یکشنبه 25 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام خسروپناه: حکم ولی فقيه دارای قداست الهی است، ايسنا

يک استاد حوزه با اشاره به جايگاه امامت و ولايت در اسلام و با تبيين ابعاد شخصيتی مقام معظم رهبری اظهار کرد: به گفته برخی از مراجع عظام تدبير آيت‌الله العظمی خامنه‌ای همانند تدبير امام راحل است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين خسروپناه شب گذشته در سلسله نشست‌های ولايت فقيه که در آستانه سفر مقام معظم رهبری به قم در مدرسه علميه شهيدين قم برگزار شد، با بيان اين مطلب که ولی فقيه در احکام حکومتی بايد اعلم باشد، گفت: طبق اعلام نظرهای اعضای مجلس خبرگان رهبری امروز کسی در کشور شايسته‌تر از ايشان برای رهبری نمی‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين استاد حوزه به ابعاد اجتهاد و فقاهت مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در طول مدت رهبری و مديريت ايشان نه تنها ترديدی در اين زمينه حاصل نشده، بلکه نزد فقها و علما اعتماد به ايشان افزون گرديده است.

خسروپناه در بخش ديگری از سخنان خود به بيان برخی مبانی ولايت فقيه پرداخت و با مقايسه اين مهم در مکتب تشيع و ديگر مکاتب گفت: فرق ولايت فقيه در اسلام و تشيع با حکومت‌های ديگر در اين است که در اين مکتب ولی فقيه در چارچوب شرعيت حرکت می‌کند؛ بنابراين هم حاکم و هم حکومت هر دو دارای مشروعيت الهی هستند و در همين راستا حکم ولی فقيه نيز دارای قداست می‌باشد.

وی در ادامه داد: چون حکم ولی فقيه دارای قداست الهی است، پس اطاعت از آن بر آحاد جامعه حتی مراجع نيز واجب می‌باشد.

خسروپناه، حفظ نظام اسلامی را واجب دانست و ادامه داد: ولايت سياسی ولی‌فقيه جامع‌الشرايط، ولايت سياسی امام بوده و پيروی از آن وظيفه همگان است.

اين استاد حوزه ادامه داد: البته امام راحل نيز بارها بر حفظ حکومت دينی تاکيد کرده و آن را از واجبات شرعی دانسته‌اند؛ چرا که اگر چنين حکومتی نباشد، احکام الهی تعطيل خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016