شنبه 1 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیش‌بینی قیمت مسكن پس از هدفمند کردن، ایسنا

يك كارشناس مسكن تصريح كرد: «با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها قيمت مسكن در شهرهاي كوچك و شهرستان‌ها بالا مي‌رود».

باقر ميلاني - كارشناس اقتصادي انجمن مفاخر معماري در درباره وضعيت بخش مسكن پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، اظهار كرد: «پس از اجراي اين قانون قيمت مصالح افزايش خواهد داشت، بنابراين در شهرهاي كوچك كه قيمت تمام شده تابعي از قيمت مصالح است با زايش قيمت روبه‌رو مي‌شويم».

وي ادامه داد: «در شهرهاي بزرگ قيمت به ميزان چشمگير بالا نمي‌رود زيرا اگرچه قيمت مصالح در قيمت مسكن موثر است اما در شهرهاي بزرگ زمين عمده‌ترين اثر را در قيمت مسكن دارد به علاوه اكنون امكان افزايش قيمت در اين بخش وجود ندارد؛ بنابراين در شهرهاي بزرگي مانند تهران، مشهد و اصفهان با هدفمند شدن يارانه‌ها حاشيه سود سازنده كاهش مي‌ِيابد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين كارشناس مسكن با بيان اين‌كه در افزايش قيمتي كه در سال‌هاي 85 و 86 اتفاق افتاد، هجوم نقدينگي نقش بسياري داشت، گفت: «در كاهش قيمت، هم كاهش نقدينگي، بروز بحران در اقتصاد جهاني و بحران مسكن آمريكا موثر بود».

ميلاني با بيان اين‌كه در شرايط فعلي نقدينگي موجود در بازار دو برابر سال‌هاي 85 و 86 است، اضافه كرد: «نحوه مديريت نقدينگي هنر دولتمردان است يعني هنر اين است كه پول موجود در دست مردم را به گونه‌اي هدايت كنند كه وارد بخش‌هاي‌ آسيب‌پذير نشود».

وي با تاكيد بر اين‌كه نقدينگي موجود در بازار بايد وارد بازارهاي مجاور و بخش توليد شود، گفت: «در گذشته سرمايه‌ها وارد بخش خودرو مي‌شدند اما اين بخش با افزايش عرضه بازار را از معرض هجوم نقدينگي نجات داد».

به گفته او نقدينگي منتظر بازارهاي ضعيف است كه تقاضاي زياد دارند و ميزان عرضه آن‌ها كم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016