پنجشنبه 1 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار روزنامه اينترنتی "کلمه"، کلمه

مردم ايران ما رسانه ندارند و سهمشان از صدها ميليارد بودجه ی رسانه ای تنها تهمت و دروغ و شرک است.‬ ‫اما اگر راهی را ببندند مردم ايران ما چون جويباری روان راه خود را از ميان سنگلاخ ها خواهند يافت.‬ ‫مردم ايران ما حق دارند بدانند. و اگر همه بدانند سياه تا سبز از آن بهره می برند.‬

کلمه: «مردم ايران ما» رسانه ندارند. مخالفان «مردم ايران ما» در اين خيال خام اند که امروز همان روزگاری است که معاويه، علی (ع) را به بی نمازی و کفر متهم نمود و عوام الناس را برای چندی در خواب بی خبری نگه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنها اگر آنگونه بی پروا شده اند که با خيال آسوده در هفته دفاع مقدس ياران شهيد باکری و همت را هتک می کنند. همسر شهيد باکری را کتک می زنند و پسرش را دستگير می کنند. روحانی دلسوزی را که به قدرت شرک آلود تسليم نمی شود، به چوب تکفير می رانند. منتقد دلسوزی که استبداد را هشدار می دهد به داغ تهديد و ايرانی آزادی را که مقهور قدرت نامشروعشان نمی شود به عربده ی تهمت بدنام می کنند برای اين است که با هزار هزار فريب روی ندانستن «مردم ايران ما» حساب باز کرده اند.

«مردم ايران ما» رسانه ندارند و سهمشان از صدها ميليارد بودجه ی رسانه ای تنها تهمت و دروغ و شرک است.

اما اگر راهی را ببندند «مردم ايران ما» چون جويباری روان راه خود را از ميان سنگلاخ ها خواهند يافت.

«مردم ايران ما» حق دارند بدانند. و اگر همه بدانند «سياه» تا «سبز» از آن بهره می برند.

شمارگان ما معلوم است. ما بی شماريم. برای انتشار و توزيع آن روی شما حساب باز کرده ايم. کارگران در کارخانه ها، دانش آموزان در مدرسه، دانشجويان در دانشگاه ، کارمندان در اداره ، معلمان در کلاس و همسايه ها در محله ما آن را چاپ کنند و روزنامه ی خود را توزيع کنند . کلمه روزنامه ی همه ی کسانی است که آن را دست به دست می رسانند و سينه به سينه می خوانند.

آنها بايد بدانند که اگر با همه دنيايشان به خيال خود تلاش کنند جلوی اطلاع رسانی به مردم را بگيرند ما نيز مانند پدرانمان در دوران خفقان، سينه به سينه به هم خبر خواهيم داد تا مردم کوچه و بازار هم بدانند. و بدانند که دوران حصر و تبعيد و محدوديت برای رسيدن قاصد خبری به مقصد گذشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016