پنجشنبه 22 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت مادر زينالی و مادر ترمسی، همراه دختران شان را محکوم می کنيم! مادران پارک لاله (مادران عزادار)

اکرم نقابی، مادر سعيد زينالی که در سال ۷۸ توسط نيرهای امنيتی از منزل خود ، ربوده و به رغم همه ی تلاش های قانونی خانواده اثری از او نيست و ژيلا ترمسی مادر حسام ترمسی جوان ۱۹ ساله و زندانی حوادث پس از انتخابات ، که به تازگی از زندان آزاد و دچار انواع بيماری ها و در بستر بيماری است ، به همراه دختران خود در روز شنبه ۱۷ مهر ماه بازداشت شدند.
پس از بازداشت اين عزيزان و تهديد و فشار بر خانواده های آنان بر سکوت ، متاسفانه شاهد خبر های کذب توسط سايت ها و روزنامه های دولتی مبنی بر ارتباط مادران عزادار با خانم زهرا رهنورد و سازمان مجاهدين می باشيم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که مادران پارک لاله ( مادران عزادار ) ضمن احترام به خانم زهرا رهنورد ،تا کنون هيچ ارتباطی با ايشان نداشته اند و به صورت خودجوش و مردمی برای کاهش خشونت در جامعه خواسته های داشته و حرکت هايی انجام داده اند .
آيا سزاوار است مادران رنج ديده ای چون مادر زينالی و مادر ترمسی و دختران جوان و بی گناه شان ، قربانی مقاصد سياسی حکومت شوند ؟
چه کسی باور می کند مادرانی که خواسته ای جز محاکمه عادلانه ی آمران و عاملان کشتار فرزندان شان ندارند با سازمان های سياسی جنگ طلب در ارتباط باشند !
اتهام های وارده به مادران با روح حرکت مسالمت آميز آنان در تضاد و نارواست . ما دران پارک لاله ( مادران عزادار ) بازداشت اين عزيزان زا محکوم و خواستار آزادی فوری و يدون قيد و شرط آنان است .
عزيزان ما را آزاد کنيد ! به ظلم و ستم پايان دهيد ! ازآه و نفرين مادران بترسيد !

مادران پارک لاله (مادران عزادار)
۲۱/۷/۸۹

***

سايت مادران عزادار:
دستگيری چهار نفر از مادران عزادار و تکذيب ادعاهای روزنامه ايران

در حالی که روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت، از دستگيری چهار نفر از اعضای گروه مادران عزادار و «ارتباط آنها با گروهک تروريستی منافقين و ضدانقلاب خارج نشين با زهرا رهنورد» خبر داد، يکی از مادران عزادار با تکذيب هرگونه ارتباطی بين افراد دستگيرشده و گروه های ذکر شده به شرح دستگيری مادران عزادار پرداخت.
وی گفت:« اکرم نقابی، مادر سعيد زينالی، دانشجوی بازداشت شده در ۱۸ تير ۱۱ سال پيش که تا کنون هيچ خبری از او در دست نيست، غروب روز شنبه ۱۷مهرماه به همراه دخترش در منزل خود دستگير می شوند. ماموران امنيتی همزمان با يورش به منزل اکرم نقابی به منزل مادر حسام ترمسی هم هجوم می برند و او را هم به همراه دخترش دستگير می کنند. اين در حالی است که حسام ترمسی به دليل بيماری شديد کليه و کبد که بعد از آزادی از زندان دچار آن شده، همچنان در بستربيماری است».
اين مادر عزادار می افزايد:« ماموران امنيتی، پاسپورت، پول، کيس های کامپيوتر، کتاب و ديگر لوازم شخصی ساکنان منزل خانم نقابی و ترمسی را هم با خود برده اند.»
در خبر روزنامه ايران آمده است:« اين چهار نفر به سرکردگی رهنورد نام «مادران عزادار» بر خود نهاده اند پس از آنکه ارتباطشان با اعضای گروهک تروريستی منافقين مسجل شد هنگام سفر به آلمان جهت تماس با رابط مهم اين گروهک دستگير شدند». اين مادر عزادار با رد اين ادعا می گويد:« دختران خانم ترمسی و نقابی هر دو برای ادامه تحصيل قصد خروج قانونی از کشور را داشته اند. اين دو دختر هيچ فعاليت سياسی يا حتی اجتماعی هم نداشته اند. از سوی ديگر مادران عزادار هيچ ارتباطی با خانم رهنورد ندارند و به صورت خودجوش درقالب دسته های چندنفری، برای رسيدن به خواسته های خود که محاکمه آمران و عاملان کشتار فرزندان شان است، تلاش می کنند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016