چهارشنبه 12 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله خامنه‌ای: صحنه گردانان اصلی فتنه سال ۸۸ به دنبال تسخير ايران بودند، ايسنا

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان، ۱۳ آبان را نماد طمع ورزی آمريکا، وابستگی رژيم طاغوت، ايستادگی ايمان متکی به بصيرت، پيشقراولی نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی دانستند و تاکيد کردند: امروز،‌ملت ايران، مصمم‌تر و قوی‌تر از هر زمان در حال حرکت به سمت اهداف بلند و قله‌های سعادت است و در صف مقدم اين حرکت عظيم، جوانان قرار دارند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،در اين ديدار که در آستانه سيزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، برگزار شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای ، ۱۳ آبان را نمادی بسيار مهم و دارای معانی و حقايق فراوان خواندند و افزودند: يکی از مناسبت‌های ۱۳ آبان مربوط به سخنرانی امام خمينی(ره) در سال ۱۳۴۳ در قم و در اعتراض به تصويب قانون ظالمانه مصونيت قضايی اتباع آمريکايی در مجلس آن زمان و سپس دستگيری و تبعيد امام(ره) بود که در واقع امام بزرگوار با فرياد حق طلبانه خود از مصالح، منافع و شرف ملت ايران دفاع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان اين حادثه را نماد طمع‌ورزی آمريکا و روح تعدی استکبار نسبت به ملت‌ها از جمله ملت ايران برشمردند و خاطرنشان کردند: اين موضوع همواره بايد در حافظه تاريخی ملت ايران به ويژه جوانان باقی بماند که آمريکا هيچ گاه به دنبال روابط عادی با کشورها نيست، بلکه خواهان روابطی از نوع ارباب- رعيتی و غارت منافع ملت‌ها است و اگر در مقابل او ايستادگی نشوند، تا لگدمال کردن شرف يک ملت نيز پيشروی خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با يادآوری سخنان به ظاهر دوستانه روسای جمهور آمريکا در دوره‌های مختلف، افزودند: اگرچه اين سخنان در ظاهر، نرم است، اما در باطن، همان پنجه چدنی در زير دستکش مخملی است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، ايمان همراه با بصيرت را دومين حقيقت ۱۳ آبان دانستند و تاکيد کردند: فرياد امام خمينی(ره) در سال ۱۳۴۳ ،‌پاکيزه‌ترين فريادها و برخاسته از احساس دينی و عرق مسلمانی، و متکی بر حمايت عمومی مردم بود که نتيجه آن چهارده سال بعد در پيروزی انقلاب اسلامی آشکار شد.

ايشان با اشاره به اقدام مزدوران رژيم طاغوت در کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ ، افزودند: با توجه به اين واقعه، ۱۳ آبان نماد حضور نسل جوان در ميدان و پيشگامی آن در صحنه است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پيش قدمی دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، آن را ناشی از احساس تعهد، روحيه انقلابی و بصيرت آنان دانستند و خاطرنشان کردند: امروز نيز دانش آموزان از پيش قدم‌ترين قشرها هستند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای هم چنين با يادآوری اقدام شجاعانه جوانان دانشجو در تسخير لانه جاسوسی آمريکا در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ ، افزودند: اين اقدام، نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابله هيمنه آمريکاست، زيرا تسخير لانه جاسوسی قدرت آمريکا را که در آن زمان، بسيار پرهيمنه بود، متزلزل کرد و آمريکا را به زانو در آورد.

ايشان معانی و حقايق نهفته در مناسبت‌های ۱۳ آبان را بزرگ و مهم خواندند و خاطرنشان کردند: با تامل در اين حقايق می‌توان متوجه شد که آن جمعيت محدودی که در ۱۳ ابان سال گذشته، در خيابان های تهران بر ضد اين مناسبت شعار دادند،‌ در واقع بدنبال زنده کردن هيمنه آمريکا، پنهان کردن سلطه طلبی آن و زير سوال بردن حرکت عظيم ملت ايران در مقابل ظلم بزرگ آمريکا بودند که البته شکست خوردند.

رهبر انقلاب اسلامی با توصيه موکد جوانان به افزايش بصيرت و تامل در وقايع افزودند: به لطف خداوند، امروز جوانان در ميدان های سياسی، اقتصادی، علمی و فناوری حضوری پرنشاط، تاثير گذار و همراه با بصيرت دارند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای، شکست فتنه سال ۸۸ را نمونه بارزی از حضور تاثيرگذار و هوشمندانه جوانان ارزيابی و تاکيد کردند: فتنه سال گذشته که فتنه بزرگی بود و سال ها بعد مشخص خواهد شد که چه توطئه خطرناکی در پشت آن نهفته بود، به همت حضور پيشگامانه جوانان در صحنه، شکست خورد.

ايشان با تاکيد بر اين‌که صحنه گردانان اصلی فتنه سال ۸۸ در طراحی پيچيده خود، به دنبال تسخير ايران بودند، افزودند: در اين ميان، عوامل فتنه که اکثر آنها ندانسته وارد اين ماجرا شده بودند، بدون آنکه خود متوجه باشند، در جهت اهداف طراحان اصلی حرکت می‌کردند واين موضوع نيازمند تحليل‌های دقيق روان‌شناختی است که چگونه عده‌ای ، ندانسته به دشمن کمک کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکيد بر لزوم حفظ هوشياری و حضور جوانان در صحنه، خاطرنشان کردند: امروز ملت ايران، قوی‌تر از هر زمان ديگر است و در مقابل، دشمنان او، ضعيف‌تر و منفورتر از هر زمانی هستند اما هيچ گاه نبايد از کيد و طراحی دشمن غافل شد.

حضرت آيت‌الله خامنه ای با اشاره به پيشرفت‌های برجسته علمی، فناوری ، سياسی و عمران و آبادانی در کشور، و حرکت شتابان ملت ايران به سمت قله‌های کمال، افزودند: امروز سراسر کشور، کارگاه بزرگ کار و تلاش، و خدمت به مردم است و ملت ايران با تکيه بر نيروی انسانی غنی و با استعداد، و مديران دلسوز و کارآمد، در بسياری از عرصه‌ها به خوداتکايی رسيده است.

ايشان تاکيد کردند: جوانان به عنوان موتوراين حرکت عظيم، در کنار تجربه و کارآزمودگی مديران، زمينه ساز افتخارات روز افزون برای کشور هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016