چهارشنبه 26 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاع رسانی جاسوسی نيست، گزارشگران بدون مرز

گزارش‌گران بدون مرز بارديگر از مقامات ايران خواهان آزادی فوری و بدون قيد و شرط دو روزنامه‌نگار بازداشت شده آلمانی است.

"جرم" اين دو روزنامه‌نگار از سوی مقامات قضايی استان آذربايجان شرقی "جاسوسی " اعلام شده است. گزارش‌گران بدون مرز اين اتهامات و "مجرم" خواندن آنها را نقض قوانين بين‌المللی و آئين دادرسی ايران می‌داند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ژان فرانسوا ژوليارد دبير اول گزارش‌گران بدون مرز در اين باره اعلام کرد که" اين دو روزنامه نگار فقط از حقوق بينادين خود برای آزادی اطلاع رسانی استفاده کرده اند و اطلاع رسانی جاسوسی نيست." آنها وظيفه خود را در کشوری انجام داده‌اند که دولت آن اجازه پوشش خبری آزادنه‌ی هيچ رويدادی را نمی‌دهد و به شکل جدی مانع ورود روزنامه‌نگاران خارجی به کشور می‌شود .

بازداشت دو روزنامه نگار آلمانی در روز دوشنبه ۱۹مهر از سوی مقامات قضايی ايران اعلام شد. آنها به هنگام مصاحبه با فرزند و وکيل سکينه محمدی آشتيانی، زنی زندانی که محاکمه و محکوميت وی در ايران و در جهان به شکل گسترده رسانه ای شده است، بازداشت شده بودند.

وزارت خارجه آلمان از طرق ديپلماتيک در پی آزادی اين دو روزنامه‌نگار است. سه‌شنبه ۲۵ آبان حجت الاسلام مالک اژدر شريفی، رئيس کل دادگستری آذربايجان شرقی اعلام کرد که "جرم جاسوسی دو تبعه آلمانی که با هدف جوسازی و جاسوسی در ايران حاضر شده بودند محرز و ثابت شده است" دوشنبه شب تلويزيون دولتی ايران تصوير دو روزنامه نگار آلمانی را پخش کرد. اين تصاوير بدون صدای اصلی خبرنگاران و با ترجمه فارسی اظهارات آنها پخش شد.

" نمايش "اعترافات" روزنامه‌نگاران در تلويزيون اقدامی در چارچوب پروپاگاند دولتی است" تا امروز هيچ اطلاعی از برگزاری دادگاه اين دو روزنامه‌نگار منتشر نشده است و زمان و چگونگی تهيه اين مصاحبه ويدئويی نيز مشخص نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016