شنبه 24 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار افشار، معاون امور فرهنگی وزارت کشور به "ان جی او"ها: "ان جی او"ها نبايد فعاليت سياسی کنند، مهر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: سازمانهای مردم نهاد به هيچ عنوان نبايد فعاليت سياسی داشته باشند، می توانند در جلسات خصوصی به سازمانهای دولتی انتقاد هم بکنند ولی اينکه در رسانه ها دولت را تضعيف کنند کار درستی نيست.
به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا افشار شنبه در اولين جلسه هم انديشی سازمانهای مردم نهاد در وزارت کشور با اشاره به اينکه اردوهای جهادی و بسيج سازندگی بزرگترين تشکل مردمی محسوب می شوند، گفت: وزارت کشور تنها بر تشکلهای مردم نهادی که بر اساس قوانين از سازمانهای تخصصی (سازمان بهزيستی، سازمان ملی جوانان و ...) و وزارت کشور مجوز می گيرند نظارت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: يکی ديگر از نکاتی که سازمانهای مردم نهاد بايد به آن توجه کنند اين است که در ارتباطات برون مرزی خود نهايت دقت را به عمل آورند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

هيچ يک از تشکلهای مردم نهاد در جريان حوادث انتخابات حضور نداشتند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور افزود: بر اساس آخرين اطلاعات از وزارت کشور و نيروی انتظامی خوشبختانه هيچ يک از NGO های کشور در جريان حوادث بعد از انتخابات در داخل و خارج از کشور حضور نداشته اند.

مسئولان در سفرهای خارجی NGO ها را همراه خود ببرند
وی خطاب به مسئولان سازمانها و نهادهای دولتی گفت: بهتر است که اعضای هيئت دولت و مسئولان سازمانهای دولتی در سفرهای خارج از کشور تعدادی از NGO های تخصصی سازمان خود را همراه خود ببرند تا NGOها با همتايان خود در ساير کشورها آشنا شوند.

افشار غير انتفاعی بودن و عام المنفعه بودن سازمانهای مردم نهاد را يکی از مهمترين شاخصه های سمنها عنوان کرد و افزود: سازمانهای مردم نهاد حق تجارت يا سودآوری ندارند و اگر هم برای تامين هزينه های خود نياز به درآمد دارند می توانند با سازمانهای دولتی در حوزه کاری خود قرارداد منعقد کرده و منفعت اين قرارداد برای اهداف NGO مطرح شود.

وی برگزاری جلسات هم انديشی ميان سازمانهای مردم نهاد و وزارت کشور را مستمر خواند و افزود: وزارت کشور در نظر دارد ارتباط سازمانهای مردم نهاد با دستگاههای دولتی را نزديکتر کرده و سازمانهای دولتی نيز بايد از توانمنديها و پتانسيلهای NGO ها استفاده کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016