد در بحث‌های هسته ای ايران پس از توزين بررسی می‌شود و اين کنترل ها جای هيچ شک و شبهی را باقی نمی‌گذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016