دوشنبه 26 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده انتظامی تهران‌ بزرگ: طرح مبارزه با بدحجابی مثل قبل ادامه پيدا می‌کند، ايلنا

- در مورد تعطليل باغ‌موزه هنر به دليل بدحجابی مراجعان گزارشی نداشته‌ام
- در پارک جنگلی لويزان، نيروهای پليس بعد از پاکسازی مستقر هستند


ايلنا: فرمانده انتظامی تهران‌بزرگ در حاشيه ديدار با مردم در مرکز ۱۹۷ نيروی‌انتظامی در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار حسين ساجدی‌نيا رئيس پليس نيروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به صحبت يکی از نماينده‌های مجلس درباره مصرف دو تن مواد مخدر در روز در تهران گفت: ما چنين اطلاعاتی نداريم و از اين نماينده می‌خواهيم منبع خبرش را اعلام کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با اشاره به زورگيری‌های اخيری که در رسانه‌ها مطرح شده است، گفت: آمار ما رشد را نشان نمی‌دهد و موردی که دليل بر افزايش زورگيری‌ها باشد، وجود ندارد اما عمليات‌هايی برای جلوگيری از زورگيری وجود دارد که از فردا اجرا می‌شود.
او با اشاره به ارز و دلار و سخن سردار اسماعيل احمدی‌مقدم درباره فتنه اقتصادی گفت: اگر سردار دستوری دهد ما اجرا خواهيم کرد. در اين باره پليس امنيت نيز بيکار نبوده است و نتيجه تحقيقات در موقع مقرر اطلاع‌رسانی می‌شود.

پارکينگ اختصاصی در شهر معنی ندارد
او همچنين با اشاره به مشکل معابر در غرب تهران و مشکل جای پارک گفت: در مورد معابر نيروی انتظامی فقط با وجود کيوسک برای نگهبان محله موافق است و با زنجير کشيدن و گذاشتن دستک‌ها مخالف است.
او درباره جای پارک خودرو گفت: اگر کسی تابلوی پارکينگ اختصاصی زده باشد يا هر اقدامی برای اختصاصی کردن پارکينگ انجام داده باشد، جمع‌آوری می‌شود و به جز جانبازان و معلولان ديگران نمی‌توانند جای پارک اختصاصی داشته باشند و معابر برای عموم مردم است.
او با اشاره به طرح جديد پليس راهنمايی و رانندگی درباره برخورد با موتورسيکلت‌ها گفت: اين برخورد با همان روند قبلی صورت می‌گيرد و پليس راهور هم در حال عمليات است که در اين عمليات بر کلاه ايمنی تاکيد می‌شود.
او با اشاره به اينکه راکبان موتورسيکلت معمولا در نيمه دوم سال از کلاه ايمنی استفاده می‌کنند، گفت: مشکل ما در تابستان است. بايد بتوانيم راکبان را ترغيب کنيم که تابستان‌ها هم برای حفظ جان خود از کلاه ايمنی استفاده کنند.

مامور پليس عابران متخلف را جريمه نمی‌کنند، فرهنگ‌سازی می‌کنند
او در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره نحوه برخورد با عابران پياده گفت: از مطبوعات و رسانه‌ها و صدا و سيما می‌خواهيم با آموزش فرهنگ ترافيک به پليس کمک کنند و پياده‌ها بياموزند از گذرگاه‌ها و پل‌های عابرپياده استفاده کنند. همچنين ازشهرداری‌ها می‌خواهيم خط‌کشی‌ها را پررنگ‌تر نشان دهند. اما اينکه ماموران پليس عابران پياده را جريمه کنند و يا کسی را نگه دارند، وجود ندارد و بحث فقط آموزش فرهنگ است.
او درباره جيب‌بری در اماکن عمومی و وسايل نقليه عمومی به خصوص اتوبوس‌ها و مترو گفت: گزارش جيب‌بری خاصی نداريم اما در صورت وجود چنين گزارش‌هايی قطعا برخورد می‌شود و پليس نامحسوس هم در رابطه با سارقين و هم دست‌فروشان در متروها و ايستگاه‌های اتوبوس حضور دارد و مجرمان را دستگير می‌کند.

کادر زن پليس را افزايش می‌دهيم
ساجدی‌نيا با اشاره به مدت زمان رسيدن ماموران نيروی انتظامی به محل حادثه گفت: اين زمان که در سال گذشته ۱۳ دقيقه و ۲۰ ثانيه بوده است امسال به هفت دقيقه رسيده است و اين موضوع در حال بهبود است و سعی شده است درباره پليس راهور نيز همين‌گونه عمل شود و وضعيت رسيدگی به تصادفات سريع‌تر و بهتر از پيش انجام شود.
او با اشاره به بکارگيری زنان در نيروی انتظامی گفت: در حال حاضر ما در ۵۰ کلانتری از ۸۲ کلانتری تهران، از افسران ارجاع زن استفاده می‌کنيم که حضور اوليه، صبر و بينش زنانه باعث رضايتمندی ارباب رجوع شده است و به اين دليل که اين اتفاق خوب جواب داده است، تصميم به تکميل کادر افسران ارجاع زن در باقی کلانتری‌ها هم داريم.
او با اشاره به اينکه در حال حاضر ۱۱۰ هم توسط زنان اداره می‌شود و بسيار منظم کار می‌کند، گفت: افزايش مراجعات ۱۱۰ رو به رشد است و به همين دليل تا هفته آينده اپراتورها را هم افزايش خواهيم داد.
او با اشاره به ترافيک‌های عصرهای پائيز گفت: پليس تنها می‌تواند به تسهيل در امر عبور و مرور کمک کند، با توجه به اينکه هر ساله افزايش خودرو داريم و معابر افزايش نيز پيدا نمی‌کنند، پليس نمی‌تواند معابر را افزايش دهد.
او افزود: البته هميشه ما در مهر تا پايان آذر ترافيک‌های شامگاهی را داريم و اين يک روند هر ساله است که به تغيير ساعت، مباحث مربوط به ماه مهر و تاريک شدن روزها هم بازمی‌گردد.

پرونده دکتر سودبخش در حال بررسی است
او با اشاره به سرقت‌ مجسمه‌ها و اينکه شهرداری گفته بود که از اين سرقت‌ها فيلمی نداريم، گفت: از سرقت معتادان فيلم وجود دارد، اما خبر تازه‌ای نيست.
او همچنين با اشاره به قتل دکتر سودبخش گفت: پرونده قتل پزشک اول در حال بررسی است و در صورت به نتيجه رسيدن اعلام می‌شود.

معتادان پرخطر کمتر از هزار نفر است
او در ادامه در پاسخ به خبرنگاران گفت: مشکلات جمع‌آوری معتادان به همه سازمان‌های ذی‌ربط اعلام شده است، مشکل اصلی ما درباره معتادان پرخطر با توجه به اينکه متوليان سازمان‌های ديگر هستند اين است که برای پذيرش آنها در تهران مکانی نيست اما تعداد اين گروه از معتادان زير هزار نفر است.
او مشکل بعدی را معتادان بی‌خانمان دانست و گفت: با NGOها، مذاکره‌هايی شده تا برای آنها ايجاد مکانی، مثل سرای سالمندان شود. بسياری از اين معتادان پس از ترک‌ هم جايی برای ماندن ندارند که در صورت ايجاد مکان می‌توانند هميشه آنجا باشند.
او تاکيد کرد: با اينکه پليس مسئول اين کار نيست اما در حال پيگيری اين قضيه است.
او با اشاره به معتادانی که دارای جا و مکان هستند گفت: اين‌گونه معتادان عموما بيمار تلقی می‌شوند و تا هنگامی که معتاد بيکار است، نمی‌توان آن را به مرجع قضايی معرفی کرد.
او با اشاره به طرح‌های مربوط به محله‌محوری گفت: در اين طرح به خصوص در بحث امنيت محله‌محوری طرح‌های جديدی وجود دارد که دست‌کم هفته‌ای سه بار اجرا می‌شود.
او درباره پاکسازی پارک جنگلی لويزان گفت: در پارک جنگلی لويزان، نيروهای پليس بعد از پاکسازی مستقر هستند.

طرح مبارزه با بدحجابی به‌قوت خود باقی است
او با اشاره به اينکه طرح مبارزه با بدحجابی مثل قبل ادامه پيدا می‌کند، و کم نشده است و گشت‌ها هم مثل سابق به کار خود ادامه می‌دهند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا که از او پرسيد، گفته می‌شود باغ‌موزه هنر ايرانی را به‌دليل بدحجابی مراجعان پلمب شده، پاسخ داد: هنوز هيچ گزارشی از تعطيلی اين باغ‌موزه به من نرسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016