شنبه 24 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد مصطفايی در پارلمان اروپا: نقض حقوق بشر در ايران را فدای منافع اقتصادی نکنيد، کمپين بين المللی حقوق بشر

محمد مصطفايی وکيل ايرانی که هم اکنون در خارج از کشور به سر می برد روز پنج شنبه با حضور در پارلمان اروپا از نمايندگان اين پارلمان خواست که منافع اقتصادی با دولت ايران را فدای نقض گسترده حقوق بشر در ايران نکنند. آقای مصطفايی در مصاحبه ای با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران به ويژگی های اين نشست و مطالبی که مطرح کرده پرداخت . او به کمپين گفت که در جلسه روز گذشته در پارلمان اروپا به مناسبت روز جهانی اعدام مباحث گسترده ای در اين خصوص انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او که ۵ دقيقه وقت برای برای شرح وضعيت حقوق بشر و چالش های موجود در اين زمينه وقت داشته است از نمايندگان پارلمان اروپا خواسته است که موضوع حقوق بشر را در اولويت کارهای خود قرار دهند. وی گفت: « اعلام کردم که حاکمان جمهوری اسلامی يکی از بزرگترين ناقضان حقوق بشر هستند … وهمچنين به اعمالی که حاکمان جمهوری اسلامی انجام می دهند مثل سنگسار، اعدام های خودسرانه سياسی و غيرسياسی و دسته جمعی اشاره کردم….اعلام کردم که دست يک نفر را در زندان مشهد قطع کردند و به بازداشت های خودسرانه فعالين حقوق بشر و روزنامه نگاران و فعالين حقوق بشر و سياسيون و اساتيد دانشگاه ووکلای دادگستری و مخالفين سياست های دولت و مخالفين نحوه برگزاری انتخابات و شکنجه های روحی و روانی که در زندان ها انجام می شود اشاره کردم.»

محمدمصطفايی همچنين به کمپين گفت که موضوعات مربوط به آزادی بيان و فيلترينگ را نيز مورد توجه قرار داده است: « عنوان کردم که دولت های غربی می توانند نقش بسيار مهمی داشته باشند در احترام وحفظ حقوق بشر در ايران و اين ضرورت را اعلام کردن که منافع مشترک وموقتی کشورهای اروپايی و جمهوری اسلامی نبايد فدای منافع حقوق بشر شود. ضروری است که منافع کوتاه مدت را کناربگذارند وهمراه وهمگام قربانيان نقض حقوق بشر باشند…. اهميت قائل شدن به حقوق بشر در جمهوری اسلامی را کمتر از ترس از دست يافتن جمهوری اسلامی به سلاح های کشتار جمعی و اتمی ندانستم واعلام کردم اگر کشوری حقوق بديهی و طبيعی ملت خودش رازير پا بگذارد و از قدرت سوء استفاده کنداز قدرت و با اين سوء استفاه بر ملتش حکومت بکند مسلما حقوق دولت ها و مردم ديگر کشورها را هم ناديده می گيرد و اگر به سلاح های کشتار جمعی دست پيدا کند دست به جنايت های عليه بشريت هم خواهد زد. من از دولت ها خواستم که با کنار گذاشتن وبا قطع روابط سياسی واقتصادی ناقضين حقوق بشر شرايطی را فراهم کنند که دولت جمهوری اسلامی در فشارقرار گيرد….»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016