سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی ايران: انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران اقدامی غير کارشناسی، نامدبرانه و غير منطقی است

به نام او که عالم است و عادل

ما دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی ايران با حفظ نظم و آرامش کامل برای اعلام اعتراض و آرای خود گرد هم آمديم و خواستار بيان نظرات وصيانت از نام و هويت دانشگاه پرافتخار علوم پزشکی ايران شده ايم.

متاسفانه تاکنون با وجود روند منطقی اعتراض واعلام نظرمان شاهد بی احترامی بيشتر مسئولين نسبت به نام هويت حرمت و تقدس علمی اين دانشگاه بوده ايم. ما امروز در ادامه تجمعات خود خواستار رسيدگی به موارد زير می باشيم:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱-ما دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی ايران انحلال يکی از بزرگترين دانشگاه های علوم پزشکی کشور که دارای اعتبار بين المللی است را اقدامی غير کارشناسی نامدبرانه و غير منطقی دانسته و بدين وسيله مخالفت خود را با هرگونه تصميمی مبنی بر انحلال اين دانشگاه اعلام می داريم.

۲-با توجه به قوانين موجود در خصوص نحوه فعاليت دانشگاه ها و شواهد امر- نظر نمايندگان مجلس و وزرای پيشين و...- دستور انحلال دانشگاه ايران توسط وزير بهداشت با دلايلی غير مشخص فاقد وجاهت قانونی و کارشناسی لازم جهت چنين اقدام بزرگی بوده است. صرف نظر از غير قانونی بودن اين امر اعلام يکباره و يک شبه آن در عصر جمعه و در ميانه سال تحصيلی و دست به کار شدن عجولانه و به دور از احترام مسئولين امر جهت اجرای اين حکم محکوم و غير قابل پذيرش بوده و لازم است در اين خصوص به طريق شايسته ای از جامعه دانشگاهی دانشگاه ايران اعاده حيثيت صورت پذيرد.

۳-با توجه به بند فوق الذکر خواستار آنيم که مسئولين محترم وزارتخانه بی فوت وقت تصميم اتخاذ شده مبنی بر انحلال دانشگاه ايران و انتقال آن به دانشگاه تهران را ملغی نمايند و امور دانشگاه ايران طبق روال سابق ادامه يابد.

۴-از نمايندگان مجلس شورای اسلامی نيز خواستاريم از مجرای قانونی به اين امر رسيدگی نمايند. ضمنآ شايسته است نمايندگان کميسيون بهداشت مجلس و وزير محترم بهداشت در اسرع وقت نسبت به تمامی اعتراضات ما پاسخگو باشند.

۵-در نهايت بی شک مديريت ضعيف مسئولين وقت دانشگاه ايران در حادث شدن اين موضوع موثر بوده است و همچنين عدم وجود ساختارها و نهادهای توانمند و نظام مند صنفی دانشجويان و اساتيد به دور از تک صدايی که در چنين شرايطی بتواند حامی دانشگاه دانشجو و استاد باشد نيز ناشی از مديريت سليقه ای و ناکارامد مسئولين دانشگاه ايران طی دهه اخير ميباشد.

۶-در پايان شايان ذکر است که تا برطرف نشدن ابهامات بيشمار موجود در خصوص اين اقدام غيرقانونی توسط مسئولان با تعطيلی کلاس ها و بخش های بيمارستانی و لغو امتحانات تجمعات آرام متعادل و بدون هيچگونه جهت گيری سياسی به صورت روزانه در دانشگاه علوم پزشکی ايران ادامه يافته و همچنين از پرسنل دانشگاه اساتيد و اعضای هيئت علمی دانشگاه خواستاريم تا همصدا با دانشجويان در برطرف شدن فضای مبهم کنونی سهيم باشند.

دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016