شنبه 13 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هیچ فیلسوف وعارفی نمی تواند ادعا کند که اطلاعاتش درمسائل سیاسی ازمقام معظم رهبری بیشتر است، ایلنا

“دکتر حیدر محمدی” معاون سازمان مردم نهاد بسیج مستضعفین کشوردر دومین یادواره ۳۰۰ شهدای کارگرشهرستانهای کاشان، آران وبیدگل ونطنزدرکاشان با اشاره اینکه زمان درزمان جنگ وظیفه ما این بود که درجبهه باشیم وبعد ازجنگ نیز وظیفه ما بود که برویم دنبال تحصیل علم ودانش افزود: آنچه را که درجبهه وشهداء می دیدیم در مقامات العارفین ابو علی سینا در بشارات دیدیم وآنچه را که در شهدا ء ملاحظه می کردیم در تبعید قواعد ابن ترکی می دیدیم وآنچه را باز درشهداء می دیدیم درخصوص الحکم ابن عربی که عالی ترین کتاب عرفان اسلامی است می دیدیم .

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان “دکتر حیدر محمدی “با اشاره به اینکه چون تمام تحلیل ها وراهبردهای سیاسی برمبنای اطلاع است وهیچ فیلسوف وعارفی نمی تواند ادعا کند که اطلاعاتش درمسائل سیاسی ازمقام معظم رهبری بیشتر است افزود: شهداء شخصیت هایی بودند که مشتری خدا بودند که این هنر امام بود که مدرسه عشقی تاسیس کرد به وسعت ایران وشهداء شاگردان ممتاز مدرسه امام بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر محمدی با بیان اینکه سخن گفتن درباره شهداء سخت است چون قیمت وارزش آنها قیمت خداست افزود: ارزش هرشخصی به همت، هدف و وآرمانش می باشد و اخلاصی که درشهداء بود میزان ارزش گذاری در دین است .

وی با اشاره به اینکه عالیترین مقام ارزش گذاری مقام شهدا ء می باشد افزود: این معیار ارزش گذاری دردین حکایت ازیک پشتوانه قوی ارزشی دارد وچون شهید وجهه همتش را خدا قرارداده وعالی ترین ودوستداشترین چیزیش که جان او می باشد در راه خدا برای حفظ نظام ،انقلاب وولایت فقیه فدا کرده است .

دکترمحمدی با اشاره به اینکه شهداء ازما انتظار دارند که امانت دار باشیم وخیانت به خون شهداء نکنیم تصریح نمود : امرزه آنقدر شرایط جهانی پیچیده است که در بعضی از مواضع سکوت کمک به دشمنان انقلاب ونظام است .

وی با اشاره به اینکه شهداء نظام مقدس جمهوری اسلامی را که رکن رکین آن ولایت فقیه است به عنوان امانت به ما واگذار کرده اند گفت : انتظار شهداء درنظامی که امام بنیانگذارآن بود این بود که درنگه داری از این امانت یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی که رکن رکین آن ولایت است کلیه توان خود را بکار ببریم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال ۶۹ که تهاجم فرهنگی را گوشزد نمودند خاطرنشان کرد: : متاسفانه عده ای که عمری ادعای دنبال رو بودن امام را داشتند می بینیم که الان سرباز انگلیس شده وبا کف وسوت آنها حرکت می کنند .

وی با برشمردن چهار مولفه اساسی دشمن درتهدید جنگ نرم تصریح نمود: فتنه با جنگ علنی تفاوت اساسی دارد که باطل را می آورند ولباس حق به آن می پوشانند وانقلاب مخملی امریکا داخل نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می شود اما رنگی که برای آن انتخاب می کنند می گویند این رنگ منسوب به رسوال الله است .

وی با اشاره به اینکه درفتنه وجنگ نرم اخیر امریکا وانگلیس سربازانش را ازبین یاران امام انتخاب می کند وعده ای در جریان فتنه درجا زدند افزود: وقتی که ماهیت فتنه روشن می شود عده ای تعجب می کنند.

معاون سازمان مردم نهاد بسیج مستضعفین کشور اظهار داشت :افرادی که به نام اصول گرا وولایتی هستند باید بدانند اگرآنها به عنوان پیروان ولایت بخواهند چه درشهرستان کاشان ویا تهران سرمایه گذاری کنند به عنوان یک نیروی ولایی باید ببینند عیاردرفتنه چند است.

محمدی با انتقاد ازکسانی که بعد ازانتخابات دچار شبهه وتردید شدند گفت: مقام معظم رهبری قبل ازانتخابات درمشهد الرضا فتنه را گوشزد فرمودند ،چطور ممکن است کسی دچار شک وشبهه گردد با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نظرخود را دراین رابطه مجددا داند

وی اظهار داشت : وقتی ولی خدا نظرداد دیگرآن کسی که پشت سر ولایت می باشد با هرسابقه ویا تجربه ای که باشد حق اظهار نظر ندارد وکسانی که دل به ولایت سپردند حتی یک ثانیه تردید نکردند .

وی تصریح نمود: هیچ فیلسوف وعارفی نمی تواند ادعا کند که اطلاعاتش ازمقام معظم رهبری بیشتر است چون تمام تحلیل ها وراهبردهای سیاسی برمبنای اطلاع است وامروز روز انفجار اطلاعات در دنیا می باشد و کسی قدرت بیشتری دارد که اطلا عات بیشتری در اختیار داشته باشد.

معاون سازمان مردم نهاد بسیج مستضعفین کشوربا تشکر از مراجع تقلید ی که برمبنای نظر مقام معظم رهبری در فتنه اخیر عمل کردند افزود: به خاطر دارم که حضرت آیت الله سیستانی درآن موقع فرمودند که مراجع هم درمسائل حکومتی تابع ولایت فقیه هستند وآیت الله مکارم شیرازی نیز فرمودند که برمرجع هم واجب است که از ولایت فقیه در مسائل حکومتی اطاعت کند که این سیره اهل بیت (ع) است.

محمدی حفاظت ازنظام وانقلاب را به دلیل تغییر تکنیک وتاکتیک های دشمن کار سختی دانست وافزود: چون این تکنیک دشمن زمانی درخارج ازمرزها بود و در داخل سرباز گیری نکرده بود ولی امروز با ایجاد ماکت اسلامی مانند برگزاری وبرپایی دعای کمیل ،ندبه و روضه سید الشهداء وحضرت زهراء راه مبارزه با حکومت امام زمان (عج) را طراحی کرده است شناخت آن مشکل است که باید دراین زمینه هوشیار باشیم .

معاون سازمان مردم نهاد بسیج مستضعفین کشور با اشاره اینکه چون جنگ نرم دارای مولفه هایی است و افرادی که درجبهه دشمن کار می کنند کسانی هستند که به مناسبتهای مختلف این گونه مجالس را برگزار می کنند تصریح نمود: مهندسی در جنگ نرم یکی از مولفه های دشمن است که فتنه ای که درسال ۸۸ طراحی شد تمام مراحل ومراتب فتنه مهندسی شد که کدام مناطق حساس را تصرف کنند وتا کی این مناطق را در دست داشته باشند وبعد از اینکه تصرف کردند چه اقداماتی انجام دهند .

وی تغییر سیاسی را به عنوان مولفه دوم درفتنه های اخیر وجنگ نرم که توسط طراحان فتنه اجرا شد ذکر کرد وافزود: طراحان فتنه گفتند اگر به هدف خود نرسیدیم به نظام فشار وارد می کنیم تا بخشی از خواسته های ما را نظام قبول کند .

محمدی نفوذ خارجی را به عنوان سومین مولفه دشمن در فتنه وجنگ نرم عنوان کرد وافزود: این مولفه وحیله دشمن با گرفتن اطلاعات درسفارتخانه بخشی از اینها بود وبخش دیگر در اطاق های فکری که درخارج کشورداشتند بود .

معاون سازمان مردم نهاد بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه مولفه چهارم دشمن را درجنگ نرم آماج واهداف در افکارعمومی با کشاندن مردم به خیابانها بود تصریح نمود : هدف اصلی دشمن در کشاندن مردم به خیابانها به دلیل اینکه نظام جمهوری اسلامی نظام مردمی است بتوانند با افزایش آمار جمعیت در خیابانها گسستی بین نظام ومردم ایجاد کنند .

وی با اشاره به سوالی که بعضی ها از مقام معظم رهبری نمودند که چرا بعضی ها در جریان فتنه موضع نگرفتند ایشان فرمودند بعضی ها به خاطر دنیا طلبی وتنزه طلبی که داشتند درجریانات فتنه موضع نگرفتند .

وی افزود: در جریانات فتنه بعضی ها می خواستند درآینده کاندیدای ریاست جمهوری شوند موضع گیری صریح نکردند چون می خواستند آراء طرف مقابل را نیز داشته باشند .

معاون سازمان مردم نهاد بسیج مستضعفین کشور، سرافرازی ملت ایران را از برکت نعمت ولایت دانست وخاطرنشان کرد : چون دشمن همین نقطه یعنی ولایت را هدف گرفته است باید هوشیار وبیدارباشیم .

شایان ذکر است که دومین یادواره ۳۰۰ شهید کارگر شهرستانهای کاشان ، آران وبیدگل ونطنزبا حضور معاون راهبردی سازمان مردم نهاد بسیج مستضعفین کشور ، رئیس سازمان کار وامور اجتماعی استان اصفهان ومعاونین این اداره ،مدیرکل حراست استانداری اصفهان ،فرمانداران شهرستانهای کاشان وآران وبیدگل، خانواده های معظم شهداء ، جانبازان، ایثارگران، مدیران کارخانجات ومسئولین این شهرستانها به همت اداره کارواموراجتماعی شهرستان کاشان وهمکاری اداره کل کار وامور اجتماعی استان اصفهان ،ادارات کار واموراجتماعی شهرستانهای آران وبیدگل ونطنز، سپاه وبنیاد شهید وامور ایثارگران این شهرستانها با اجرای مداحی توسط مداحان اهل بیت (ع) ،تجلیل از مقام شامخ شهدای کارگر ودکلمه خوانی توسط یکی ازفرزندان شهید اداره کار وامور اجتماعی کاشان شب گذشته درسالن تربیتی بسیج سپاه کاشان با شکوه بسیار خاصی برگزارشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016