شنبه 13 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولادیمیر پوتین در خصوص ایران چه گفت؟ (+ ویدئو)، ایسنا

ولادیمر پوتین با تاکید بر این که ایران یک تهدید نیست گفت، ایران به هر شیوه‌ای اعلام کرد که آماده ورود به مذاکرات با جامعه جهانی است.

به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر روسیه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌.ان.ان آمریکا با اشاره به سیاست‌های روشن کشورش و آگاهی ایران از این سیاست‌ها، بیان کرد: با تمامی شرکای خود در این روند تا حل کامل مشکلات همکاری خواهیم داشت و این تنها به نفع سایر طرف‌ها نیست بلکه به نفع ایران و ملت ایران هم هست.

وی افزود: در قبال هر گونه نشانه‌ای که حاکی از اشاعه (سلاح‌های) هسته‌یی و یا حتی احتمال وجود نظریه اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی باشد، احساس نگرانی می‌کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری کویت، پوتین درباره انتشار بیش از 260 هزار سند از سوی ویکی‌لیکس، گفت: دستگاه‌های دیپلماتیک باید در قبال این اسناد هوشیاری بیش‌تری به خرج دهند اما معتقدم که این مساله یک فاجعه به شمار نمی‌رود.

نخست‌وزیر روسیه در ادامه به بررسی مساله استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در اروپای شرقی پرداخت و بیان کرد، این روسیه نیست که موشک‌ها را به سوی مرزهای شما به حرکت در می‌آورد بلکه این آمریکاست که برای استقرار موشک‌ها در نزدیکی مرزهای روسیه، برنامه‌ریزی می‌کند. ما این طور در نظر می‌گیریم که هدف از این کار حمایت از خودتان در برابر ایران است؛ اما در حال حاضر ایران تهدیدی از این دست به شمار نمی‌رود و استقرار سیستم‌های ضد موشکی در نزدیکی مرزهای ما موجب تقویت توان هسته‌یی ما می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وی در ادامه از ادامه روند گفت‌وگوها با ایران و جمهوری کره حمایت کرد و گفت، مسکو مایل به ادامه مذاکرات شش جانبه است.

پوتین بیان کرد، اساسا ما باید تمام توان خود را برای بازگرداندن اوضاع به روند عادی‌اش به کار ببندیم.

وی درباره برنامه هسته‌یی ایران نیز تصریح کرد، ایران تاکید کرده که آماده است با جامعه جهانی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد گفت‌وگو شود. البته روسیه هم با آژانس درباره دستیابی به پاسخ کامل سوالات هم‌رای است

و تاکنون با تصمیماتی که (در قبال ایران ) اتخاذ شده، موافقت کرده است اما مواضع ما روشن است و ایران هم این مواضع را می‌داند.

پوتین افزود:‌ معتقدم چیزی برای ترس وجود ندارد و ایران حق دارد تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی برنامه‌ی هسته‌یی داشته باشد./س


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016