چهارشنبه 26 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده دبيرکل نهضت آزادی خواستار اقدام مسلمانان جهان برای آزادی ابراهيم يزدی شدند، جرس

جرس: در پی تداوم بازداشت ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران، و وضعيت وخيم جسمانی اين فعال ملی- مذهبی، خانواده وی طی نامه ای خطاب به مسلمانان جهان، خواستار تلاش برای آزادی اين کنشگر و فعال سياسی- مذهبی شدند.


خانواده دبيرکل نهضت آزادی که مهر ماه امسال در جريان برپايی نماز جماعت - بدون مجوز حکومت- در اصفهان همراه با گروهی از اعضای آن تشکل ملی- مذهبی دستگير شده و هم اکنون در زندان اوين نگهداری می شود، از مسلمانان جهان خواستند تا "صدای اعتراض" آنان شده و همزمان نامه ای کوتاه خطاب به سران جمهوری اسلامی نوشته و با داوری و ارائه نظر خود، درخواست آزادی يزدی را به آنان انتقال دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخشی از اين نامه که در اختيار جرس قرار گرفته، آمده است: دکتر ابراهيم يزدی ٧٩ساله، سالگی مسن ترين زندانی زندان بدنام اوين است و بار سومی است که در يک سال اخير زندانی می شود؛ اين بار اول اکتبر ٢٠١٠(برابر با نهم مهر ٨٩) به همراه نمازگزارانی که به عبادت ايستاده بودند، پليس بر نماز آنان تاخت و نمازشان را شکست و تمام آنان را بازداشت نمود. مقامات ايران که وانمود می کنند به باورهای اسلامی تعهد دارند، با "غير قانونی" و "بدون مجوز" خواندن اين نماز، سعی در توجيه اين حرکت داشته اند. دو بار پيش از اين نيز، دستگيری دکتر ابراهيم يزدی هيچ دليلی به جز گفتن و نوشتن حقيقت نداشت. اکنون نيز سردمداران حکومت ايران با تکيه بر اين قانون تلاش می کنند که يک نماز ساده را جرم بينگارند و عبادت را جنايت.

در اين نامه همچنين آمده است: ابراهيم يزدی در تمام طول زندگی اش به وظايف و باورهای دين عمل کرده است و در صدد احقاق حقوق کسانی بر آمده است که قدرت مدارن از پايمال کردن اين حقوق واهمه ای ندارند. حکومت ايران برای منحل کردن يکی از قديمی ترين جناح های سياسی -جنبش آزادی ايران- او را تحت فشار مضاعف قرار داده اند، تا دست از مخالفت در برابر سياست های سرکوبگر حاکم بردارد. وی با کردار و گفتار خويش به سکوت تن نداده است، چرا که نقض حقوق بشر و کرامت انسانی به بدنامی دين می انجامد. وی صدای استوار مطالبه حقوق اقليت های قومی و نژادی، و اقليت های مذهبی چون پيروان تصوف و اهل تسنن بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016