سه شنبه 2 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه هيات سياسی – اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران ( اکثريت) به ديلما روسف، رئيس جمهور برزيل

به: عاليجناب خانم ديلما روسف (Ms. Dilma Rousseff)
رئيس جمهور منتخب برزيل

رئيس جمهور محترم !
به نام سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) صميمانه ترين تبريکات خود را به مناسبت انتخاب شما به رياست جمهوری برزيل تقديم می نمايم . مطمئن هستم که کشور برزيل تحت رهبری شما به تقويت نقش خود به عنوان بازيگری عمده در جامعه بين الملل ادامه خواهد داد.
ما از رابطه برزيل با کشورمان ايران در زمان رياست جمهوری آقای لولا ، بويژه نقشی که در ارتباط با مساله اتمی ايفا نمودند، آگاه هستيم.
اميدواريم که شما به تشويق راه حل های صلح آميز برای حل اين مناقشه با ايران و حل مسائل در منطقه خاور ميانه ادامه دهيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اميد ما آنست که در روابط آتی خود با ايران، روی مساله احترام به حقوق انسانی و ارزش های دمکراتيک تاکيد کنيد. رئيس جمهور لولا نظرات خود درمورد احکام اعدام درايران را با مقامات ايرانی مطرح نمودند. ايشان آمادگی برزيل برای دادن پناهندگی به خانم سکينه محمدی آشتيانی را ، که به اعدام محکوم شده است ، اعلام نمودند. ما از اين موضع انسانی و بزرگوارانه سپاسگزاری می کنيم.
همانگونه که آگاه هستيد، وضعيت حقوق بشر در ايران بشدت ياس آور است. از زمان انتخابات رياست جمهوری در ماه ژوئن ۲۰۰۹، هزاران ايرانی بازداشت، صدها نفر شکنجه و چندين نفر محکوم به اعدام و در زندان به دار آويخته شده اند. دهها نفر ديگردرانتظاراعدام هستند. مخالفان بشدت سرکوب ميگردند.
دهها تن از رهبران کارگری ايران، تنها به اين دليل که رژيم ايران تحمل اتحاديه های مستقل را ندارد، سالهاست در زندان بسر می برند. دهها فعال زن بخاطر درخواست حقوق برابر برای مردان و زنان محکوم شده اند. صدها دانشجو تنها بدليل حمايت از اپوزيسيون، زندانی هستند. از آغاز سال تا کنون تعداد زيادی از فعالين اقليت های ملی و مذهبی بازداشت و تعدادی اعدام شده اند.
تنها انگيزه يک چنين قساوتی، ترس رژيم ايران از خواست های آزاديخواهانه مردم است.
ما مخالف رابطه برزيل با ايران نيستيم ولی از شما درخواست می کنيم که به عنوان رئيس جمهور برزيل، يکی از ملل راهبر جهان و شخص شما که سالهای طولانی برای آزادی و حقوق انسانی مبارزه کرده ايد، به ايران فشار بياوريد تا به صدور احکام اعدام خاتمه دهد، سريعا زندانيان سياسی را آزاد سازد و کسانی را که مسئول شکنجه ها و قتل هااز زمان انتخابات رياست جمهوری در سال ۲۰۰۹ بودند، به محاکمه بکشاند.
ما همچنين از شما درخواست می کنيم که به ابتکاراتی در سطح بين المللی، در سازمان ملل و جی – ۲۰ (G-۲۰) جهت ارائه لوايحی برای فشار آوردن به رژيم ايران برای احترام به حقوق اوليه مردم ايران، شامل اجرای بيانيه سازمان ملل متحد برای حقوق مدنی و سياسی، که ايران يکی از امضاء کنندگان آن است، مبادرت ورزيد.
چنين لوايحی می تواند شامل ايجاد مکانيسم های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای پاسخگوئی ايران به نقض حقوق بشر در ايران باشد. اين اقدام همچنين می تواند شامل اجرای مصوبات شورای امنيت سازمان ملل متحد برای مسدود کردن اموال و اعمال تحريم های ويزائی عليه مقامات رسمی که بطور مشخص در سرکوب وحشيانه مردم ايران طی تظاهرات اعتراضی عليه تقلبات انتخاباتی سال ۲۰۰۹ در ايران نقش داشتند، باشد.

خانم رئيس جمهور !
جنبش چپ ايران دهه های متمادی برای همبستگی بين المللی مبارزه کرده و به عنوان عضوی از جنبش وسيع جهانی کارگران شناخته می شود. به عنوان عضوی از اين جنبش، ما تقاضای همبستگی نيروهای پيشرو و دمکرات در سراسر جهان با مردم ايران را می کنيم.
استبداد و ديکتاتوری از بين خواهد رفت. آنچه باقی خواهد ماند، دوستی ملت ما با ملت های ديگری است که در تاريک ترين لحظات، از مردم ايران پشتيبانی کرده اند. اين درسی از تاريخ است که مردم برزيل آن را آزموده اند.

مبارزه ادامه دارد، پيروزی قطعی است (A luta continua, a vitória é certa !)

با احترام
هيات سياسی – اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران ( اکثريت)
بهروز خليق


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016