سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقادات صريح نمايندگان به مواضع احمدی‌نژاد، بی‌اطلاعی از اجرای هدفمندسازی و اجرايی نشدن مصوبات استانی، ايلنا

ـ نمايندگان به رئيس‌جمهور تاکيد کردند که از بيان مسائل تفرقه‌افکن، پرهيز کند
ـ به اجرای قانون هدفمندسازی در زمان مقرر، خوش‌بين نيستيم/رئيس‌جمهور در جلسه‌ای غيرعلنی به نمايندگان گزارش دهد.


يکشنبه شب جمعی از نمايندگان مجلس به دعوت فراکسيون انقلاب اسلامی در دفتر رئيس‌جمهور با محمود احمدی‌نژاد ديدار کرده و انتقادات صريحی را خطاب به وی مطرح کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد علی محمد بزرگواری نماينده کهگيلويه در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در مورد جزييات نشست جمعی از نمايندگان مجلس با رئيس‌جمهور، اظهار داشت: در اين جلسه که طبق روال گذشته برگزار شد، پنج نفر از نمايندگان صحبت کردند. موضوعات مطرح شده از سوی آنها غالبا درباره تعامل دولت با مجلس و توجه به مسائل اساسی نظام و مطالبات اصلی مردم بود. همچنين تاکيد شد که بايد بيان مسائل تفرقه افکن کنار گذاشته شود.
وی افزود: بنده نيز در سخنان خود تاکيد کردم که در اظهار نظرات نبايد وارد حريم فرمايشات امام و رهبری شد که منظور موضوع در راس امور بودن مجلس بوده است. اما آقای احمدی‌نژاد در اين مورد چيزی نگفت و در سخنان خود موضوعات کلی از جمله اينکه در صدد مديريت جهان هستيم و اينکه ايران جای خود را در دنيا باز کرده و فقط ما در مقابل آمريکا هستيم و گزارشی از سفر نيويورک و توجه رسانه‌های آمريکايی به هيات ايرانی ارائه داد.
بزرگواری در ادامه گفت: يکی از نمايندگان بر ضرورت توضيح شفاف دولت در مورد اجرايی شدن هدفمند کردن يارانه‌ها سخن گفت و تاکيد کرد: همانطور که رئيس‌جمهور در مجامع مختلف سخنرانی می‌کند، برای نمايندگان نيز توضيح دهد. لذا پيشنهاد داد شد که رئيس‌جمهور و مجريان هدفمند کردن يارانه‌ها طی يک جلسه غير علنی به تشريح موضوع هدفمند کردن يارانه‌ها بپردازند.
نماينده کهگيلويه در مجلس در پاسخ به اينکه با توجه به مسائل مطرح شده در اين جلسه، اجرايی شدن هدفمند کردن يارانه‌ها را در مورد مقرر ممکن می‌دانيد يا خير؟، تصريح کرد: وزير اقتصاد قول ۱۵ مهر را برای اجرای اين قانون داده است. اما من به اين مساله خوشبين نيستم. اين درحالی است که خود دولت می‌گويد مقدمات را فراهم کرده‌ايم.
عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به اينکه در اين جلسه موضوع سفرهای استانی مطرح شد، ادامه داد: نمايندگان از اين که بخش اعظم مصوبات هر سه دوره سفرهای استانی اجرايی نشده گلايه کردند.
بزرگواری در ادامه با بيان اينکه در اين جلسه قريب ۱۰۰ نفر از نمايندگان اصولگرا حضور داشتند، فضای اين نشست را انتقادی خواند.
وی در پاسخ به سوال ديگری در مورد واکنش‌های نمايندگان به اظهار نظرهای اخير رحيم مشايی و پاسخ احمدی‌نژاد به اين انتقادات گفت: مشايی در جلسه حضور نداشت و پس از انتقادات نمايندگان در اين مورد نيز احمدی‌نژاد درباره ظهور امام زمان و اينکه ما در محضر امام هستيم سخن گفت و مطلبی که به معنای مقابله با سخنان مشايی در مورد مکتب ايرانی باشد، بيان نکرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016