جمعه 7 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از زنان زندانی سياسی به مناسبت آزادی هنگامه شهيدی، دانشجونيوز

جمعی از زنان زندانی سياسی زندان اوين به مناسبت آزادی هنگامه شهيدی بيانيه ای خطاب به مسئولين قوه قضاييه و زندان اوين منتشر کردند.

به گزارش دانشجونيوز، در اين بيانيه نسبت به شيوه های رذيلانه و غيرانسانی و سوء استفاده از زندانيان و تحقير آنان انتقاد شده است. به گزارش دانشجونيوز متن اين بيانيه که توسط مهديه گلرو، بهاره هدايت، عاطفه نبوی و جمعی ديگر از زندانيان سياسی صادر شده، به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتيم اندوه نشسته بر دل را
با استعاره هايی با اهل راز گوييم،
ديديم ديگر به غير از آينه ياری نمانده است

اين روزها گويا تحميل احکام ناعادلانه و سنگين حبس و شلاق و تبعيد برای فعالان مدنی و سياسی کفاف کينه، کينه توزان را نمی دهد که همچنان مجدانه و وپيوسته کمر به آزار و ايذاء زندانيانی که به گذران احکام ناعادلانه خود نشسته اند، بسته اند و متاسفانه در اين راه از هيچگونه عمل غيراخلاقی و کريهی فرو گذار نمی کنند.

ظاهرا محروميت های زندانيان سياسی از حقوق اوليه و قانونی خويش چون بهداشت، تغذيه، ملاقات، عدم تفکيک زندانيان و... کافی نيست که اين بار با فشار روحی و روانی بر زندانيان آسيب ديده وکم تجربه و سوء استفاده از نقاط ضعف افراد، کمر بر ايجاد تفرقه و تحقير زندانيان و وادار کردن معدودی از افراد به کارهای مذمومی از قبيل خبرچينی و پرونده سازی بر عليه هم بندان خود پرداخته اند. ما جمعی از زنان زندانی بند نسوان اوين ضمن تقبيح و محکوم کردن اين اعمال زشت و غير انسانی اعلام می داريم که ادامه اين رويه ناميمون خللی در روحيه مقاوم زندانيان سياسی وارد نخواهد کرد.

ما همچنين ضمن ابراز خوشحالی از آزادی خانم هنگامه شهيدی و تبريک به ايشان و خانواده محترمشان، خواستار توقف ادامه سوء استفاده از برخی زندانيان بوده اعلام می داريم که حقوق قانونی زندانيان همچون مرخصی و آزادی مشروط و... نبايد دستاويزی جهت اعمال فشار بر زندانيان برای تن دادن به خواسته های حقير و غيراخلاقی مسئولين زندان قرار گيرد. چرا که اين قبيل اعمال را فشار مضاعف و رفتاری غيرانسانی با زندانيان سياسی می دانيم.

ما ضمن همدلی با خانم هنگامه شهيدی که چندين ماه شرايط ناگوار و سخت زندان را در کنار ما متحمل شده است، علل برخی از رفتارهای ايشان در تن دادن به خواسته های مسئولين زندان برای پرونده سازی و فشار بر ساير زندانيان را را درک نموده و مسئوليت اصلی رفتار های سر زده از ايشان را متوجه سيستم غيراخلاقی حاکم بر بخشی از مسئولين امنيتی زندان ميدانيم و اميدواريم که حداقل بر عهد خود برای عدم باز گرداندن ايشان به زندان پايبند بمانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016