دوشنبه 12 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده ايران در اوپک: آمارهای ارائه شده در مورد کاهش توليد نفت ايران اعتبار ندارد، ايلنا

آماری که تحت عنوان ميزان توليد کشورها منتشر می‌شود آماری است که اعداد و ارقام مراجع و منابع غير رسمی را نيز در خود دارد از اين رو آنچه تحت عنوان کاهش توليد نفت ايران منتشر می‌شود چندان محلی از اعراب ندارد.


ايلنا: آمارهای ارائه شده از سوی سازمان اوپک در خصوص کاهش توليد نفت ايران اعتبار ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده ايران در اوپک ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌وگو با ايلنا افزود: ما هر ماه آمار توليد نفت خود را به اوپک ارائه می‌دهيم اما اين آمار محرمانه است و قرار به انتشار آن نيست.
محمد علی خطيبی گفت: آماری که تحت عنوان ميزان توليد کشورها منتشر می‌شود، آماری است که اعداد و ارقام مراجع و منابع غير رسمی را نيز در خود دارد از اين رو آنچه تحت عنوان کاهش توليد نفت ايران منتشر می‌شود چندان محلی از اعراب ندارد و قابل توجه نيست.
او که از گفتن رقم فعلی توليد و صادرات با استناد به محرمانه بودن اين اخبار خودداری می‌کرد، ادامه داد: ايران در حد سهميه‌هايی که سازمان اوپک برايش پيش‌بينی کرده است نفت توليد می‌کند و ميزان انحراف از اين سهميه شايد کمتر از دو درصد باشد. به هر حال در برخی ماه‌ها رقم توليد نفت بالا می‌رود و در برخی ماه‌ها اين آمار کاهش می‌يابد اما در کل ايران در توليد نفت به سهميه‌های اعلامی از سوی اوپک پايبند است و با کاهش ميزان توليد نيز روبرو نيست.

پيش از اين محمود بهمنی رييس کل بانک مرکزی ميزان توليد نفت را ۴ميليون بشکه در روز اعلام کرد و گفت: از اين رقم دو ميليون بشکه نفت صادر می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016