شنبه 29 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متکی: غرب به ‌خیمه شب‌بازی حقوق بشری پایان دهد، مهر

رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با انتقاد شدید از اقدام برخی کشورهای آمریکایی و غربی برای صدور قطعنامه پیرامون حقوق بشر در ایران این موضوع را خیمه شب بازی تعبیر کرد و از دبیر کل سازمان ملل خواست به نامه اش در رابطه با زندانهای مخفی آمریکا در اروپا اطلاع رسانی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای زیمبابوه ای خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر پیرامون تلاش کانادا، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای صدور قطعنامه مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران که با مخالفت و عدم همراهی بیش از 100 کشور مواجه شد، تصریح کرد: آشی که کشورهای غربی در موضوع حقوق بشر به عنوان ترفند سیاسی در دهه 70 و 80 بارگذاشته اند، آنقدر شور شده که داد آشپزهای آن هم در آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: نقض فاحش و سیستماتیک حقوق انسانها در جای جای جهان توسط کشورهای اروپایی و آمریکایی آنقدر در افکار عمومی جهان تنفر ایجاد کرده که بازی سیاسی از این دست طرفی برای آنان نمی بندد.

وزیر امور خارجه با انتقاد شدید از کانادا که پیشنهاد قطعنامه ضد ایرانی را داده است، یادآور شد: امروز بومیان کانادا به شدت از آنچه که در کشورشان به عنوان تبعیض علیه آنها می گذرد در رنجند.

وی افزود: اساتید دانشگاه و نویسندگان کانادایی در صددند این شرایط دشوار را برای جهانیان فاش کنند.

متکی گفت: سربازان کانادایی در کنار نیروهای متجاوز آمریکایی شریک قتل و تجاوز به هزاران نفر از افراد بیگناه در عراق و افغانستان هستند بنابراین این کشورها در جایگاهی قرار ندارند که سخن از حقوق بشر بزنند.

وی ادامه داد: با این شرایط این کشورها حاضر نیستند واقعیت حوزه بین المللی را درست درک کنند و اگر به نطق سال گذشته یک کشور کوچک جزیره ای در اقیانوس آرام دقت می کردند متوجه این شرایط می شدند.

وزیر خارجه در این نشست خبری در ادامه پاسخ به سئوال خبرنگار مهر با اشاره به نامه اش به دبیر کل سازمان ملل پیرامون وضعیت زندانهای مخفی آمریکا در اروپا از بان کی مون خواست نتیجه بررسی هایش در خصوص این نامه را به اطلاع ملت های جهان برساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016