سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری خونين شامگاه سنندج باز هم قربانی گرفت، گفتگوی کُردانه با اجلال قوامی

کردانه طی تماسی با آقای اجلال قوامی سخنگوی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان نظر ايشان را راجع به چگونگی حوادث امروز سنندج جويا شديم.

آقای قوامی طبق خبرهای رسيده امروز در سنندج يک درگيری مسلحانه رخ داده و منجر به تلفاتی هم شده است . اين درگيری در کجا اتفاق افتاده و چه تعداد تلفات داده است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين حادثه درشامگاه پنچ شنبه ساعت ۱۹.۱۰ بوقت ايران در ميدان آزادی سنندج رخ داد. چند نفر لباس شخصی، مسلح به سلاح گرم به سمت نيروهای انتظامی حاضر در محل اقدام به تيراندازی نمودند که باعث کشته شدن و زخمی شدن چندين نفر شد.در پی اين درگيری مسلحانه درميدان آزادی سنندج چهار تن از نيروهای انتظامی و يک رهگذر جان خويش را از دست دادند و بيش از ۹ نفر زخمی شدند.

آقای قوامی اين حرکت توسط چه کسانی انجام شده و چه هدفی را دنبال می کنند.؟
آين حرکت در جهت تحقق خواسته ها ، منافع و مطالبات کردهها نبود ه و نيست و صرفا در جهت مليتاريزه کردن کردستان است. اين حرکات نيز در راستای حوادث اخير مهاباد است.

آقای قوامی نظر شما در اين رابطه چيست؟
سازمان حقوق بشر کردستان طبعا اين گونه اقدامات را در راستای منافع و مطالبات و خواسته های مردم کردستان نمی بيند و از تمامی سازمانها، ارگانها و نهاد های حقوق بشری تقاضامند است برای نفی اينگونه اقدامات که در راستای منافع مردم نيست اقدامات لازم را انجام بدهند.

آقای قوامی وضعيت شهر سسندج بعد از اين واقعه چگونه است؟
بعد از وقوع اين حادثه ماموران امنيتی و انتظامی تمامی خيابانهای منتهی به محل حادثه را مسدود کردند و اقدامات لازم را انجام دادند. در نتيجه چندين ساعت کار تحقيقی و بازرسی در محل حادثه، وضعيت شهر به حالت عادی بازگشت و هم اکنون شهر سنندج آرام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016