جمعه 21 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نیجریه سفیر ایران را فرا خواند، آفتاب

نیجریه سفیر ایران در این کشور را برای توضیح در مورد محموله تسلیحاتی غیرمجازی که دو هفته پیش در بندر لاگوس کشف شد فرا خوانده است.

به گفته یکی از مقامات وزارت امور خارجه نیجریه، احتمال دارد منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران خود شخصا در این گفت‌و گوها حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، سرویس اطلاعاتی نیجریه حدود ۲ هفته پیش ۱۳ کانتینر حاوی سلاح‌های غیر مجاز را در بندر لاگوس کشف کرد که گفته می‌شود در میان آنها راکت انداز، نارنجک و مواد منفجره وجود داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرکت "سی‌ام‌آ – سی‌جی‌ام” که مرکز آن در فرانسه است، می‌گوید که کانتینرهای توقیف شده، توسط یک تاجر ایرانی در بندر عباس به عنوان مواد ساختمانی بارگیری و مهر و موم شده بود، و نام این شخص در هیچ یک از فهرست‌های افراد ممنوعه دیده نمی‌شد.

به گزارش رویترز، یکی از مقامات وزارت امور خارجه نیجریه گفته است سفیر ایران برای ارائه توضیحاتی در این مورد به وزارت امور خارجه نیجریه فراخوانده شده است.

این مقام وزارت امور خارجه نیجریه همچنین به خبرگزاری رویترز گفته است که بخشی از این گفت‌و گو به دیدار وزیر امور خارجه ایران از نیجریه مرتبط است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش از این به نقل از سفارت ایران در نیجریه گزارش داده بود که "هرگونه اظهار نظر غیرضروری درباره این موضوع، به ابهامات درباره آن خواهد افزود”.

در تازه‌ترین تحولات در این مورد، یکی از مسئولان سفارت ایران در ابوجا، پایتخت نیجریه تایید کرده است که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران اکنون در نیجریه به‌سر می‌برد.

یکی از دیپلمات‌های نیجریه به خبرگزاری رویترز در نیویورک گفته است حضور آقای متکی در نیجریه، به منظور بحث بر سر این محموله اسلحه و دریافت اجازه از دولت نیجریه برای خروج 2 نفر از اتباع ایرانی مرتبط با این پرونده از این کشور است.

این دیپلمات اهل نیجریه به خبرگزاری رویترز گفته است این 2 ایرانی در حال حاضر در سفارت ایران در ابوجا به‌سر می‌برند، و مقامات ایران مایل نیستند که مسئولان سازمان‌های اطلاعاتی نیجریه از این 2 نفر در ارتباط با محموله تسلیحاتی یاد شده سئوال کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016