دوشنبه 10 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديلما روسف، اولين رئيس‌جمهور زن در تاريخ برزيل شد - ميراث داسيلوا را حفظ خواهم كرد، ايسنا

ديلما روسف كه به عنوان اولين رئيس جمهور زن تاريخ برزيل برگزيده شد با چشماني گريان از لولا داسيلوا، رئيس جمهور قبلي به خاطر پيروزي در اين انتخابات قدرداني كرد و قول داد كه زماني كه ظرف دو ماه آينده فعاليت‌هايش در اين سمت آغاز كند ميراث داسيلوا را حفظ خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ديلما روسف كه در انتخابات اخير برزيل به عنوان رئيس جمهور اين كشور انتخاب شد و پيشتر نيز در دولت لولا داسيلوا حضور داشت در برازيليا گفت:‌ خوشحالي امروز من به خاطر پيروزي در اين انتخابات با غم و اندوه به خاطر خروج لولا داسيلوا از قدرت ادغام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به ادامه ميراث وي افتخار مي‌كنم و مي‌خواهم سياست‌هاي داسيلوا را ادامه دهم.

روسف پيشتر قول داده بود كه فقر را در برزيل ريشه كن كند. همچنان رشد اقتصادي در برزيل را حفظ كند.

روسف 62 ساله كه يك اقتصاد دان بوده است، پيش از حمايت‌ها و معرفي از سوي لولا داسيلوا فردي ناشناخته بود و به لطف حمايت‌هاي لولا داسيلوا توانست حمايت‌هاي فراواني را به دست بياورد و در رقابت با خوزه سرا رقيب اصلي‌اش در دور دوم انتخابات پيروز شود.

براساس اعلام نتايج رسمي آرا از سوي هيات انتخاباتي ارشد برزيل، روسف 56 درصد آرا و خوزه سرا 44 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

زماني كه لولا داسيلوا در اول ژانويه از قدرت كناره گيري كند و دو دوره متوالي‌اش را به پايان برساند‌، روسف به عنوان مسئول بزرگترين اقتصاد آمريكاي لاتين در راس قدرت قرار خواهد گرفت.

هنوز لولا داسيلوا به طور دقيق اعلام نكرده است كه پس از كناره گيري از قدرت قرار است چه اقداماتي انجام دهد. داسيلوا زماني از قدرت كناره گيري مي‌كند كه با محبوبيت بيش از 80 درصد و دستاوردهاي گسترده در برزيل همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه‌، لولا داسيلوا در زمان راي دادن گفت: اين موضوع غير ممكن است كه رئيس جمهور پيشين در دولت جديد حضور يابد. روسف قرار است كابينه‌اش را اعلام كند و من فقط اميدوارم او بيشتر از من اقدامات انجام دهد.

روسف فعاليت‌هاي سياسي خود را به عنوان يك شبه‌نظامي عليه ديكتاتوري نظامي در برزيل از سال‌هاي 1964 تا 1985 آغاز كرده بود.

روسف پس از حركت در مسير فعاليت‌هاي سياسي و پيوستن به حزب كارگران در برزيل در سال 2002 در كابينه لولا داسيلوا به عنوان وزير انرژي منصوب و در سال 2005 به عنوان رئيس كابينه معرفي شد.

بزرگترين چالش روسف در حال حاضر آماده كردن برزيل براي ميزباني جام جهاني فوتبال در سال 2014 و بازي‌هاي المپيك سال 2016 در شهر ريو دوژانيرو است.

خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز گزارش داد كه يك شبه‌نظامي ماركسيست سابق كه در برزيل طي ديكتاتوري طولاني مدت اين كشور شكنجه و زنداني شده بود به عنوان رئيس جمهور بزرگترين اقتصاد آمريكاي لاتين منصوب شد.

دادگاه انتخاباتي عالي برزيل نيز به طور رسمي اعلام كرد كه ديلما روسف كانديداي حزب حاكم در دور دوم انتخابات پيروز شد و به عنوان اولين رئيس جمهور زن تاريخ برزيل منصوب شده است.

روسف در حالي زمام امور را در برزيل به دست خواهد گرفت كه اقتصاد اين كشور همچنان رو به رشد قرار دارد.

روسف 62 ساله گفت:‌ از فردا دوران جديدي از دموكراسي در برزيل آغاز مي‌شود. من براي همه شما كشور را اداره مي‌كنم و هيچ تبعيضي ميان مردم قائل نمي شوم.

حاميان روسف از سويي به دليل پيروزي كانديدايشان خوشحال و از سوي ديگر به دليل خروج لولا داسيلوا ناراحت هستند.

يكي از حاميان روسف گفت:‌ اگر لولا داسيلوا 10 مرتبه هم كانديدا مي‌شد به او راي مي‌دادم. ظرف 20 دقيقه پس از اعلام پيروزي روسف حاميان وي در سائوپائولو به جشن و شادي پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016