سه شنبه 4 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوال ۷ نماینده از وزیر خارجه: کمک های نقدی پرداخت شده به دفتر رییس جمهور افغانستان در پنج سال گذشته چقدر بوده؟، پارلمان نیوز

هفت نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی از منوچهر متکی وزیر امورخارجه پرسیده اند : میزان کمک های نقدی پرداخت شده به دفتر رییس جمهور افقانستان ، آقای حامد کرزای که از سوی ایشان نیز تایید شده است در طول پنج سال گذشته چقدر بوده است و مستند قانونی این پرداختها چه بوده و به به تصویب چه مراجعی در کشور رسیده است و چگونه هزینه شده است؟

به گزارش سایت پارلمان نیوز ارگان رسمی فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی، جمشید انصاری رییس کمیته سیاسی و روابط بین الملل فراکسیون خط امام، محمد رضا تابش دبیر کل فراکسیون خط امام ، حسین هاشمیان رییس شورای مرکزی فراکسیون خط امام ، قدرت الله علیخانی و محمد حسین مقیمی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون خط امام و احمد مهدی شهریاری و شکور اکبرنژاد از اعضای فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی از امضا کنندگان این سوال هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متن این سوال به این شرح است: بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های بین المللی ، علاوه بر کمک هایی که به صورت قانونی برای بازسازی افغانستان و از طریق دولت آن کشور به عمل آمده است، در طول سنوات گذشته مبالغی به صورت نقدی از طریق رییس دفتر رییس جمهور افغانستان در اختیار آقای حامد کرزای قرار گرفته است. خواهشمند است در خصوص موارد زیر توضیحات لازم ارایه فرمایید:

۱- میزان این کمکها در طول ۵ سال گذشته به تفکیک هر سال چه قدر بوده است؟
۲- مستند قانونی این پرداختها چه بوده و اصل و میزان آن به تصویب چه مرجعی در کشور رسیده است؟

۳- آیا دولت ایران از محل و نحوه هزینه این کمک ها از سوی رییس جمهور افغانستان اطلاع داشته است و امکان ارایه گزارشی در این مورد وجود دارد یا خیر؟

۴- محل تامین منابع این کمک ها در قوانین بودجه سنواتی را اعلام فرمایید.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ابتدای هفته خبر از کمک نقدی ایران به دفتر رییس جمهور افغانستان داد. هرچند این موضوع از سوی سفارت ایران در افغانستان تکذیب شد ، اما حامد کرزای در یک کنفرانس خبری آن را تایید کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016