سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارگان سپاه: اظهارات احمدی نژاد، تحريف سخنان بينانگذار جمهوری اسلامی و خطای جبران ناپذير است، جرس

واکنش به اظهارات رئيس دولت مبنی بر جايگاه مجلس

جرس: ارگان سپاه پاسداران در انتقاد از اظهارات احمدی نژاد نوشت که " تحليل سطحی و کلمه ای و شکلی کردن " سخنان بنيانگذار جمهوری اسلامی و " دگرگون ساختن آن برای " منافع عده ای قليل " يک خطای جبران ناپذير است.

در ادامه واکنش ها نسبت به ادعاهای چندی پيش محمود احمدی نژاد پيرامون "ارجح بودن دولت بر مجلس" و "در راس امور نبودن" آن، اينک ارگان سپاه پاسداران و نشریۀ وابسته به نمايندگی ولی فقيه در آن نهاد نظامی، اظهارات رئيس دولت را "تعريض" به سخنان مقامات و رهبران قبلی و فعلی نظام ذکر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش تابناک، ماهنامه *«پيام انقلاب» طی مطلبی در آخرين شماره خود، با يادآوری اظهارات رهبر فقيد جمهوری اسلامی، مبنی بر اينکه "مجلس در راس امور است " خطاب به احمدی نژاد نوشت: اين روش غلطی است که اگر نتوانستيم با منويات خمينی کبير هماهنگ و هم راستا شويم به تحريف و تحليل نادرست سخنان آن مراد شهدا دست بزنيم.

ماهنامه پيام انقلاب، به صاحب امتيازی نمايندگی ولی فقيه در سپاه، در ادامه با مطرح کردن اين موضوع که "استنباطی چنين غلط و خطايی چنين آشکار برای چه صورت می گيرد؟ فقط برای آنکه سپری باشد در برابر نظارت و حساسيت های گاه به گاه مجلس اصولگرا در مقابل انحرافات دولتمردان؟ آورده است: "تحليل سطحی و کلمه ای و شکلی از فرمايشات گهربار امام امت و آن را به نحوی دگرگون ساختن که منافع عده ای قليل را برای چند صباحی فراهم سازد، يک خطای جبران ناپذير است."

اين نشريه در ادامه آورده است: "اگر به فرض محال گفته رئيس جمهوری درباره سخنان امام خمينی درست هم باشد - که نيست - طرح اين مسائل چه سودی برای کشور دارد؟ آيا در صدر بودن دولت دليلی می شود که دولت هر کاری که خود صلاح دانست انجام دهد و به قانون بی توجهی کند؟"

ماهنامه پيام انقلاب تاکيد کرده است: "اگر دولت در صدر هم باشد حق ندارد بی قانونی کند و در برابر خواست نمايندگان، که اختيار عزل رئيس دولت را هم دارند، بايستد."

نشريه وابسته به دفتر نمايندگی ولی فقيه در سپاه، هشدار داده است: "مرجع تحليل و تبيين انديشه های تابناک امام خمينی ولی فقيه زمان است ... و تا کنون ولی امر مسلمين، گفته امام امت را تفسيری اين گونه نکرده اند."

نشريه پيام انقلاب تاکيد کرده که اظهاراتی از قبيل سخن رئيس جمهوری در مورد مجلس، اين تلقی را در جامعه سياسی ايجاد می کند که "انگار عده ای... از امام و سلوک و منش آن عزيز آگاهی مناسبی ندارند و گويا راه مناسب خدمت کردن به ملت را از ياد برده اند".

اين ماهنامه افزوده است: "اين مسايل، موضوعات انحرافی است و طرح آنها نه تنها سودی برای کشور و ملت ندارد، بلکه به زيان مردم است؛ زيرا مسئولين به جای آنکه به رفع مشکلات آنان بپردازند همواره در معرکه مجادلات بی سرانجام و پر از اشتباهی غرق می شوند که گره ای از کار فروبسته کشور نمی گشايد."

خاطر نشان می شود محمود احمدی نژاد شهريور ماه امسال، قبل از عزيمت به سفر اخير خود به نيويورک، طی مصاحبه با روزنامه دولتی ايران گفته بود که سخن آيت الله خمينی مبنی بر اينکه مجلس در راس امور است، مربوط به زمانی بوده که کشور را نخست وزير منتخب نمايندگان اداره می کرده، اما اکنون قوه مجريه در راس قرار دارد و اين سخن جايگاه و مناسبتی ندارد.

اين اظهارات با واکنش شديد برخی نمايندگان مجلس روبرو شده بود؛ اما با ماجرای سفر وی به آمريکا، پيگيری و ادامه اعتراضات، به مُحاق رفت.

* ماهنامه پيام انقلاب، شماره ۴٠، (آبان ماه ٨٩) ص۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016