چهارشنبه 14 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محصولی، وزير رفاه: ممنوع‌الورود شدن هشت مقام کشور به آمريکا خنده‌آورست، ايسنا

وزير رفاه وتامين اجتماعی گفت: هدفمند کردن يارانه‌ها، حذف يارانه‌ها نيست، بلکه اجرای عدالت در توزيع امکانات است.

به گزارش سرويس «اجتماعی» ايسنا، صادق محصولی در هفتاد و پنجمين سفر استانی هيات دولت به گلستان و در جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا با تاکيد بر همدلی و هماهنگی همه مسوولان برای اجرای بهتر اين قانون افزود: اجرای دقيق قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اقدامات و طرح‌های اين وزارتخانه در دولت افزود: بيمه ايرانيان و بيمه‌های اجتماعی همچون بيمه رانندگان، کارگران ساختمانی، قاليبافان، روستاييان و عشاير و غيره از جمله اين طرح‌های موفق هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی بيمه ايرانيان را اقدامات بسيار مفيد برای افراد فاقد دفترچه بيمه درمان دانست و خواستار اطلاع رسانی مسوولان محلی در مورد اين طرح شد.

محصولی، بيمه اجتماعی روستاييان و عشاير را نيز فرصت و امکان بسيار مناسبی خواند و گفت: مسوولان بايد در مجامع رسمی و رسانه‌ها، روستاييان و عشاير را از اين اقدام مهم مطلع کنند.

وزير رفاه با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز به برکت خون شهدا و حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب، مکتب اسلام در دنيا جهانگير شده است.

وی با اشاره به انتخابات سوم تير ۸۴ تصريح کرد: مردم با درک شعارهای انقلاب رييس جمهوری را انتخاب کردند که امروز در قلب امريکا و در سازمان ملل با اقتدار کامل مواضع جمهوری اسلامی را به گوش جهانيان می‌رساند و لرزه بر اندام استکبار می‌اندازد.

محصولی پيشرفت‌های کنونی کشورمان را در عرصه‌های گوناگون بی‌سابقه توصيف و اضافه کرد: انقلاب اسلامی امروز در مدار پيشرفت قرار دارد و اين در حاليست که صهيونيسم بين‌الملل و امريکا و جهان استکبار سير نزولی را طی می‌کنند.

وزير رفاه تحريم‌های اخير عليه کشورمان را نمونه‌ای ديگر از ضعف و استيصال استکبار جهانی توصيف و تصريح کرد: به فضل الهی امروز دشمنان نظام به حدی مستاصل شده‌اند که به تحريم عليه ايران که بيشتر به لطيفه‌های سياسی شبيه است، روی آورده‌اند.

محصولی در ادامه تحريم‌های غرب را باعث پيشرفت کشور دانست و عنوان کرد: همان طور که می‌بينيد کشورمان با وجود ۳۰ سال تحريم، استقلال سياسی و اقتصادی روزافزون پيدا کرده است.


امريکا عليه افرادی که نه قصد سفر به امريکا داشتند و نه درخواست ويزا کرده‌اند، تحريم ورود صادر می‌کند

محصولی در واکنش به اعلام ممنوع‌الورودی هشت مقام عالی رتبه کشور به امريکا ضمن خنده آور خواندن اين اقدام گفت: آن قدر اين به اصطلاح ابرقدرت دنيا به استيصال رسيده است که دست به چنين اقدام خنده‌داری می‌زند و عليه افرادی که نه قصد سفر به امريکا را داشتند و نه درخواست ويزا کرده‌اند، تحريم ورود به آمريکا صادر می‌کند.

وزيررفاه اين قبيل اقدامات از طرف امريکايی‌ها را نشانگر زنده بودن مکتب اسلام و ارزش‌های دينی دانست و ادامه داد: دولت دهم که افتخارش نوکری مردم است، با تمام توان، اقتدار ايران را به منصه ظهور می‌رساند.

محصولی با دعوت مسوولان محلی به تقويت معنويت و انجام مسووليت‌ها تاکيد کرد: اگر تمام ابزار و امکانات را در اختيار داشته باشيم، اما ارتباط با خدا نداشته باشيم، برکتی درکار نخواهد بود و موفقيتی حاصل نمی‌شود.

به گزارشايسنا، وی مصداق عينی اين مساله را وضع کنونی رژيم صهيونيستی و امريکا دانست و اظهار کرد: اگر چه اين دو مجهز به تمام امکانات و تجهيزات بودند، اما در جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه لبنان و غزه به واسطه قدرت ايمان حزب اله لبنان و مبارزان فلسطينی دچار شکست سخت شدند.

محصولی در ادامه سخنانش بار ديگر به حضور مقتدرانه رييس جمهور در نشست اخير سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: دليل اين که رييس جمهور توانست در اين اجلاس و در مصاحبه‌هايش استکبار جهانی را به چالش بکشاند، اعتماد و توکل به خدا و ايمان وجودش بود.


ساده زيستی بعد از جنگ در بين برخی مسوولان فراموش شد و بعضی به اشرافی گری روی آوردند

وزير رفاه و تامين اجتماعی استکبار ستيزی، ساده زيستی، عدالت محوری و مهرورزی را از جمله مهمترين ويژگی‌های دولت برشمرد و تاکيد کرد: رييس جمهور مردمی بعد از حدود ۱۶ سال دوباره رييس جمهور ساده زيست بودن را به معنای واقعی، معنا کرد.

محصولی ادامه داد: دکتر احمدی نژاد اشرافی گری را کاری سخيف می‌داند و خلاف اين اعتقاد عمل می‌کند.

وزير رفاه و تامين اجتماعی يکی از دلايل مهم اقبال بيش از پيش مردم در انتخابات دهم رياست جمهوری را ساده زيستی رييس جمهور دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه اين ساده زيستی بعد از جنگ در بين برخی مسوولان فراموش شد و بعضی به اشرافی گری روی آوردند.

وی به عدالت محوری به عنوان ديگر ويژگی اين دولت اشاره و تاکيد کرد: اصل در اين دولت عدالت است، چرا که قيام انبيا برای عدالت بوده است.

گفتنی است، در آغاز اين جلسه فرماندار شهرستان آق قلا و امام جمعه اهل سنت اين شهر درباره مسائل و مشکلات گزارشی ارائه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016