دوشنبه 8 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از سوابق دو استاد دانشگاه ترورشده در تهران، مشرق

صبح امروز طی دو عمليات تروريستی جداگانه در تهران دو استاد دانشگاه هدف ترور تروريست های موتورسوار قرار گرفتند.
به گزارش گروه سياسی مشرق، ترور دکتر فريدون عباسی حوالی ساعت ۸ صبح امروز انجام شد و بر اساس آخرين اخبار دريافتی، اين استاد دانشگاه شهيد بهشتی به بيمارستان انتقال پيدا کرده است.
همچنين انفجار بمبی در شمال تهران نيز منجر به شهادت دکتر مجيد شهرياری شد. بر اثر اين انفجار که در بلوار ارتش رخ داد دکتر مجيد شهرياری شهيد و همسر وی بشدت مجروح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هر دو استاد ترور شده امروز توسط دو موتورسوار مورد سوء قصد قرار گرفتند.
دکتر مجيد شهرياری عضو هيات علمی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهيد بهشتی که صبح امروز بر اثر يک انفجار مشکوک به شهادت رسيد، همراه با دکتر مسعود عليمحمدی، دکترای فيزيک ذرات بنيادی و عضو هيات علمی دانشگاه تهران، از مشاوران ايران در پروژه مهم سزامی بودند.
برگزاری دوره‌هايی چون "کارگاه آموزشی آشنائی با کدهای محاسباتی راکتورهای هسته ای" از جمله سوابق دکتر شهرياری بوده است.
طرح سزامی (مرکز تابش سينکروترون برای تحقيقات و علوم کاربردی در خاورميانه) مربوط به بهره‌برداری از يک دستگاه سينکروترون در منطقه است. سينکروترون دستگاهی است که دارای کاربردهای مختلفی در تحقيقات علوم بنيادی، فن‌آوری نانو، زيست‌فن‌آوری، باستان‌شناسی، علم ساختارشناسی، مهندسی مواد، محيط زيست، تهيه داروهای نوين و پزشکی است.
يکی از طرح های مهم دکتر شهرياری، طراحی‌های تئوريک مربوط به ساخت نسل جديد راکتورهای هسته‌ای است که بازتاب زيادی نيز در مراکز علمی جهان داشت.
نام دکتر فريدون عباسی نيز در قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت سازمان ملل نيز به عنوان يکی از افراد مرتبط با فعاليتهای هسته‌ای ايران ذکر شده و مشخص است که از مدتها قبل، برای حذف فيزيکی وی برنامه‌ريزی شده است.
دکتر فريدون عباسی دوانی که صبح امروز طی يک عمليات تروريستی در ميدان دانشجو تهران مجروح شده و به بيمارستان انتقال پيدا کرده، از ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران بوده و سه دور در جبهه جنگ عراق بر عليه ايران حضور داشته است وی بعد از جنگ دکترای فيزيک هسته ای گرفته است.
عباسی ۵۲ ساله از متخصصين ليزری بود. فريدون عباسی رياست گروه فيزيک در دانشگاه امام حسين سپاه پاسداران هم داشت ولی بندرت به اين دانشگاه ميرفت.
وی روز دهم ارديبهشت ماه ۱۳۸۶ توسط محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور به علت خدمات علمی به کشور، به عنوان استاد نمونه کشوری و ۲۷ مهرماه امسال نيز در مراسمی در دانشگاه شهيد بهشتی که با حضور پرويز داوودی و غلامعلی حدادعادل برگزار شد، مورد تقدير قرار گرفت.
فريدون عباسی دوانی از سال ۷۲ عضو هيئت علمی دانشکده فيزيک دانشگاه امام حسين سپاه شده و در ادامه به رياست دانشکده فيزيک اين دانشگاه رسيده است.
هر دو استاد ترور شده امروز، عضو شورای مرکزی انجمن هسته‌ای ايران بوده اند که دکتر صالحی رئيس سازمان انرژی اتمی کشورمان نيز سابقه عضويت در اين انجمن را دارد و مقر آن نيز پژوهشکده کاربرد پرتو سازمان انرژی اتمی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016