جمعه 16 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد رضوی فقيه به زندان اوين فراخوانده شد، جرس

حکم غيابی دادگاه انقلاب به چهار سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق
جرس: سعيد رضوی فقيه، روزنامه نگار برای گذراندن دوران چهارساله حبس خود به اوين فراخوانده شد.

به گزارش رسيده به جرس، پس از گذشت نوزده ماه و ممنوع الخروج بودن، حکم غيابی دادگاه انقلاب بدون برگزاری مجدد به وی ابلاغ شده است.

وی هشتم بهمن ماه پس از عزيمت به کشور، با جلب گذرنامه در فرودگاه امام خمينی، از سوی دادگاه انقلاب ممنوع الخروج، بازداشت و به زندان اوين منتقل شد. اين روزنامه نگار پس از شانزده روز به قيد و ثيقه صد ميليونی تومانی آزاد شد تا محاکمه ای که به صورت غيابی برگزار شده بود تجديد شود. اما اينک با دريافت احضاريه وی موظف است که خود را به اوين معرفی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه انقلاب اسلامی تهران، رضوی فقيه را به اتهام "تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی"، "شرکت در تجمعات غيرقانونی" و "توهين به مقام رهبری"، به طور غيابی محاکمه و به تحمل چهار سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده اما اخيرا پرونده اتهامی ديگری نيز برای او مطرح شده است.

رضوی فقيه گفته بود که اتهام های مطرح شده را قبول ندارد و قصد واخواهی از پرونده ای را دارد که دادگاهش بدون حضور وی برگزار شده است. وی اميدواربود که از اين اتهام ها در دادگاه بعدی تبرئه شود.


دو سال پيش نعمت احمدی، وکيل سعيدرضوی فقيه از ارسال پرونده سابق موکل خود به دادگاه تجديدنظر خبرداده بود. به گفته وی موکلش دو پرونده دارد که يکی از آنها مربوط به سخنرانی هايی است که بعد از ماجرای بازداشت آقاجری انجام داده و به همين دليل پرونده ای برای رسيدگی به اتهاماتش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی حداد تشکيل شده است.


در آن زمان پس از اينکه رضوی فقيه احضار و برای وی قرار صادر شد، به خارج از کشور سفر کرد و به دليل اينکه آدرسی از محل سکونت وی در دست نبود، دادگاه بدون حضور وی برگزار شد.


رضوی فقيه سابقه فعاليت در روزنامه‌های اصلاح طلب صبح امروز، بهار، دوران امروز، بنيان، نوروز، ياس نو و وقايع اتفاقيه را در کارنامه خود دارد. رضوی فقيه هنگام عضويت اش در شورای سردبيری "ياس نو" در دفتر اين روزنامه بازداشت شد. وی به حکم سعيد مرتضوی و بدليل مقالاتی که در اعتراض به صدور حکم اعدام برای هاشم آغاجری در مطبوعات منتشر کرده بود از مرداد ۱۳۸۲ بيش از دو ماه را در انفرادی گذراند.

رضوی فقيه طی سالهای ابتدايی دهه هشتاد دو دوره بعنوان عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت انتخاب شد.

او که دارای مدرک دکتری فلسفه از دانشگاه تربيت مدرس تهران است برای ادامه تحصيل در مقطع دکتری در رشته‌ای ديگر به فرانسه رفت و در آنجا نيز در مهر ۱۳۸۵ بعنوان دبير اتحادیة انجمن‌های اسلامی دانشجويان در اروپا انتخاب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016