یکشنبه 25 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: يارانه‌ها روز ۲۷ مهرماه واريز می‌شود، غربی‌ها برای فروش بنزين‌شان به ما صف کشيده‌اند، ايسنا

رييس‌جمهور گفت: از روز ميلاد امام رضا(ع) اولين قسمت کمک دولت در قالب يارانه‌ها به حساب مردم واريز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در بخشی از صحبت‌های خود با بيان اين‌که به فضل خداوند و به همت جوانان و متخصصان‌مان و مردم عزيز کشورمان و با درايت مقام معظم رهبری پيشرفت‌های کشور رو به فزون است، گفت: در روز گذشته نمونه‌ای از پيشرفت‌های کشورمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و شما آن را مشاهده کرديد.


رييس‌جمهور با اشاره به تلاش غربی‌ها برای اين‌که ملت ايران پيشرفت نکند و تحريم‌هايی که در اين ارتباط وضع کرده‌اند، گفت: جوانان و صنعت‌گران ايرانی کالاهای تحريم‌شده را خواهند ساخت و به جهان صادر خواهند کرد.


وی با اشاره به تلاش و جنجال‌سازی غربی‌ها در مورد تحريم بنزين گفت: ملت ايران زير بار حرف زور نمی‌رود و نه تنها ما خودمان بنزين مورد نيازمان را توليد کرده‌ايم بلکه بخشی از آن را نيز صادر کرده‌ايم و زمانی که آنها اين موفقيت ايران را ديدند اکنون در خليج فارس صف کشيده‌اند که بنزين خود را به قيمت پايين‌تر به ما بفروشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور در بخش ديگری از صحبت‌های خود به بحث هدفمند کردن يارانه‌ها اشاره کرد و گفت: هدفمندکردن يارانه‌ها و اجرای قانون آن در راستای ايجاد و گسترش عدالت است و اين طور نبايد باشد که عده‌ای ۳۰ برابر ببرند و عده ديگر چيزی نصيب‌شان نشود، دولت می‌خواهد حق هر کس را در جيب خودش بگذارد تا خود او حقش را مديريت کند برنامه دولت در اين ارتباط عالمانه است و قدم به قدم جلو می‌رود و کسانی که ۲۰ سال نتوانستند اين موضوع را اجرا کنند و سه سال به دولت نهم فشار آوردند که اين طرح را اجرا کند اکنون که اين طرح تبديل به قانون شده است شروع به داد و فرياد کردند ولی من به شما می‌گويم که چيزی نمی‌شود الا اين‌که حق ملت از گلوی شما گرفته می‌شود و به ملت بازگردانده می‌شود.

احمدی‌نژاد تصريح کرد: کسبه، بازرگانان، صنعت‌گران و در بخش‌های خدمات و ديگر بخش‌ها انسان‌های دلسوز و صالح در کنار دولت قرار گرفتند و با هم قرار گذاشتيم که اين قانون را به خوبی اجرا کنيم و ان‌شاءالله به لطف خداوند از روز اول اجرای اين قانون وضعيت اکثريت ملت ايران که در حال حاضر متوسط و يا بعضا رو به پايين بوده است بهتر خواهد شد و چشمان شياطين کور خواهد شد.

رييس‌جمهور گفت: ان‌شاءالله در اواخر هفته آينده در يک گفت‌وگوی تلويزيونی جزييات قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و اجرای آن را توضيح خواهم داد.

رييس‌جمهور ادامه داد: از روز ميلاد امام رضا(ع) اولين قسمت کمک دولت در قالب يارانه‌ها به حساب مردم واريز خواهد شد.

وی در بخش ديگری از صحبت‌های خود ادامه داد: مصرف انرژی در کشور ما بالاست و بايد ما دست به دست هم دهيم و به قدر امکان مصرف انرژی را کاهش بدهيم اکنون ۲۰ ميليون خانوار در کشور است و اگر هر خانواری يک لامپ را خاموش کند ۲۰ ميليون لامپ خاموش خواهد شد و چندين هزار مگاوات صرفه‌جويی در انرژی خواهد شد و با اين صرفه‌جويی در مصرف انرژی و فايده حاصله از آن می‌توان فرودگاه، بيمارستان و... ساخت و ديگر نيازهای کشور را برطرف کرد.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از صحبت‌های خود به پيشرفت‌های استان اردبيل در زمينه‌های گوناگون اشاره و برخی اقدامات انجام شده در اين استان را برشمرد.

وی با اشاره به افزايش ميزان کارخانه‌ها در استان اردبيل گفت: ان‌شاءالله تا پايان سال ۳۰ طرح بزرگ صنعتی برای ايجاد اشتغال جوانان راه‌اندازی خواهد شد و ايجاد ۳۲ طرح جديد، بزرگ و متوسط در اقصی نقاط گوناگون اين استان فقط و فقط برای اشتغال جوانان در جلسه هيات دولت تصويب خواهد شد.

وی همچنين با اشاره به شايعاتی مبنی بر تغيير مسير راه‌آهن اردبيل گفت: اين مسير عوض نخواهد شد راه‌آهن اردبيل مصوب شده و در جلسه امروز دولت بودجه اين راه‌آهن افزايش می‌کند تا سرعت کار افزايش کند.

رييس‌جمهور گفت: در جلسه امروز دولت بودجه خوبی برای اشتغال زودبازده جوانان و همچنين اعتبارات خوبی برای کشاورزی در نظر گرفته خواهد شد.

احمدی‌نژاد همچنين گفت: برای فعاليت‌های فرهنگی و هنری در استان نيز بودجه‌های مناسبی در نظر گرفته می‌شود.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از صحبت‌های خود در جمع مردم استان اردبيل با اشاره به اثرات انقلاب اسلامی در معادلات جهان گفت: انقلاب اسلامی تمام معادلات جهان را زير و رو کرد. ۳۲ سال از انقلاب می‌گذرد و در طول اين مدت همه فاسدان، غارتگران و ظالمان دنيا عليه ملت ايران بودند. برای اولين بار به صورت آشکارا دو قطب متضاد سرمايه‌داری و مارکسيسم متحد شدند و انواع توطئه‌ها را عليه ملت ايران به کار بردند. اکنون می‌بينيد که وضعيت چگونه است. نظام مارکسيستی به جهنم واصل شده است و اثری از آن باقی نمانده است و نظام سرمايه‌داری در آستانه فروپاشی است.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور با اشاره به فشارها و توطئه‌های مستکبران عليه ملت ايران گفت: آن‌ها هشت سال جنگ را به ملت ايران تحميل کردند که جلوی شکوفايی ملت ايران را بگيرند، جلوی انتشار انديشه اسلام ناب را بگيرند اما امروز آن‌ها کجا هستند و ملت ايران کجاست؟ ببينيد صحنه عالم را، وضعيت فلسطين و لبنان را ببينيد، ببينيد که آن‌ها چقدر برای ايجاد اختلاف در لبنان و تسلط بر لبنان و جدا کردن ملت لبنان از انقلاب اسلامی و عظمت ملت ايران سرمايه‌گذاری کردند و چه اقداماتی انجام دادند، اما نتيجه آن چه شد. شرايط دنيا را ببينيد، دست و اراده خداوند را می‌بينيد و اين‌که چطور خداوند اراده کرد که هيمنه ابرقدرت‌ها به هم بريزد. می‌بينيد که آنها چقدر به لبنان و به دولتمردان لبنان فشار آوردند که چرا يک ايرانی را دعوت کرده‌ايد و نبايد آن را به کشورتان دعوت می‌کرديد، اما نتيجه اين فشارها چه شد. در لبنان اتفاقی افتاد که تمام معادلات خاورميانه و به تبع آن عالم را به هم خواهد زد.

وی ادامه داد: دنيا ديد که ملت لبنان و تمام ملت‌های منطقه عاشق عدالت، پاکی، يگانه‌پرستی و وحدت هستند. انقلابی هستند و از ابرقدرت‌ها، زورگويان، سلطه‌گران و اشغالگران بيزار هستند. پيام ملت لبنان دفاع از عدالت و مقابله با اشغالگری و ايستادگی در برابر زورگويان عالم است. حرکت ملت لبنان و شعارهای مردم لبنان يک بار ديگر ياس و دلمردگی را بر جبهه دشمنان بشريت حاکم کرد و نشان داد که به فضل الهی رژيم غاصب و آدم کش صيهونيستی رفتنی است و به زودی به لطف خداوند و به دست قدرت‌ ملت‌ها قدس شريف آزاد خواهد شد نشان داد که مستکبران رفتنی هستند و اگر به نصيحت ملت‌ها توجه نکنند و منطقه را تخليه نکنند دست قدرت ملت‌های منطقه که دست خداوند است دم آن‌ها را خواهند گرفت و به زباله‌دان تاريخ پرتاب خواهد کرد.

رييس‌جمهور خطاب به مردم گفت: اين صحنه را چه کسی به وجود آ‌ورده و اين دل‌ها را چه کسی به يکديگر متصل کرده است، عشق به عدالت و خوبی را چه کسی شعله‌ور کرده است، ما هدايت‌ها و کمک‌های مولا صاحب امر و حجت‌بن‌الحسن العسکری(عج) را می‌بينيم. شما صحنه را ببينيد در دو سه کيلومتری نقطه استقرار وحشی‌های صهيونيست مردم بی‌دفاع بدون اين‌که سلاحی داشته باشند ايستاده‌اند و مشت‌ها را گره کرده‌اند و شعار می‌دهند. اين اراده، ايمان و هوشمندی جز از ناحيه خداوند متعال است جز به خاطر حمايت‌ها و کمک‌های امام عصر(عج) است؟.

احمدی‌نژاد گفت: عالم در يد خداست و هر کس و هر ملتی که دل به او بدهد رستگار، عزيز، قدرتمند و شکست‌ناپذير است.

رييس‌جمهور ادامه داد: نگاه کنيد مستکبران در برابر ملت ايران صف‌آرايی کردند، تهديد کردند، حرف‌های گنده‌تر از دهانشان زدند همه چيز خود را عليه ملت ايران به صحنه آوردند، اما همه آنها می‌دانند امروز ملت ايران انقلابی تر از گذشته ايستاده است و آن‌ها را تا خانه‌هايشان به عقب خواهد برد. البته عقلای آنها فهميده‌اند که رژيم صهيونيستی و نظام سلطه رفتنی است و ملت‌های بزرگ و آزاده ماندنی هستند ما تعجب می‌کنيم که چرا برخی از آنها اصرار دارند که سرنوشت خود را با سرنوشت رژيم صهيونيستی گره بزنند. گوش کنيد اين رژيم (صهيونيستی) آماده رهسپار شدن به جهنم است و هر کس همراه او باشد به جهنم واصل خواهد شد.

رييس‌جمهور ادامه داد: حرکت ملت لبنان پيام اميد، دعوت به آينده روشن و آسمانی و پيام ايستادگی، مقاومت و پيام شرف و عزت است و من همين جا مجددا از مردم لبنان، مسوولان لبنانی و رييس‌جمهور محترم لبنان تشکر می‌کنم.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از صحبت‌های خود با بيان اين‌که امروز مستکبران از غلبه بر ملت ايران مايوس شده‌اند، گفت: اعلام کرده‌اند که می‌خواهيم گفت‌وگو کنيم ما نيز می‌گوييم بسيار خوب. ما از همان اول گفتيم که آماده گفت‌وگو هستيم.

به گزارش ايسنا احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌از سه ماه قبل از صدور قطعنامه عليه ايران خانمی که تازه آمده بود (کاترين اشتون) بحث مذاکره را مطرح کرده بود و اين‌که با همکاران ما گفت‌وگو کند و پيام‌هايی در اين ارتباط رد و بدل می‌شد کشورهای همسايه ما پيام می‌فرستادند ولی آن‌ها خودشان را پنهان می‌کردند، امروز و فردا می‌کردند. به محض اين‌که قطعنامه صادر شد آن خانم گفت که ما آماده‌ گفت‌وگو هستيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: ما می‌دانيم معنی اين رفتار يعنی چه تفکر پوسيده مادی فکر می‌کرد وقتی قطعنامه صادر شد ملت ايران در موضع ضعف قرار می‌گيرد و موضع آنها قوی‌تر می‌شود و آنها می‌توانند امتياز بگيرند. چهار و نيم، پنج ماه گذشت و آنها فهميدند که از اين خبرها نيستند متوجه شدند که در درون ملت ايران يکپارچگی، وحدت، عزت، قدرت و شجاعت موج می‌زند و هيچ کس از ملت ايران حاضر نيست که سر سوزنی از حقوق حقه خود عقب‌نشينی کند. اين ملت با ايستادگی خود بارها اعلام کرده است که هر کس در ايران بخواهد سازش و نوکری اجانب را کند و پشت صحنه ملت را خالی کند و بخواهد در برابر دشمنان سر سوزنی از حقوق ملت ايران عقب نشينی کند اين ملت يقه او را خواهد گرفت و او را از صحنه اجتماعی طرد خواهد کرد.

رييس‌جمهور با اشاره به پيشنهاد کاترين اشتون مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا در ارتباط با مذاکره ايران با گروه ۱+۵ گفت: اکنون دوباره می‌گويند بيايم مذاکره کنيد، بسيارخوب ما از اول نيز به شما گفتيم بهترين راه برای شما گفت‌وگو با ايران است و شما راه ديگری نداريد و راه‌های ديگر بسته است و شما خود می‌دانيد که حرف‌های بی‌ربطی که می‌زنيد برای ملت ايران ارزشی ندارد در ايران يک کودک پنج ساله هم پيدا نمی‌شود که از اخم شما هراسی به دل راه بدهد.

وی با بيان اين‌که گفت‌وگو بايد از موضع عدالت و احترام باشد، گفت: ما از اول نيز گفتيم که آماده گفت‌وگو هستيم اما برای گفت‌وگو شرط گذاشتيم و گفتيم که شما بايد نظرتان را در مورد چند چيز اعلام کنيد اول اينکه شما به مقررات آژانس بين‌المللی انرژی اتمی پايبند نيستيد يا هستيد. ملت ايران پايبند است و اگر شما پايبند نباشيد نتيجه‌ای حاصل نمی‌شود. در شرايط يک بام و دو هوا نتيجه‌ای حاصل نمی‌شود.

رييس‌جمهور گفت: دوم اعلام کنيد که هدف شما از مذاکره دوستی است يا دشمنی؟ می‌خواهيد کلک سوار کنيد يا دوستی کنيد. سوم اين‌که اعلام کنيد که در مذاکره از منطق و قانون تبعيت می‌کنيد و يا هر کجا کم آورديد شروع به سر و صدا کردن و قطعنامه صادر کردن می‌کنيد. چهار اعلام کنيد که نظرتان در مورد بمب‌های اتمی رژيم صهيونيستی چيست.

احمدی‌نژاد خطاب به آن‌ها گفت: ما دوست داريم که نظرتان در ارتباط با اين موضوعات انسانی و منطقی باشد اما اگر غير از اين باشد اشکالی ندارد ما مذاکره می‌کنيم، ما با کسی که می‌خواهد دوستی کند به نحوی مذاکره می‌کنيم و با کسی که می‌خواهد دشمنی کند به نحو ديگری مذاکره می‌کنيم. با کسی که قانون را می‌پذيرد به نحو ديگری مذاکره می‌کنيم و با کسی که قانون را نمی‌پذيرد به نحو ديگری.

رييس‌جمهور خطاب به ‌آنها گفت: ممکن است که شما در مورد اين موضوعات سکوت کنيد، اشکالی ندارد و اگر سکوت کنيد از نظر ما معنايش اين است که شما به مقررات آژانس پايبند نيستيد از بمب‌های اتمی رژيم صهيونيستی حمايت می‌کنيد، منطق و مقررات را قبول نداريد و به دنبال دوستی نيستيد. انتخاب کنيد شما آزاد هستيد که انتخاب کنيد، ولی اگر از مسير دوم حرکت کنيد دستاورد شما از مذاکرات همان است که تاکنون گيرتان آماده است و سر سوزنی گيرتان نمی‌آيد.

وی ادامه داد: پيام ملت ايران يگانه‌پرستی، همبستگی جهانی، پاکی، عشق و محبت به همه انسان‌هاست، ما به آنها می‌گوييم تا دير نشده به کاروان‌ ملت‌ها بپردازيم چراکه فردا دير است.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش جايگاه مردم اردبيل در طول تاريخ ايران گفت: ملت ايران خدمات بزرگی را به مکتب اسلام و اسلام ناب انجام داده است. ملت ايران حقيقتا اسلام را مانند يک در گرانبها در آغوش گرفت، گسترش داد، علوم و معارف اسلامی را در سايه عشق به اهل بيت گسترش داد و حتی در تدوين زبان عربی و تنظيم دستور کامل زبان عربی با عشق به ايران و اهل بيت در اين ارتباط حرکت کردند و زبان عربی را به زبان آکادميک تبديل کردند. دانشمندان زيادی رشد پيدا کردند و جريان پيوستگی ملت ايران با اسلام ناب ادامه داشته است و اين پيوستگی در اوج است به موازات اين حرکت و دلبستگی ملت ايران به اسلام ناب ملت ايران از ابتدا حقيقت اسلام را در چهره اهل بيت پيامبر اسلام مشاهده کرد و آرزوی تحقق حاکميت اسلام و پيروی از اهل بيت در همان ابتدا در دل ملت ايران نشست و در اين ارتباط تلاش و مجاهدت زيادی را به خرج داد.

وی ادامه داد: ايرانی‌ها از همان ابتدا پيرو حضرت علی و عاشق اهل بيت بودند در تاريخ بعد از اسلام ملت ايران هرگاه فرصتی پيدا کرد پرچم اهل بيت را برافراشت به خصوص وقتی که انحراف و سقوط در حاکميت عباسيان و امويان که حاکم بر سرزمين‌های اسلامی بودند به اوج رسيد و آن را مشاهده کردند. اراده‌شان راسخ‌تر شد و تلاش کردند که حاکميت جور و ظلم و ستم را که به نام اسلام و به کام عباسيان و امويان و آلوده به انحرافات اخلاقی و فکری بود را بهم بزنند و حاکميت اهل بيت و اسلام ناب را برپا کنند. قرن سوم هجری به پايان نرسيده بود که نهضت‌ها از گوشه و کنار ايران در اين ارتباط شکل گرفت، نهضت‌هايی چون آل بويه، طاهريان، طبريان و غيره

وی ادامه داد: آنها به هر مقدار که می‌توانستند و به اندازه وسع در بخش‌هايی کوچکی از سرزمين ايران به عشق اهل بيت حکومت ايجاد و سعی می‌کردند که حقيقت اسلام و اسلام متعالی و ناب را گسترش دهند. البته تمام اين تلاش‌ها گوشه‌ای از ايران را در بر می‌گرفت و نتوانستند تمام سرزمين ايران را تحت حاکميت اسلام ناب مديريت کنند. زمان گذشت تا در يک فرصت تاريخی و در يک شرايط استثنايی جوانانی از ديار اردبيل با هوشمندی، زمان شناسی، برنامه‌ريزی و سازماندهی حرکت کردند و پس از هزار سال اولين حاکميت متمرکز و گسترده را در سرتاسر حوزه فرهنگ و تمدن ايرانی برپا کردند. خدمات صفويه به ايران و به اسلام ناب خدمات برجسته‌ای است بعد از هزار سال اولين حکومت متمرکز و مرکزی در تمام ايران به دست شاه اسماعيل و فرزندان او برپا شد و اين اولين خدمت بزرگ آن‌ها بود. خدمت دوم و بزرگ آنها(صفوی) يکپارچه کردن تمام ايران است، ايرانی که وسعت آن در آن زمان تقريبا سه برابر ايران امروز بود و مهمتر از آن ترويج و گسترش و تعميق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به دست عالمان، فقيهان و بزرگان آن بود. بسياری از مدارس علمی و دينی در آن دوره برپا شد، فقهای بزرگ و عارفان بزرگی رشد کردند و پشتيبانی شدند تا انديشه اهل بيت (ع) را در تمام نقاط ايران منتشر کنند برای اولين بار واژه ايران و نام ايران تحت پرچم ولايت به اهتزاز درآمد.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از صحبت‌های خود در اين ارتباط ادامه داد: از نگاه ما اصولا حکومت پادشاهی و شاهنشاهی به رسميت شناخته نمی‌شود اما بزرگان صفوی که انسان‌های مومن و پيرو حضرت علی(ع) بودند به اذن علما به پا خواستند و به همراه علما خدمات بزرگی را انجام دادند و ما مديون آن هستيم. ايران امروز که بخشی از ايران آن زمان است توسط شاه اسماعيل، شاه طهماسب و فرزند او برپا و يکپارچه است و خداوند را سپاسگذاريم که آن به انقلاب اسلامی به ارث رسيد و انقلاب اسلامی کاری کرد که در تمام تاريخ ايران و بشر بی‌نظير است. ملت ايران ميراث‌دار علما، فداکاری‌ها و جانبازی‌ها و عشق‌بازی عارفان و بندگان صالح خداوند است.

رييس‌جمهور در پايان گفت: مردم اردبيل و مردم اين استان حق بزرگی را بر تماميت ايران، يکپارچگی ايران و حاکميت متحد و مرکزی در ايران دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016