دوشنبه 10 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش قيمت سيب زمينی و پياز طی دو هفته اخير، ايلنا

سيب‌زمينی که طی ۱۵ روز گذشته ۲۳۰ تا ۳۰۰ تومان فروخته می‌شد در حال حاضر ۳۲۰ تا ۴۵۰ تومان در اختيار متقاضی قرار می‌گيرد و پياز نيز از کيلويی ۱۸۰ تومان به کيلويی ۳۸۰ تومان افزايش قيمت پيدا کرده است.

ايلنا: رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره‌بار کشور گفت: بايد با آسيب‌شناسی قيمت تمام شده توليدات ميوه‌ و تره‌بار کشور با آنچه به صورت نهايی در بازار مصرف عرضه می‌شود بررسی کنيم که سلف خران و دلالان چه سود کلانی را به جيب می‌زنند.
حسين مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در رابطه با افزايش نابهنگام قيمت سيب‌زمينی و پياز در بازارهای کشور گفت: بحث افزايش قيمت سيب‌زمينی و پياز می‌تواند وابسته به دو معقوله گران‌فروشی و گرانی بازار باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در حال حاضر به دليل شايعاتی که در بازار به جهت کمبود ميزان سيب‌زمينی و پياز مطرح شده است ما شاهد گران‌فروشی قيمت اين دو کالا طی دو هفته اخير هستيم.
رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار کشور تصريح کرد: با وجود آن‌که سيب‌زمينی و پياز به ميزان مورد نياز کشت شده است اما عده‌ای فکر می‌کنند ما با کمبود اين محصولات مواجه هستيم بر همين اساس سيب‌زمينی که طی ۱۵روز گذشته ۲۳۰ تا ۳۰۰ تومان فروخته می‌شد در حال حاضر ۳۲۰ تا ۴۵۰ تومان در اختيار متقاضی قرار می‌گيرد و پياز نيز از کيلويی ۱۸۰ تومان به کيلويی ۳۸۰ تومان افزايش قيمت پيدا کرده است.
وی متذکر شد: قيمت سيب نيز طی هفته‌های اخير با افت و خيزهايی همراه بوده است آفت‌هايی که به دليل تغييرات جوی به اين ميوه وارد شده است حتی موجب افزايش قيمت قيمت سيب پا درختی از کيلويی ۳۰۰ تومان تا کيلويی ۶۰۰ يا ۷۰۰ تومان شده است.
به گفته مهاجران بيشترين افزايش قيمت ميوه‌جات و سبزيجات به دليل ورود عده‌ای سودجو به بازار اين محصولات بوده است.
وی ادامه داد: براساس اذعان کشاورزان هر کيلو سيب ۵۵۰ تا ۶۰۰ تومان از اين افراد خريداری می‌شود که البته بخشی از آن طی نقل و انتقالات کنستانتره به افشرده تبديل می‌شود و اين اقدام موجب افزوده شدن بيست درصدی قيمت محصولی چون سيب تا ۸۰۰ تومان می‌شود. ۳۰۰ تومان نيز صرف جابجايی اين ميوه از زمين تا سردخانه و از سردخانه تا ميادين ميوه‌وتره‌بار می‌شود و ۱۵۰تومان نيز به جهت بسته‌بندی و هزينه باربری مورد صرف می‌شود و قيمت سيب را تا کيلويی ۱۲۵۰تومان افزايش می‌دهد اما ما مشاهده می‌کنيم که اين محصول با قيمت کيلويی ۱۵۰۰ تومان در اختيار مصرف‌کننده قرار می‌گيرد.
رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار کشور گفت: فاصله ۲۵۰ تومانی قيمت تمام شده سيب تا مرحله عرضه به بازار به جيب سلف‌خران و سودجويان می‌رود که بايد چاره ای برای آن انديشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016