یکشنبه 14 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان زندان‌ها گزارشی از وضعيت زندانيان به شورای‌شهر ارائه نداده است، رييس سازمان زندان‌ها به شورای‌شهر فراخوانده شد، ايلنا

- نامه ارسالی سازمان زندان‌ها به شورای شهر تنها در مورد اقدامات عمرانی بوده و هنوز سوالات ديگر شورای شهر در مورد آمار زندانيان موجود و استانداردهای خدمت‌رسانی به آنها بی‌پاسخ مانده است و مقرر شد تا اين سوالات پيگيری شود.


ايلنا: سخنگوی شورای شهر تهران گفت:نامه ارسالی سازمان زندان‌ها به شورای شهر تنها در مورد اقدامات عمرانی بوده و هنوز سوالات ديگر شورای شهر در مورد آمار زندانيان موجود و استانداردهای خدمت‌رسانی به آنها بی‌پاسخ مانده است و مقرر شد تا اين سوالات پيگيری شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران امروز پس از پايان جلسه علنی شورای شهر که بدون حضور مستمع برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال آنها در مورد پيگيری کميته شورای شهر تهران که پيرامون پيگيری حق برداشت مترو از حساب صندوق ذخيره ارزی تشکيل شده بود تاکيد کرد: در جلسات اين کميته مسوولان شهرداری را به تعامل با مسوولان دولت و وزارت کشور دعوت کرديم و در اين زمينه رايزنی‌هايی را انجام داديم.
او افزود: مفهوم رايزنی اين نيست که جلسه بگذاريم و با جلسه مطالب را پيگيری کنيم چرا که مشکل تامين اعتبار با جلسه حل نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محال است دولت و شهرداری قانع شوند
سخنگوی شورای شهر تهران با اعلام اينکه در اين کميته سعی شده تا اختلاف نظرها به سطح مطبوعات و جرايد کشيده نشود و با پيگيری به جمع‌بندی واحدی برسيم ادامه داد: پيگيری مباحثی از مسائل شهر از طريق مطبوعات که با زندگی مردم ارتباط مستقيم دارد نه تنها به حل معضلات کمکی نمی‌کند بلکه ممکن است گره‌هايی نيز ميان اختلاف نظرهای به وجود آمده ايجاد کند.
دانشجو با اشاره به موضع دولت در قبال امکانات سطح شهر تهران افزود: دولت تاکيد دارد که برای ارائه تمام امکانات در زمينه حل و نقل عمومی آماده است اما شهرداری تهران اعلام می‌کند که نياز سطح شهر بسيار بيشتر از امکانات فعلی بوده و سهم شهرداری از کل کشور بيش از آن سهمی است که تاکنون اختصاص داده شده است.
او اختلاف‌نظرهای به وجود آمده ميان دولت و شهرداری را يک چانه‌زنی طبيعی دانست و با اعلام اينکه محال است هر دو طرف در اين فضا قانع شوند خاطرنشان کرد: نمی‌توانيد انتظار داشته باشيد که اين چانه‌زنی‌ها تمام شود و دولت با دادن امکانات به تهران، شهرداری آن را کافی بداند بلکه چانه‌زنی‌ها هميشه وجود داشته و مربوط به دولت فعلی، شورای شهر و شهرداری وقت نيست؛ مهم آن است که اين چانه‌زنی‌ها در مطبوعات مطرح نشود.
سازمان زندان‌ها گزارشی از آمار زندانيان به شورای شهر ارائه نداده است
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، که به پيگيری نامه شورای شهر به سازمان زندان‌ها در مورد آمار زندانيان و کيفيت خدمات اختصاص داشت تاکيد کرد: براساس تعاملاتی که ميان شهرداری تهران و قوه‌قضاييه وجود دارد، شهرداری تهران خدماتی را به اين سازمان ارائه می‌دهد.
او افزود: با توجه به ادامه بخشی از پروژه يادگار امام که در مقطعی از اراضی زندان اوين می‌گذشت، سازمان‌ زندان‌ها بخشی از ديوارها را کنار کشيد و زمين مربوطه را در اختيار شهرداری قرار داد و شهرداری تهران نيز در قبال آن تعهداتی را در قبال سازمان زندان‌ها پذيرفت تا يک سری از اقدامات عمرانی را در مجموعه‌ای از زمين‌های باقی مانده زندان اوين انجام دهد که ظاهراً سازمان زندان‌ها نسبت به خدمات مورد تعهد شهرداری اعتراضاتی را داشته است.
سخنگوی شورای شهر تهران يادآور شد: اما شهرداری اعلام می‌کند که بيش از تعهداتش به اين سازمان خدمات ارائه داده است که به دليل تعارض در اين اظهارات مقرر شد، رئيس سازمان زندان‌ها برای ارائه توضيحات به شورای شهر تهران آمده و در اين مورد توضيح دهد.
دانشجو گفت: نامه ارسالی سازمان زندان‌ها به شورای شهر تنها در مورد اقدامات عمرانی بوده و هنوز سوالات ديگر شورای شهر در مورد آمار زندانيان موجود و استانداردهای خدمت‌رسانی به آنها بی‌پاسخ مانده است و مقرر شد تا اين سوالات پيگيری شود.
۴۰۰ هزار بی‌سواد در تهران وجود دارد
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به يک فوريت الزام همکاری و مشارکت برنامه کاهش بی‌سوادی در تهران يادآور شد: شورای شهر مقرر کرده تا برای کاهش و کنترل جمعيت بی‌سوادان در شهر برنامه‌ای تدوين کنند اما متاسفانه در اين زمينه آمار و اطلاعات درستی وجود ندارد.
او با اعلام اينکه اين يک فوريت برای بررسی بيشتر به جلسه آينده موکول شد خاطرنشان کرد: نهضت سواد‌آموزی برای کاهش بی‌سوادی در تهران از شهرداری اعتباراتی خواسته بود که بررسی اين يک فوريت به برگزاری نشست مشترکی ميان کميسيون فرهنگی شورا و نهضت سوادآموزی موکول شد تا نمايندگان سازمان آموزش و پرورش نيز حاضر باشند و آمارها را نيز يک دست کنند.
دانشجو در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، مبنی بر اينکه آيا کودکان و نوجوانان خارج از چرخه تحصيل نيز در دايره افراد بی‌سواد مورد بررسی قرار می‌گيرند يا خير؟ يادآور شد: در اين زمينه ضعف اطلاعاتی شديدی وجود دارد و نياز به برگزاری جلسه داريم.
او در پاسخ به سوال ايلنا که به ارايه آمارهای مربوط به نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش اختصاص داشت گفت: براساس اطلاعات آموزش و پرورش برای ۹۸ درصد از کودکان تعليم‌پذير سطح شهر تهران (۷ تا ۱۱ سال) خدمات آموزش و پرورش در دسترس بوده اين درحالی است که نهضت سوادآموزی بدون اشاره به بازه سنی و مليت اعلام می‌کند که ۴۰۰ هزار نفر بی‌سواد در تهران وجود دارد.
طرح سياست‌های بودجه سال ۹۰ شهرداری به اتمام رسيد
به گزارش خبرنگار ايلنا، سخنگوی شورای شهر تهران از اتمام ادامه بررسی طرح سياست‌های بودجه سال ۹۰ شهرداری خبر داد و گفت: تنها يک بند از اين طرح برای بررسی مانده بود که با تصويب آن اين طرح نيز تمام شد و در اين قالب به شورا ياری‌ها فرصت اظهار نظر در مورد پروژه‌های عمرانی سطح محله خود در قالب بودجه‌های تخصيصی داده شد.
براساس اين گزارش دانشجو از بررسی رای هيات مرکزی حل اختلاف و رسيدگی به تخلفات شوراهای اسلامی کشور در مورد مجوز توسعه فضاهای زير سطحی شهر تهران سخن گفت و افزود: با پافشاری شورای شهر در مورد توسعه فضاهای زير سطحی و نيز پافشاری فرمانداری اين موضوع به هيات حل اختلاف رفت و عبارت آن تحت عنوان استفاده از فضاهای زير سطحی شهر تهران در قالب طرح جامع تغيير يافت.
تذکر نايب رئيس شورا به مسائل فنی تونل توحيد
به گزارش خبرنگار ايلنا، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه از تذکر بيادی نايب رئيس شورای شهر خبر داد و گفت: بر اين اساس در مورد مسائل فنی تونل توحيد سوالاتی مطرح شد مبنی بر اينکه آيا مشکلات تهويه تونل توحيد، دفع آب‌های سطحی و نشتی آب در نقشه اوليه محاسبه شده بود يا خير و مقرر شد که اين سوالات و تذکر به صورت کتبی از جانب شورای شهر پيگيری شود.
براساس اين گزارش دانشجو از حضور شهردار تهران در جلسه امروز شورا خبر داد و گفت: براساس اعلام شهردار تهران در صورت ادامه دار شدن مشکل آلودگی هوا و تعطيلات حوزه‌های خدمت‌رسانی مانند نظافت و پاسخگويی به مراجعات مردم تعطيل نشده و همچنان خدمت‌رسانی می‌کنند.

***

رييس سازمان زندان‌ها به شورای‌شهر فراخوانده شد

- هنوز نامه خانواده‌های زندانيان در مورد وضعيت عزيزان دربندشان را دريافت نکرده‌ام
- شورا دو هفته گذشته پيشنهادی برای توسعه همکاری‌های متقابل در مورد حل مشکلات آب يا برق زندان اوين با سازمان زندان‌ها داده است.


ايلنا:رييس کميته محيط‌زيست شورای‌شهر گفت: از سازمان زندان‌ها درخواست شد تا با حضور در شورای شهر از ظرفيت‌های اين نهاد بهره‌مند شوند اما متاسفانه رئيس سازمان زندان‌ها و همچنين فرمانده انتظامی تهران بزرگ هنوز به دعوت شورای شهر برای تعامل بيشتر پاسخ نداده‌است.
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در مورد درخواست شورای شهر تهران برای حضور رئيس سازمان زندان‌ها در شورای شهر تاکيد کرد: شورای شهر در ابتدا درخواستی از سازمان‌ زندان‌ها مبنی بر بهره‌مندی از نظرات شورای شهر در مورد ارتقای امکانات زندان اوين ارايه دادند و شورای شهر به دنبال استقبال مسوولان سازمان زندان‌ها از اين پيشنهاد، حدود ۲ هفته گذشته پيشنهادی جهت توسعه همکاری‌های متقابل در مورد حل مشکلات آب يا برق زندان اوين با سازمان زندان‌ها داد.
ابتکار با اعلام اينکه در حال حاضر شورای‌شهر تهران خدماتی را در اين زندان انجام می‌دهد گفت: براساس اين پيشنهاد از سازمان زندان‌ها درخواست شد تا با حضور در شورای شهر از ظرفيت‌های اين نهاد بهره‌مند شوند اما متاسفانه رئيس سازمان زندان‌ها و همچنين فرمانده انتظامی تهران بزرگ هنوز به دعوت شورای شهر برای تعامل بيشتر پاسخ نداده‌است.
رئيس کميته محيط‌زيست شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در مورد نامه تعدادی‌از خانواده‌های زندانيان سياسی برای پيگيری وضعيت خدماتی و رفاهی زندان اوين گفت: هنوز اين نامه را دريافت نکرديم اما ظاهراً خطاب اين نامه چمران، رئيس شورای شهر تهران بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016