سه شنبه 20 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن قرائتی، رئيس ستاد اقامه نماز: ۳۰ هزار مسجد در کشور کم داريم، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس ستاد اقامه نماز گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار مسجد در کشور کم داريم که اين مشکل بايد در طول سه سال باقی مانده عمر دولت احمدی‌نژاد حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بيرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمين محسن قرائتی صبح امروز در نوزدهمين اجلاس سراسری نماز افزود: دولتی که شعار خود را دولت دينی و مذهبی قرار داده است بايد بتواند در طول سه سال باقی مانده خود نيز حدود ۱۰ هزار مسجد را بسازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به اقدام خوب آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در دولت نهم و دهم گام‌های اساسی را در ايجاد مساجد در مدارس کشور برداشته است.
رئيس ستاد اقامه نماز کشور با بيان اينکه رهبری از نبود هزاران شهر و روستای و شهرک بدون مسجد در کشور انتقاد کرده‌اند، اظهار داشت: نبايد کار به اين جا برسد که رهبری از نبود مساجد در کشور اسلامی گلايه و ابراز ناراحتی کنند.
قرائتی به آياتی از قرآن اشاره کرد و افزود: ‌قرآن فرموده يا بايد کاری را به حد کمال انجام داد يا بايد در حد وسع خود به نحو احسن انجام دهيم و اگر اين تشريفات را از مساجد حذف کنيم مشکل حل می‌شود.
وی تاکيد کرد: ‌بايد مساجد را ساده و محکم و بدون تشريفات بسازيم تا به آمار مورد نظر نزديک شويم.
رئيس ستاد اقامه نماز کشور همچنين از نبود طلبه در مساجد انتقاد کرد و گفت: من با دستور مقام معظم رهبری هفته‌ای دو روز برای تربيت طلبه به قم می‌روم و در هر روز نيز حدود هزار نفر در کلاس‌های من شرکت می‌کنند.
قرائتی افزود: بايد مشکل تربيت طلبه را حوزه‌های عليمه حل کنند و مشکل مساجد را رئيس جمهور و دولت حل کنند.
وی تصريح کرد:‌ بايد برای مساجد نيز خدام جوان انتخاب شوند و در کنار نظر پيران از نظر جوانان نيز استفاده شود.
رئيس ستاد اقامه نماز کشور به ايجاد اشتغال از طريق هئيت امنای مساجد اشاره کرد و گفت: اگر جوانان جز هيئت امنای مساجد باشند هم زمينه اشتغال و هم زمينه حضور بيشتر جوانان در مساجد و امور مربوط به مساجد فراهم می‌شود مثلا ما ۷۰۰ مسجد بين راهی ساخته‌ايم که برای هر مسجد دو خدام آغاز به کار شده‌اند و اين بسيار خوب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016