جمعه 7 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسئولان دادگاه انقلاب: آن ها چطور هنوز زنده هستند. حکم ايشان تا به الان می بايستی اجرا شده باشد، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: خانواده دو تن از زندانيان سياسی که چندی پيش و برای چندمين بار به جهت پيگيری وضعيت اين دو زندانی سياسی به دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده بودند، ضمن عدم دريافت پاسخی قانع کننده از سوی مسئولان دادگاه انقلاب تهران با بی اعتنايی و برخورد زننده ايشان روبرو گرديده و به بيرون از دادگاه هدايت شدند.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، خانواده های علی صارمی و رضا بوکانی شريفی دو تن از زندانيان سياسی بند چهار زندان رجايی شهر کرج که برای پيگيری وضعيت ايشان به دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده بودند، ضمن عدم دريافت پاسخی قانع کننده از سوی مسئولان دادگاه انقلاب تهران با بی اعتنايی و برخورد زننده ايشان روبرو گرديده و به بيرون از دادگاه هدايت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسئولان اين دادگاه در پاسخ به سوالات اين خانواده ها در مورد وضعيت اين زندانيان ضمن اظهار تعجب از اينکه ايشان هنوز زنده هستند! اظهار کرده اند که: «آنها چطور هنوز زنده هستند. حکم ايشان تا به الان می بايستی اجرا شده باشد.»

طی روزهای گذشته و با يورش ماموران اطلاعاتی زندان رجايی شهر کرج به بند چهار اين زندان، برخی از لوازم شخصی زندانيان سياسی اين بند از جمله محمدعلی صارمی و رضا بوکانی شريفی مانند دفترچه خاطرات و دستنوشته های ايشان ضبط گشته و تردد ايشان در زندان محدود گرديد که اين موضوع موجب نگرانی بيشتر خانواده اين دو زندانی سياسی شده است.

محمد علی صارمی زندانی سياسی ۶۳ ساله، در سال ۱۳۸۶ و به دليل سخنرانی در مراسم يادبود قربانيان ۶۷ در خاوران، دستگير و دی ماه سال گذشته پس از ۲۶ ماه بازداشت در زندان اوين که چندين ماه آن در انفرادی و تحت شديدترين شکنجه های جسمی سپری گرديد، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب از طرف قاضی ابوالقاسم صلواتی به اعدام محکوم گرديد. وی هم اکنون در زندان رجايی شهر کرج و در انتظار اجرای حکم اعدام می باشد.

همچنين رضا بوکانی شريفی نيز از ديگر زندانيان سياسی محبوس در زندان رجايی شهر کرج می باشد که به اتهام «جاسوسی» و «محاربه» در پانزدهم ارديبهشت ماه سال جاری توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران دستگير و همچنان زندان رجايی شهر کرج در بازداشت بسر می برد. وی برای اخذ اعترافات تلويزيونی تحت فشار و شکنجه بازجويان قرار داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016