چهارشنبه 12 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: همه بايد تلاش کنيم، ناامنی به محيط دانشگاه راه نيابد، ايسنا

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، پويايی علم و دانشگاه را نياز واقعی و کنونی جامعه اسلامی ايران خواند و با اشاره به رشد کمّی و کيفی دانشگاه و علم پس از انقلاب اسلامی، گفت: عموم جامعه دانشگاهی و مسئولان کشور بايد استعداد موجود در محيط ‌های علمی را به درستی تشخيص و هدايت کنند و در اين راه حمايت از استاد و دانشجو اساس پويايی علمی کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ،در ديدار جمعی از اساتيد عضو انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها، نگرانی‌های موجود در فضای دانشگاه و محيط‌های علمی را مهم خواند و تصريح کرد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بالندگی و رشد و پيشرفت جامعه در سايه آرامش و اطمينان اهل علم به دست خواهد آمد و در اين راه همه بايد تلاش کنيم، ناامنی به محيط دانشگاه راه نيابد.

هاشمی رفسنجانی با تأکيد بر اين‌که در اسلام هر تفکری قابل طرح و بحث است، منع محيط‌ های علمی از طرح برخی مباحث در چارچوب قانون اساسی و خانواده نظام را بی‌فايده خواند و گفت: تابلو دين ما اين است که عباد مخصوص خدا کسانی هستند که به همه سخنان گوش می‌دهند و از ميانشان به انتخاب احسن می‌پردازند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دانشگاه و حوزه را محل بحث و گفت‌وگو و طرح الگوهای جديد خواند و تصريح کرد: در دنيايی که هيچ اطلاع و خبری را از مردم و نخبگان نمی‌شود، پنهان کرد، محيط‌های علمی می‌توانند محل تنقيح و تبادل علم و اطلاعات باشند و مسئولان نظام اسلامی بايد به اين روند به هر صورت ممکن کمک کنند.

در ابتدای اين ديدار دکتر علی محمد حاضری دبيرکل انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها، و تعدادی از اساتيد حاضر در جلسه به طرح ديدگاه‌ها و نگرانی‌های خود از تحولات محيط‌های دانشگاهی و جامعه پرداختند و خواستار طرح ديدگاه‌ها و راه‌های برون‌رفت جامعه و دانشگاه از مشکلات کنونی توسط آيت‌الله هاشمی رفسنجانی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016