شنبه 15 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض بسيج دانشجويي نسبت به تصويب جذب دانشجوي پولي در مجلس، ايسنا

بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران، امام صادق(ع)، خواجه‌نصيرالدين طوسي، شهيد بهشتي، صنعتي اميركبير، صنعتي شريف، علم‌و‌صنعت، علامه‌طباطبايي با صدور بيانيه‌اي نسبت به تصويب لايحه برنامه پنجم توسعه، بند "ي " از ماده 24 مبني بر جذب دانشجوي پولي در دانشگاه‌هاي دولتي اعتراض كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه با اشاره به آنچه بر مبناي بند "ي " ماده 24 لايحه برنامه پنجم توسعه تصويب شد، خطاب به تصويب كنندگان با بيان‌ اين‌كه ايمان ما به عدالت علوي با آنچه بر زبان شما جاري بوده و در قوانين مصوب شما هويدا گشته، تفاوت دارد ، آمده‌است: به فرموده اماممان، سيد علي خامنه‌اي "قانون بايد بتواند از حقوق ضعفا دفاع كند، والاّ قانونى كه پول‌داران را پول‌دارتر كند، قانون مملكت اسلامى نيست. قانون بايد بتواند گره‏ها را باز كند و به درد دل قشرهاى محروم برسد. "



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين بيانيه مي‌افزايد: ما انقلاب و رهبرش را متفاوت از اين مسيري كه شما مي‌رويد يافته‌ايم. پس از اين همه تاكيدات رهبر انقلاب بر لزوم توليد ثروت از راه علم، ديگر با كدامين توجيه مي‌خواهيد حلقه‌اي بسته ايجاد كنيد ميان ثروت و علم؟! آيا قرار است سرمايه‌داران و فرزندانشان به دانشگاه آمده تا با توليد ثروت دانش‌بنيان، بر ثروت‌هاي خود بيافزايند و ديگر اقشار جامعه تنها نظاره‌گر اين دور باطل باشند؟!

اين بيانيه در ادامه با طرح اين پرسش كه آيا تجربه اين طرح كافي نبود براي پرهيز از اين اقدام؟! خاطرنشان مي‌سازد: در گذشته نيز دانشگاه‌هاي صنعتي ‌شريف، تهران و صنعتي‌ اميركبير از طريق برگزاري دوره‌هاي مشترك با دانشگاه‌هاي خارج از كشور مشابه اين طرح را اجرا كرده‌اند، كه عواقبش بر همه معلوم شد. آنچه كه بر سر فرهنگ دانشگاه‌ها آمد بر تمام كساني كه آن دوران در دانشگاه بودند معلوم است.هنگامي كه عده‌اي خود را صاحب حق و طلب‌كار از دانشگاه مي‌بينند ‌چون پولش را داده‌اند، همگي از طبقه مرفه جامعه هستند و اكثرا فرهنگ كاخ‌نشيني را با خود به همراه دارند، فكر مي‌كنيد از كارخانه‌هاي انسان‌سازي، انسان‌هايي انقلابي بيرون خواهد آمد؟! چه بر سر فضاي فرهنگي دانشگاه مي‌آيد؟

اين بيانيه مي‌افزايد:به چه دليل، اعتباري را كه با زحمت شبانه‌روزي دانشجويان كوشاي اين دانشگاه‌ها به وجود آمده، با پول معاوضه كرده و عده‌اي كه قوت علمي ندارند را معتبر مي‌كنيد؟ آيا با اين مدرك فروشي كه به راه انداخته‌ايد، اعتبار مدارك را نيز به فروش نگذاشته‌ايد؟ آيا نمي‌توان اين موضوع را "استثمار تلاش دانشجويان كوشا " به نفع مرفهين و پول‌دارها ناميد؟ چرا كه آنها با تلاششان براي دانشگاه اعتبار كسب مي‌كنند و عده‌اي اين اعتبار را با پول‌شان مي‌خرند.

در اين بيانيه همچنين خطاب به تصويب كنندگان اين بند از قانون برنامه پنجم بازنگري در آنچه مجلس تصويب كرده، مورد تاكيد قرار گرفته و آمده است :جنبش دانشجويان مسلمان ساكت نمي‌ماند و براي دفاع از حقوق مستضعفين همان صاحبان واقعي انقلاب و ولي نعمتان همه ما به صحنه آمده و تا آخرين نفس مبارزه خواهند كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016