دوشنبه 3 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايسنا: اعترافات سيدعلی موسوی، يکی از عوامل بمب گذاری حسينيه شيراز

يکی از عوامل عمليات تروريستی اظهار کرده است که از طريق راديو فردا در پراگ به انجمن پادشاهی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدعلی موسوی مطلق در گفت‌وگو با پرس‌تی‌وی گفت: گروه انجمن پادشاهی که مقر آن در امريکا قرار دارد، پول و لوازم مورد نياز برای انجام عمليات‎های مختلف را به من می‎دادند.

انجمن پادشاهی که به نام گروه تندر نيز مشهور است، تا کنون مسئوليت تعدادی از عمليات‎های تروريستی در ايران، از جمله انفجار حسينيه سيدالشهداء شيراز در سال ۲۰۰۸ را بر عهده گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شام‌گاه ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ شمسی هنگام حضور حدود ۸۰۰ زن و مرد در جلسه هفتگی کانون رهپويان وصال در حسينيه سيدالشهداء شيراز، بمبی منفجر شد که در اثر آن ده‌ها تن کشته و بيش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

پيش از اين در سال ۱۳۸۸ سه نفر از عوامل اصلی اين بمب‌گذاری در تهران بازداشت و پس از محاکمه به دار مجازات آويخته شده‌اند.

حجت‌الاسلام بانشی، دادستان عمومی و انقلاب شيراز در اين‌باره گفته بود که اين افراد در قالب گروهک تروريستی با عنوان تندر (انجمن پادشاهی) که از طرف آمريکا و غرب حمايت می‌شدند، فعاليت می‌کردند.

وی اتهامات آنان را عضويت و همکاری با گروهک تروريستی در طراحی و براندازی نظام، طراحی و مشارکت در بمب‌گذاری حسينيه شيراز، تهيه مهمات و سلاح و نيز ساخت بمب اعلام کرده بود.

به گفته حجت‌الاسلام بانشی، اين افراد همچنين قصد داشتند در حوزه علميه شاه قيس، مسجد دانشگاه شيراز، سد سيوند و اتوبوس‌های حامل پاسداران بمب‌گذاری کنند و ترور امام جمعه شيراز نيز از ديگر برنامه‌های تروريستی اين گروهک بود.

موسوی مطلق ۳۲ ساله همچنين تصريح کرد: پس از اقدام نافرجام بمب‎گذاری در يکی از ساختمان‎های دادگستری، شخصی که با من در ارتباط بود شماره‎ای را در پراگ به من داد که پس از تماس با آن، کسی که با من صحبت کرد خود را خاکزاد، يکی از مديران راديو فردا معرفی کرد.

وی افزود: خاکزاد شماره‎ يکی از اعضای انجمن پادشاهی به نام جمشيد شالمهد در امريکا را به من داد و گفت من بعد می‎توانم با انجمن پادشاهی هم‎کاری کنم.

مطلق همچنين اظهار کرد: از جمله عمليات‎هايی که بر عهده من بود، شناسايی افراد پولدار و يا وابسته به سازمان‎های دولتی بود.

وی گفت: از طرف انجمن پادشاهی با اين افراد تماس می‎گرفتند و از آن‎ها می‎خواستند که يا با اين انجمن هم‎کاری کنند و يا کمک مالی کنند و اگر هيچ کدام را انجام نمی‎دادند، وظيفه داشتيم آن‎ها را از سر راه برداريم.

گفتنی است وی پيش از اين به دليل پخش اطلاعيه‎ای در حمايت از يک قاتل محکوم به قصاص، به اتهام نشر اکاذيب به جهت تشويش اذهان عمومی سابقه کيفری نيز داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016